Permalänk
Medlem

Gf 6600 GT! Hjälp!

Tja! köpte ett gforce 6600 idag och installera skiten med nyaste drivisar (78.0.1) och sånt och tänkte att nu kan inte fps gå ner lika mycke när jag springer genom smoke (innan hade jag ett fx 5200 som hade 100 fps men som gick ner till 50 i smoke). men nej då.. då är istället fps:en som högst 85 och går ner i typ 9 mitt i smoken. När jag startar datorn får jag ett meddelande där det står "To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations.".
Och att det inte får tillräckligt med ström och att jag ska kolla så att den får tillräckligt med ström. Har ett agg på 360 W tror jag det var och tycker att de borde räcka till!
Är lite desperat efter hjälp så jag skulle va dunder tacksam om du som vet vad jag ska göra tipsar mej!
mvh // wtcr

Visa signatur

Wtcr

Permalänk
Medlem

eehhh...jaaa kris har inget svar som kan hjälpa dig tyvärr...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ett AGP-kort så finns det en extra kontakt som ska kopplas till nätdelen. Är inte den kopplad så får man ovannämda meddelande/problem.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

sätt i strömkontakten till grafikkortet så ska du se att det löser sej