Permalänk
Medlem

Prototyp av IM-Applikation

Hallå där,

jag har fått en uppgift att framställa en prototyp för Instant Messeging (Snabbmeddelandefunktion) för mobiltelefoner. Den ska likt miranda klara att kommunicera med olika nätverk.

Någon som har några råd, visa ord eller ideer?

Tack på förhand!
G

Permalänk
Medlem

möjlighet, om det är 3g telefoner, att använda kameran i chatten skulle ju vara en klart cool funktion. om än bara att man skickar stillbilder med viss intervall.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på de existerande och ta lite idéer därifrån: AgileMessenger och Verichat. Båda klarar av att ansluta till de flesta olika protokollen - precis som miranda.

Ska du nå ut till många användare bör din IM-client vara i Java, annars har du ju Symbian i dess olika versioner och WM-mobile.

Funktioner:

IM, Filöverföring, PTT, Offline meddelanden? Optimerad bandviddsanvändning för att minska GPRS/3G data som används.

Nytt vore kanske att kunna skicka videosnuttar så att man kan ha en slags PTT fast med Video så att även icke-3G telefoner kan använda sig av "videosamtal". Kombinera din klient med en blogg-funktion så tror jag du har en given vinnare.

Jag beta-testar gärna

Permalänk
Medlem

Ska undersöka det...

Tusen tack, kommer ni på nåt annat tveka inte klottra ner det...:)

Permalänk
Medlem

ett intressant projekt eftersom agile messenger kostar pengar - MEN DUBBELPOSTAT!!!

tråd rapporterad till moderator

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...