Dålig skärpa på 21" Iiama skärm

Permalänk
Medlem

Dålig skärpa på 21" Iiama skärm

Var och handlade på mig en 21" Iiama Vision Pro eller nånting..
När jag kopplade in den så vart jag grymt besviken, skärpan är
rent ut sagt värdelös... i normala upplösningar som 1280x1024/1600x1200 i allt från 60-85Hz så är den riktigt suddig
och det är rent av jobbigt att använda, så jag använder mig av min 20" Dell skärm istället nu, men mina planer var att köra dubbla skärmar, men med tanke på skärpan på 21" så är det inge roligt alls.
Nu är jag lite fundersam på vad som kan orsaka detta problem.
Fick med en skärmkabel från Biltema och jaghar fått för mig att det kan vara den som är problemet, har dock inte letat rätt på någon annan kabel att testa med, är mest fundersam på ifall det kan vara den som är problemet ?

Så vad tror ni ?
Kabel som är av kass kvalité eller skärm som är tvärslut.
En kompis tog hem en likadan och den hade kalasbra skärpa...

Tacksam för all tänkbar hjälp och idéer...

Permalänk
Medlem

Men om han har en exakt likadan och det funka bra, så lämna tillbaks denna. Måste vara nåt fel på den.

Visa signatur

Asrock P4V88+, Intel P4 Prescott 3.0 GHz, Kingston ValueRAM 512MBx2, Asus V9999/TD 6800 128MB AGP, Samsung 160GB 8MB cache, Integrated Via AC'97 5.1 chipset.

Permalänk
Medlem

Är mest fundersam på vad som kan vara galet ?
Kan kabeln påverka eller ej ?

Permalänk

Kabel påverkar väldigt mycket, så fixa en kvalitetskabel.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem

Får se till att låna någon "vettig" kabel att testa med, med andra ord...
Inte så kul att handla kabel för 4-500 sen gör det ingen skillnad...

Permalänk
Medlem

Men åtminstone kan du köra filmer med den skärmen, det kräver ingen väldig skärpa iaf. men du borde som sagt prova med en vettigare kabel.

Permalänk

Vissa grafikkort har problem att leverera höga upplösningar på DVI, Kan det vara grafikkortet som bara inte gillar skärmen. Testa polarns skärm på din dator så vet du om det är en inställning eller ej.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

jag har en sån typ 510 eller nått heter den va? jag är jätte nöjd, den klarar 1280*1024 i 180hz

lämna tillbaka och få en ny

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.