Permalänk
Medlem

Behov av recension??

Har sett många trådar här om nätaggregatet Hiper 580W Type R!

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308851&cks=SPC

Jag har beställt ett igår,och jag undrar om det är någon som skulle villja sen en recension på just det här agget??

Permalänk

Det är väl alltid intressant att se hur produkter fungerar i "verkligheten"

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Varför är det intressant att veta vad den går för EFTER man har beställt varan? Man ser nästan dagligen detta. En recension vill man ju se innan för att ta reda på om produkten är värd ett köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Varför är det intressant att veta vad den går för EFTER man har beställt varan? Man ser nästan dagligen detta. En recension vill man ju se innan för att ta reda på om produkten är värd ett köp.

Har jag påstått bågot annat!?

Jag tänkte så här att det verkar vara många som står i valet o kvalet mellan att köp Hiper eller Tagan tex.. Och då kanske en recension kan underlätta deras val

Anledningen att hag frågar är att jag har inte lust att lägga ner tid och ta en massa bilder om det inte finns någon efterfrågan på en recension..

Permalänk
Medlem

Jag vill se en recension, alltid kul att ha någonting o läsa/kolla på.

Permalänk
Discokungen

Finns ju hur många som helst redan men gör du en recension. Det är alltid trevligt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

En recension skulle vara trevligt:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Go for it man!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Amatörrecensioner is najs

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag skulle då inte ha något emot det! Är kul att läsa och kika på och underlättar oftast ifall man ska köpa..

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

ja skulle gärna se en recension på det agget, med mycke bildet helst.. ska själv beställa ny dator om ca 2veckor och kommer att ha ett sånt tillsammans med ett ABIT AN8 SLI, A64 3700+, XFX 7800GTX, 2x512mb corsair twinx osv..

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
ja skulle gärna se en recension på det agget, med mycke bildet helst.. ska själv beställa ny dator om ca 2veckor och kommer att ha ett sånt tillsammans med ett ABIT AN8 SLI, A64 3700+, XFX 7800GTX, 2x512mb corsair twinx osv..

Skröt inget?;)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Ja för f*n. Recensioner är ALLTID trevliga, helt klart.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
Skröt inget?;)

haha, man måste få skryta lite ne, men vill ju veta att agget klarar att hålla stabila spänningar även när det är överklockat osv.. sen vill man ju ha lite synpunkter på om det är ett bra system eller ej

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Jag vill se en recention!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

självklart ska du göra en recension

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blirren
Varför är det intressant att veta vad den går för EFTER man har beställt varan? Man ser nästan dagligen detta. En recension vill man ju se innan för att ta reda på om produkten är värd ett köp.

Vad yrar du om? Han gör ju ett test på en produkt han har köpt, och delar sedan med sig av sina resultat som kan vägleda andra i sina köpval?

OnT: Jo, det skulle vara intressant. Har du tillgång till multimeter?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Vad yrar du om? Han gör ju ett test på en produkt han har köpt, och delar sedan med sig av sina resultat som kan vägleda andra i sina köpval?

OnT: Jo, det skulle vara intressant. Har du tillgång till multimeter?

OK det kommer ett test så snabbt jag har tid! Packade upp det igår osv..men min fläktkontroller brann upp=) men jag har beställt en som kommer imon!!

Mjo polarn har en multimeter som jag nog skulle kunna få låna

Permalänk

Glöm inte att jämföra med något program som mäter spänningar och ta en titt vad ditt BIOS påstår att det är för spänningar. Det kan också vara kul att veta hur spänningen varierar med belastning på datorn, samt "femti-elva" andra parametrar.
Viktiga saker att veta:
- Hur snyggt är det?
- Moddabiliteten (snyggt ord va )
- Massa andra intressanta fakta....

Lycka till med skrivandet och glöm inte Bilder!!!

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte heller hittat någon bra recension på det nätagg jag har beställt, får väl göra en "amatör"-recension på det också

http://www.thermaltake.com/purepower/woo7374PST/w007374.htm

Permalänk
Medlem

Jag har ett Hiper Type R Modular 580w.. har haft det i en vecka ungefär och de har redan slutat att fungera! En morgon när jag skulle starta datorn så hände inget när jag tyckte på knappen, kolla igenom datorn och fatta ganska snart att de berodde på nätagget, satte i ett annat och så funka datorn igen!

Va annars nöjd me agget, va ganska tyst, väldigt snyggt, men kablarna är hårda och svåra att gömma, en del är korta, för korta!Sen finns det bara en sladd som är gjord för ett vanligt AGP kort, och den är för kort, så den går inte att gömma alls. en till positiv sak är att det är klipps på molexerna, så det är lätt och smidigt att få av dom.

men lite närmare eftertanke kom jag på några negativa saker till..
När man förlänger en kontakt blir dom väldigt långa. mina hårdiskar sitter på tvären i chassit, ett Antec P160. då blir molex kontakten så lång att man inte får i hårddiskarna helt i racket!

Nätagget är också stort, det är precis att det får plats i mitt chassi på grund av att jag har en dual radiator i taget! det som gör de så stort är dom avtagbara kontakterna.

är det nått mer ni undrar över får ni väll fråga!