Permalänk
Medlem

Hdd i PS2.?

Har en Samsung 120gb hdd över, går den att använda i mitt PS2?
Har läst om det har jag för mig. Behöver man någon speciell kabel då?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk

Vad har du för ett PS2?
Med de gamla så krävdes det ett nätverkskort och en hårddisk som överensstämde med de kontakter som sitter på nätverkskortet.
Har man en PStwo - den platta alltså så får man antingen modda om och sätta in hårddisken istället för dvd-spelaren eller använda usb-sladd.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Har det den stora versionen så att säga. Måste jag ha någon speciell kabel för det eller måste jag ha nätverkskortet till det då eller?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

Du måste ha nätverkskortet, eftersom det innehåller IDE-interfacet till disken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Du måste ha nätverkskortet, eftersom det innehåller IDE-interfacet till disken.

Okaj.

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem

se till så att du inte redan har en nätverksutgånga bara, har för mig att nyare versioner även av den vanliga PS2 med det inte har någon expansionslucka för HDD.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Måste man ha nån extra programvara för att kunna använda hårddisken eller måste man modda ps2:an? Eller kan man köra på som den är?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaHa
Måste man ha nån extra programvara för att kunna använda hårddisken eller måste man modda ps2:an? Eller kan man köra på som den är?

Det beror på vad skall du använda den till. Skall du köra backuper utav dina spel ifrån hårdisken så krävs det mjukvara för det. Skall du ha den till att lagra banor och annat extra material så skall du inte behöva göra något speciellt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Skall du ha den till att lagra banor och annat extra material så skall du inte behöva göra något speciellt.

finns det spel som stödjer det utöver FF? (som inte släpptes här om jag är rätt informerad)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt om detta är olagligt men där finns exploits du kan göra.
Ta en titt på www.ps2hd.com för mer info, forumet är superb.
Om det är något du undrar över, droppa en PM.

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Avstängd

alla HDD:n passar till nätverks grunkan bara man bygger om den... skit lätt faktiskt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.