Måste ha hjälp? Är jag för gammal? Alla spel är tråkiga

Permalänk
Avstängd

Är väll bara att vänta på att det kommer något trevligt spel om man då kan köra det på datorn. Lite nostalgi då men när man var mindre och satt vid NES/SEGA/Amiga så kunde man sitta trollbunden hela dagar. Men det måste vara att man hade livligare fantasi. Spel jag som kört mycket dom senaste åren. Gillar spel som tanken i GTA. Man kan göra lite uppdrag som följer spelet eller bara åka omkring och greja med annat. Spel som man måste hålla sig till en linje funkar ej.

GTA 1 & 2 har jag klarat men sen i San Andreas då gav jag upp. Fick bara en tanke fan detta är ju tråkigt. Hade kört 30-40% eller något.

NHL 2004 i Dynasty Mode. Körde nog 10 säsonger. Uppgradera och köpa spelar osv.

Day of Defeat det är det enda spel jag fortfarande kör.

Diablo 2 LOD

Som ni ser är det inte många lir asså

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående och faktiskt började kallsvettas lite. Jag brydde mig inte mycket om det utan spelade vidare en stund. Dock blev symtomen bara värre så jag blev tvungen att avbryta och gå och vila en stund. Jag kunde inte tro att det hade något direkt samband med spelandet, men konstigt nog så fick jag samma besvär vid flera tillfällen av just Wolfenstein 3D som jag som liten knatt spelat igenom otaliga gånger utan bekymmer. Samma sak hände mig när jag för en liten tid sedan testade Half-Life 2. De verkar ha något samband med dessa 3D-miljöer som snabbt roterar framför mina ögon. Ofta är ju tempot i just FPS-spel ganska högt. Märkligt nog kunde jag t.ex. för ett år sedan spela igenom Doom III utan minsta känningar av illamående (plus tiotals andra FPS-spel under de senaste 5-10 åren).

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

Jag är ju inte särskilt gammal(17 år) men det där hände mig när jag satt och spelade Soldier of Fortune 1 för typ 2 dagar sen.
Jag har inte känt så sen jag spelade Goldeneye för första gången.

Man brukar få det när man inte är van vid grafiken. Då är det typ som om ögonen inte klarar av det.

Men när jag har spelat spelet ett par ggr så händer det inte längre.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående och faktiskt började kallsvettas lite. Jag brydde mig inte mycket om det utan spelade vidare en stund. Dock blev symtomen bara värre så jag blev tvungen att avbryta och gå och vila en stund. Jag kunde inte tro att det hade något direkt samband med spelandet, men konstigt nog så fick jag samma besvär vid flera tillfällen av just Wolfenstein 3D som jag som liten knatt spelat igenom otaliga gånger utan bekymmer. Samma sak hände mig när jag för en liten tid sedan testade Half-Life 2. De verkar ha något samband med dessa 3D-miljöer som snabbt roterar framför mina ögon. Ofta är ju tempot i just FPS-spel ganska högt. Märkligt nog kunde jag t.ex. för ett år sedan spela igenom Doom III utan minsta känningar av illamående (plus tiotals andra FPS-spel under de senaste 5-10 åren).

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

Nej, inte när jag själv spelar. Men tittar jag på någon annan som lirar FPS trillar jag omkull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående och faktiskt började kallsvettas lite. Jag brydde mig inte mycket om det utan spelade vidare en stund. Dock blev symtomen bara värre så jag blev tvungen att avbryta och gå och vila en stund. Jag kunde inte tro att det hade något direkt samband med spelandet, men konstigt nog så fick jag samma besvär vid flera tillfällen av just Wolfenstein 3D som jag som liten knatt spelat igenom otaliga gånger utan bekymmer. Samma sak hände mig när jag för en liten tid sedan testade Half-Life 2. De verkar ha något samband med dessa 3D-miljöer som snabbt roterar framför mina ögon. Ofta är ju tempot i just FPS-spel ganska högt. Märkligt nog kunde jag t.ex. för ett år sedan spela igenom Doom III utan minsta känningar av illamående (plus tiotals andra FPS-spel under de senaste 5-10 åren).

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

Känner igen det, FPS spel med inomhusbanor funkar inte. Blir illamående nästan direkt. Som tur är finns FarCry

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem

Då borde ni skaffa Planetside:aftershock.

Även fast jag var så totalt dö-utråkad för ett par 6mån sen så kunde jag bara inte dra mig från spelet, jag satt uppe i 15 nätter och bara spelade och spelade, kunde inte sluta!

Det är något specielt med det spelet även fast det funnits ute 1 par år redan.

Men det uppdateras och kommer nya grejor hela tiden.

Vet inte varför, men det måste bero på det att när man sitter i en "BFR", mitt ute i öknen, du har 100-200pers på samma "värld" i 3 olika lag som slåss om baser som ligger med stora öken/skogar i mellan så kan jag inte sluta, ibland kan man stå där högt uppe på ett berg, och bara känna friheten

Man slipper helt och hållet denna "låsta" miljö, trånga gångar, underliga monster med 13 ben och massa "krav".

http://planetside.station.sony.com/

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Phantasy Star Online: Blue Burst

gratis nerladdning, 8$ i månaden.

som diablo 2 ungefär fast utan tvekan bättre när man väl kommit in i det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara spel i korta stunder nu för tiden, kanske blir varannan dag en timme :/

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pewee
Du kanske inte är för gammal för spelen, utan det är kanske du som är för dålig (inget illa menat). Om det går dåligt när man spelar så tröttnar man ju fort!

Har du hört talats om wow-syndromet?
Börja spela wow så fastnar du nog lätt för den

Bah, WoW är för personer som inte har nog med hjärnkapacitet för att spela EVE.

Permalänk

Tänk på att spel är som alkohol - bäst i små doser. Det ska vara ett litet tidsfördriv för att koppla av och ha lite roligt. Spel kan aldrig göra dig lycklig eller tillfreds med dig själv, så de känslorna får du söka på annat håll.

Personligen tycker jag att FPS-spel i multiplayer är vansinnigt roliga. Bara att plocka upp musen och ut och röja! Nästan lika roligt som rundpingis!

Jag ratar MMORPGs efter som det tar så lång tid och att spelandet i mångt om mycket blir tvångsmässigt efter ett tag. Du kommer att känna dig lurad den dag du slutar spela spelet. Lurad på tid och pengar för att uppnå en virtuell ställning som inte är värd ett jävla dyft.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Jag har även märkt ett annat väldigt konstigt fenomen hos mig som "äldre gamer". Första gången detta hände var när jag för ca fem år sedan skulle göra en lite nostalgitripp och spela Wolfenstein 3D. Jag hade inte hunnit knäppa många SS-män och schäfrar innan jag börja känna av ett märkligt illamående och faktiskt började kallsvettas lite. Jag brydde mig inte mycket om det utan spelade vidare en stund. Dock blev symtomen bara värre så jag blev tvungen att avbryta och gå och vila en stund. Jag kunde inte tro att det hade något direkt samband med spelandet, men konstigt nog så fick jag samma besvär vid flera tillfällen av just Wolfenstein 3D som jag som liten knatt spelat igenom otaliga gånger utan bekymmer. Samma sak hände mig när jag för en liten tid sedan testade Half-Life 2. De verkar ha något samband med dessa 3D-miljöer som snabbt roterar framför mina ögon. Ofta är ju tempot i just FPS-spel ganska högt. Märkligt nog kunde jag t.ex. för ett år sedan spela igenom Doom III utan minsta känningar av illamående (plus tiotals andra FPS-spel under de senaste 5-10 åren).

Har någon annan "gamling" upplevt något liknande?

Jag e ingen gamling men ett tips kanske vore att följa de rekommendationer som medföljer alla spel.
T.ex att spela i ett välupplyst rum, inte spela när man är trött (fast det e jävligt kul när man e trött ibland =P) osv.
Kanske dags för en ny skärm med lite bekvämare ljus och färg för ögat?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Re: Måste ha hjälp? Är jag för gammal? Alla spel är tråkiga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Spel man kan samarbeta via nätverk är jädrigt trevliga.

Battlefield 2

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Då borde ni skaffa Planetside:aftershock.

Även fast jag var så totalt dö-utråkad för ett par 6mån sen så kunde jag bara inte dra mig från spelet, jag satt uppe i 15 nätter och bara spelade och spelade, kunde inte sluta!

Det är något specielt med det spelet även fast det funnits ute 1 par år redan.

Men det uppdateras och kommer nya grejor hela tiden.

Vet inte varför, men det måste bero på det att när man sitter i en "BFR", mitt ute i öknen, du har 100-200pers på samma "värld" i 3 olika lag som slåss om baser som ligger med stora öken/skogar i mellan så kan jag inte sluta, ibland kan man stå där högt uppe på ett berg, och bara känna friheten

Man slipper helt och hållet denna "låsta" miljö, trånga gångar, underliga monster med 13 ben och massa "krav".

http://www.firingsquad.com/games/planetside_review/images/13....

http://images.rottentomatoes.com/images/games/coverg/78/65157...

http://images.rottentomatoes.com/images/games/coverg/82/65158...

http://planetside.station.sony.com/

Påminner lite om Delta Force. Det spelet gillade jag

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

JOINT OPS: TYPHOON RISING för fan!

som planetside, fast utan lasrar och hoovertanks.

http://www.gamespot.com/pc/action/jointoperations/review.html

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Som en liten kontrast till dom som säger att man lätt fastnar i WoW:
Jag spelade det en hel del i våras, och tyckte det var väldigt kul. Men på senare tid har jag inte spelat det så mycket, jag har bara inte lust... Ibland spelar jag lite, men jag tröttnar oftast på nytt efter ett par kvällars spelande. Jag känner - precis som flera av er redan berättat - likadant inför de flesta spel numer, jag tröttnar fort och har ingen större lust att spela.

Två spel som jag dock gillar är Rome: Total War och Battlefiled 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rejvscorpio
Då borde ni skaffa Planetside:aftershock.

Även fast jag var så totalt dö-utråkad för ett par 6mån sen så kunde jag bara inte dra mig från spelet, jag satt uppe i 15 nätter och bara spelade och spelade, kunde inte sluta!

Det är något specielt med det spelet även fast det funnits ute 1 par år redan.

Men det uppdateras och kommer nya grejor hela tiden.

Vet inte varför, men det måste bero på det att när man sitter i en "BFR", mitt ute i öknen, du har 100-200pers på samma "värld" i 3 olika lag som slåss om baser som ligger med stora öken/skogar i mellan så kan jag inte sluta, ibland kan man stå där högt uppe på ett berg, och bara känna friheten

Man slipper helt och hållet denna "låsta" miljö, trånga gångar, underliga monster med 13 ben och massa "krav".

http://www.firingsquad.com/games/planetside_review/images/13....

http://images.rottentomatoes.com/images/games/coverg/78/65157...

http://images.rottentomatoes.com/images/games/coverg/82/65158...

http://planetside.station.sony.com/

Det där ser ut som en kopia på Tribes.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Finns Planetside fortfarande? Spelade stängda Betan som släpptes för jag vet inte hur länge sedan. Finns det någon trial som man kan testa? Hade inget kreditkort på den tiden så spelet glömdes ganska snabbt bort

Permalänk
Medlem

Har känt likadant ganska länge. Jag som förr spelade hela tiden har tröttnat på det mesta. Nu är man lite nyfiken på vad Oblivion kan vara för något. Har sett en film och läst lite om det. Det jag tycker verkar häftigt är striderna och slipper kraven på att "tävla" med andra, i och med att det är single player. Man kör sin egen takt och helt sitt eget race med andra ord, och utforskar en spraklande värld.

Och nu när man praktiserar, som skulle kunna visa sig ge fast anställning i slutändan (enligt arbetsgivaren) har man inte lika mycket tid att engagera sig åt spel längre. Man kommer hem, äter, duschar, slår på tvn och vilar lite. Då har man sen inte mycket tid över för spelande.

Jag har nyligen börjat med WoW igen, vilket jag nu tycker är ganska skoj ändå. Warlocks är roliga. Man har ju helgerna att se fram emot litegrann, då man annars inte kommer långt i WoW-spelandet på vardagarna. Tiden går dock på tok för fort när man spelar det, så ens sociala liv försummas. Sånt kan ge mig stark ångest, i vissa perioder (inte alltid). Nu var det ju inte det tråden handlade om direkt men...

WoW är kul, periodsvis. Det som kan vara stora boven till att jag tröttnar på det för ofta är att jag inte ids spela med en karaktär tillräckligt länge.

Oblivion är något jag är nyfiken på, som verkar bra spännande. En spelgenre jag inte har någon vidare erfarenhet av (Diablo och WoW kan ju inte riktigt jämföras vid RPG).

Något annat spel som verkar kunna bli ett underhållande tidsfördriv är The Movie, eller vad det heter. Det ska släppas rätt snart om jag minns rätt.

Köpte Battlefield 2 förut och det är väl ett helt ok spel. Det spelet är bara skoj i korta perioder. Brukar mest lattja omkring när jag spelar det.

Annars så skulle man nog vilja ha ett nytt Redline Street Racing-spel, där man har möjlighet att bygga en bil från grunden och sedan flumma med polarna i stadstrafik. En uppföljare med multiplayer-stöd vore kanske något.

Edit: Vad hände förresten med Midtown Madness 3? Det kom ut på någon konsol för ett bra tag sedan, för att sedan försvinna(?).. Hade för mig jag läste att det skulle senare släppas till PC, men det verkar tydligen inte ha gjort det. Eller så har jag missat det totalt pga att det floppade eller dylikt. MM2 som var askul att lana hos någon polare.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Ja fi fasen Redline Racer i Multiplayer.. Tänk dig när man slipat 30 min i garaget och en polare prejar in dig i ett träd eller dyl. SKADAGLÄDJE deluxe

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Man kan inte växa ifrån spel allt handlar bara om variation och dagens spel har inte mycket till variation och därför tröttnar man och lösningen är ganska enkel, du hoppar helt enkelt bakåt i tiden och skiter i de nya spelen.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har också börjat tröttna lite på spelandet... Jag tycker fler spel är tråkiga än vad jag skulle tyckt för 5 år sedan. Jag är 26 år för tillfället.
Jag laddar ner massor med demos för att hitta ett spel som passar mig. Förr när jag spelade Resident Evil 1 och 2 på PS kunde jag spela nonstop i 12 timmar. Skulle inte gå nu. Även om det är spel som jag tycker att jag borde gilla, kan jag inte förmå mig att göra det. Kräsen som fan är man...
Men nu ska jag ge mig på Fahrenheit som många säger är sjukt bra.
Jag är inte rollspelstypen eller strategen om man säger så men ett tag körde jag KOTOR 2 i ren desperation, men det sket sig det med... Är jag månne för gammal???

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kollat in min FAQ? Se signatur.

Permalänk
Avstängd

Som ett par andra har sagt, Battlefield2, massor med medaljer, poäng, grader, band och vapen att sammla på dig. Kan du nog sitta ett bra tag med.

Permalänk

Vampire - bloodlines

långt spel, du kan uppgradera din "gubbe" på massa sätt, samt styra spelet lite genom valmöjligheter. Samt riktigt insugande känsla. Det är billigt, typ 99spänn, för att utvecklarna gick i konkurs så köp det idag!

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Half-Life 2
Counter-Strike:Source
Need for speed underground 2
Gate To Heavens ( Gratis mmorpg )
Fabel: The last chapters
Doom 3
Quake 4
Flat Out
Gran Turismo 4 ( om det nu finns till pc vet inte )
Vampire: The masqurie Bloodline
GTA: San Andreas

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Bah, WoW är för personer som inte har nog med hjärnkapacitet för att spela EVE.

Varför skulle EVE kräva mer hjärnkapacitet?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |