Permalänk

28/10 05

Ingen stor update idag

Men jag har sågat ut för plexiskivan på sidan

Bygglogg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ujj! va fint! Nu blir jag glad!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

29/10 05

Idag var jag i Älvsjö å hämtade lite vattenkylnings delar.Alla grejerna fick jag (GRATIS) av en kille här på swec (AMOKEN)
Tack för grejerna måste jag väl skriva:)

Har även tagit hem Lister från jobbet

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ehm varför gav han bort dom gratis? fattar inte det. du har nog betalat tror jag

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
ehm varför gav han bort dom gratis? fattar inte det. du har nog betalat tror jag

Fråga honom får du höra,varför skulle jag ljuga:rolleyes:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var det får att sponsra bygget ?
BTW har du övergett volvo radiatorerna ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Var det får att sponsra bygget ?
BTW har du övergett volvo radiatorerna ?

Nej inte överget,jag blev ju sponsrad med dom här radiatorerna.Så då tog jag dom.Har ju volvo radiatorer med dom är ju upptagna (4st)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänker inte kommentera bygget eftersom jag gjort det tidigare, men såg en ny sak. Vi har samma tgnbord (smarta hjärnor tänker lika)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

30/10 05

Har gjort hål för radiatorerna

Bygglogg

Visa signatur
Permalänk

personligen tycker jag chassit blir väldigt mycket för stort.. men å andra sidan, det är inte jag som ska ha det så..

blir nog bra till slut, med tanke på att det är ett totally free bygge.. där företaget betalar för hälften av materialet

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

30/10 05

Tog hem denna spegelfilm från jobbet(troligen köpt på bahause)
Den har vi andvänt till ett project på jobbet.(andvändes till sidorna på ett skåp)Så jag var snabb å tog hem en rulle.Den skall jag klä insidan med.

Sågade av rullen på mitten

Son ser så syns moderkortsplattans baksida i sin tråkiga grå färg.Så jag har börjat att lacka den svart.

bygglogg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

överaskande snyggt och nytt som vanligt
hur ska den se ut på utsidan?

//vanCe

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk

3/10 05

Har gjort ett galler som jag skall ha framför radiatorpaketet.

Spackling

Målning första lagret

Målat lite på burken

Har även målat mammakortet på baksidan (OJ VA DAMMIGT DET VAR)

Bygglogg utan kommentarer

Visa signatur
Permalänk

va kan man köpa sån spegel film?.. o är det dyrt?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
va kan man köpa sån spegel film?.. o är det dyrt?

Jag tog ju den på jobbet,men jag hörde med bossen,han hade köpt det på bahause för 199:-kr rullen.:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Elitemodd är det 240 radiatorer du har i din jailtower?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

4/11 05

Har kapat upp för en plexi gravering (Inte klar än)

Även ett friskluftintag på toppen av chassit

Limmade några lister framför utskurningen för plexigraveringen

Grundat listerna

Byggloggen

Ändrat buggloggen nu till byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd

Buggloggen

Det bästa jag sett när det gäller PC på ett bra tag!:D Skrattar fortfarande!:D Svårt att inte hitta buggar i en PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waste
Elitemodd är det 240 radiatorer du har i din jailtower?

Elitemodd är det 240 radiatorer du har i din jailtower?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waste
Elitemodd är det 240 radiatorer du har i din jailtower?

ja!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där med spegel filmen blev ganska så snyggt !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

8/11 05

Idag kom det ett trevligt paket på posten.Min Totally free logga graverat i plexi.Den som gjort den vet vi nog alla vem det är (Gotall).Ett bra jobb tycker jag.Här är lite bilder,fast jag vet inte om jag skall ha det grönt.

Tack en en gång för graveringen;)

Byggloggen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

kräset varre.. gotal du får gärna gärna komma o köpa våra gamla fönster (har bytt nu idagrana mot nya) du får de billigt.. fan vad jag diggar era saker så grymt mkt....

om du har lust så kan du ju ta o visa oss i

alla olika färgar du har att till gå så kan va säga vad vi tycker eller om du vill det..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

haha !

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Ser väldigt slick ut den där gravyren.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Ohh va nice

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Fick iden i från denna film (Loggan)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Fick iden i från denna film (Loggan)

http://www.itsonlyamovie.co.uk/COVERS2/HALLOWEEN%20H20%20DVD....

nej va haxx!

Fast jag tycker H20 täckte totally free lite för mycke.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

kan med gott samvete säga att bilderna inte visar det till 100% då totally free syns bra