OMG FX57 med stock kylare och stock vcore för 2000spänn

Permalänk
Medlem

Ingen som verkar komma över 2.8 GHz längre=/

Permalänk
Medlem

Om jag fattat det rätt så kan man väl inte köra dual channel ram på opteron cpus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av error850
Om jag fattat det rätt så kan man väl inte köra dual channel ram på opteron cpus?

Jo klart du kan

Permalänk

[NEWS]

So, I have valid my order of 40 Opteron 146 OEM and 15 Opteron 165 OEM !
Delay on 165 -> At my home in the week of 14 November.
Delay on 146 -> At my home in the end of Novembre / began of décembre, but the delay an change to the good as the last order.

Price on 146 : 144 €/pcs
Price on 165 : 298 €/pcs

I will up to date all topics, title, book order and order this evening.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken bräda man ska ha till den då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l0bster
Någon som vet vilken bräda man ska ha till den då ?

AGP eller PCI-E?
DFI NF3 Ultra-D till AGP och DFI NF4 Ultra med eller utan sli.

Permalänk
Medlem

Passar den på alla moderkort då ? Ska beställa nu så jag måste veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
ESS

jävligt bra bild. Måste fan lära mig att ta kort på cpuer det är svårt

Edit:

Min ixus 30 är fan värdelös att ta bra bilder med säg till om du har något tips.

Din Ixus 30 har har samma bildprocessor som min 700, endast lite sämre optik och lägre uplösning i sensorn. Hade kunnat ta exakt samma bilder med din isus30 (nästan). Själv tycker jag den näst sista bilden var rätt dålig.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av computersmsa
[NEWS]

So, I have valid my order of 40 Opteron 146 OEM and 15 Opteron 165 OEM !
Delay on 165 -> At my home in the week of 14 November.
Delay on 146 -> At my home in the end of Novembre / began of décembre, but the delay an change to the good as the last order.

Price on 146 : 144 €/pcs
Price on 165 : 298 €/pcs

I will up to date all topics, title, book order and order this evening.

http://www.bel-hardware.be/forum/img/smilies/hello.gif

Question.

Tray is gray. AMD dont deliver in tray. so how do you manage to get them in tray?
If yr not a OEM builder and builds alot more computers than common builders. ?
10000pcs (uints)

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l0bster
Passar den på alla moderkort då ? Ska beställa nu så jag måste veta

Passar till alla s939 moderkort=)

Permalänk
Medlem

trodde det skulle vara många som hade fått sina processorer idag.. men tydligen inte
jag väntar på att få lite pengar, sen köper jag nog som de ser ut en 146 från komplett.se. dom är överlägsna än som de verkar, är ju så billigt och steppingen duger fint för mig.
känns himla bra att jag inte köpte en under impuls förut från tyskland eller belgien och fick en massa problem och extra kostnader för frakter bla

Permalänk
Hedersmedlem

elelr RMA med tanke på att du måste skicka den till belgien

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Har inte haft lite downtime och missat ungefär 4 sidor i den här tråden men tänkte bara nämna för de som inte redan märkt det att Dual Core Opteron kostar runt 400-500 kr mindre än Dual Core Athlon64 nu. Dvs. runt 3000 kr för en Opteron 165 vs. X2 3800+

Inte att glömma så har 165an 1mb cache per kärna

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Passar till alla s939 moderkort=)

Dock finns det inte så många som har ett officielt stöd för opteron än. Inte ens DFI har det. Men det är ju uppenbart att den passar dit också med tanka på att dom bästa resultaten kommer med DFi plankorna....

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Dock finns det inte så många som har ett officielt stöd för opteron än. Inte ens DFI har det. Men det är ju uppenbart att den passar dit också med tanka på att dom bästa resultaten kommer med DFi plankorna....

DFI FÜR TEH WIN !

Permalänk

All is up to date !
I look old and new order in few minutes !

Citat:

About the Dual Core 165, you have for a X2 4000+ for minder expensive than a X2 3800+ ! 1.8 GHz 2Mb 1.8 GHz for Opteron 165 and 1 Mb for X2 3800+

Please visit this link for all info : http://www.madshrimps.be/forums/showthread.php?s=&threadid=17...

dahl -> It's legend, OEM are not gray
AMD delivery OEM at who want them !
Also, specialy for Opteron, the public AMD price list is for OEM and not BOX.
Also, these OEM comes in a AMD box ... not white box from asia or other. As you can find in english topic, I buy these CPU at a Belgian supplier.

Permalänk
Hedersmedlem

Not 100% sure. Amd state one year ago that tray is gray. This is officeial from amd.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

För er som tänkte avbeställa från belgaren, var beredda på att det kostar, iaf om ni betalat med banköverföring. Fick tillbaks mina pengar nyss av honom och har överfört från mitt PayPal till mitt bankkonto. Sammanlagt har jag förlorat 201 kr på affären(bankens och PayPals avgifter) :/
Tillsammans med min avbeställning från Webhallen och min nya beställning från Komplett har jag nu betalat ca 2000 kr för min 146:a

computermsa: I just got your money through PayPal, thanks for the speedy payment!

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Hedersmedlem

guppgupp smart. verkligen

Varför inte bara vänta tills de kommer hit?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Har lagt up en första processorn här:
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?p=107038#107038

har ni inget användarnamn så kan ni PM:a mig

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
guppgupp smart. verkligen

Varför inte bara vänta tills de kommer hit?

Jag beställde ju av honom när han hade CABNE inne, tänkte roffa åt mig en
Funkade ju inte så bra! Men åas tycker jag inte att 2000 för en 146 är nåt att storgrina över, om jag VERKLIGEN ville skulle jag kunna avbeställa från Komplett och köpa från itservice, och då bara ha betalat ca 1800 för den. Orkar dock inte hålla på och krångla mer, nu vill jag bara ha min processor! Med min tur skulle väl itservice få slut innan jag fick en medans Komplett fick in först av alla om jag avbeställde

Visa signatur

Sony Vaio EB1M1E - 15,5", Intel Core i3 330m, 4 GB DDR3 RAM, 500 GB 5400rpm HDD, ATI Radeon 5650 1GB

Permalänk
Medlem

hallå guys,2900mhz är hyffsat bra för en CABYE med 1.58 volt och 25 min 32mb SUPER PI (35 grader)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
hallå guys,2900mhz är hyffsat bra för en CABYE med 1.58 volt och 25 min 32mb SUPER PI (35 grader)

Vecka?

Permalänk
Medlem

oj klumpigt av mig att inte redigera inlägget istället,vecka 36 är det,CABYE 0536 alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
36

Guu vad bra=) Får en likadan i veckan:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Guu vad bra=) Får en likadan i veckan:D

hoppas din klockar lika bra (avbeställde från belgaren och fick denna för 1300:- inkl frakt)
så grymt bra pris!!!'
vad punga du ut för din då?

Permalänk
Medlem

1600 men:P värt det=) Betalar inte ett enda öre så! Säljer mina gamla grejer plus säljer en dator så får in pengarna där=)

Permalänk
Medlem

Vart köpte du din för 1300 kr ? och är det en 144 ? ifall dom finns att få tag i för det priset så väntar jag inte, då köper jag den direkt om den klockar så bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bommers
Vart köpte du din för 1300 kr ? och är det en 144 ? ifall dom finns att få tag i för det priset så väntar jag inte, då köper jag den direkt om den klockar så bra

japp det är en 144,köpte den från någon på xtremesystems,checka där,finns många där som har CABYE eller CABNE en CABNE vecka 30 går ju att få tag på.
jag fick faktiskt punga ut mer eftersom jag hade betalat in 1650:- till belgaren och sedan avbeställde men belgaren satte in pengarna på kontot jag skulle köpa det av och fick behålla resten (hade spammat honom ett flertal gånger så det var han värd)

3b0 vad heter din efter 0536?
min heter GPMW
finns säkert 2 stycken olika :/
betalar inte heller så mycket själv,sålde min amd64 3500+Clawhammer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
japp det är en 144,köpte den från någon på xtremesystems,checka där,finns många där som har CABYE eller CABNE en CABNE vecka 30 går ju att få tag på.
jag fick faktiskt punga ut mer eftersom jag hade betalat in 1650:- till belgaren och sedan avbeställde men belgaren satte in pengarna på kontot jag skulle köpa det av och fick behålla resten (hade spammat honom ett flertal gånger så det var han värd)

3b0 vad heter din efter 0536?
min heter GPMW
finns säkert 2 stycken olika :/
betalar inte heller så mycket själv,sålde min amd64 3500+Clawhammer

Har samma=) GPMW. Beställde den för ngn vecka sen men UPS krånglade så de får väl in pengarna imorn eller onsdag så ja får prollen tidigast torsdag troligen nästa vecka=(