Försök att slippa skicka in min "trasiga" Copperhead

Permalänk
Medlem

Försök att slippa skicka in min "trasiga" Copperhead

hej

jag har en ganska ny razer copperhead som bara slutade fungera när jag tryckte på reset knappen unter musen.
i enhetshanteraren så står det att enheten inte kan starta och det står likadant på alla olika datorer jag har testat på...
jag skiskade ett mail till datorbutiken och beskrev mitt problem.
men då tar dom 250kr för att kolla på den och när musen kostar 500kr så blev jag lite sur...
någon som vet om det bara kan vara något enkelt som att det är något skumt som har lagrat på minneskortet eller något...
skulle verkligen uppskatta om det gick att fixa för jag har inte 250kr för tillfället

MVH// Stefan

Permalänk
Medlem

Maila Razer istället. Eller leta/fråga på det här forumet: http://razer.tigga.org/

Var någon som skrev om ditt problem här på Sweclockers för ett tag sen men hittar inte tråden nu.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

De ska väl inte ta 250kr om det är ett garantiärende?

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Näe, om musen var defekt så är det klart att man inte skall behöva betala för det. Jag tror ju iofs inte att det är fallet eftersom den fungerade tills den återställdes. Den borde ju fortfarande fungera om man avinstallerar och installerar på nytt, men det har väl hänt nåt och Razer borde veta vad isådana fall. Sen är det ju skönt om man slipper skicka iväg den och vara utan den om det går att lösa enklare.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

ok dom tar inte 250kr... det är bara om det inte går på garantin...sorry läste inte igenom det ordentligt...
men då ska jag ta och skicka in den för det är ju antagligen fel på den i och med att det blir samma sak på olika datorer...:(
tack för hjälpen... för annars hade jag gått och väntat på att få ihop pengar som antagligen inte behövs....:P

det var jag som skrev den förra tråden men kunde inte heller hitta den...

Permalänk
Medlem

Ah, ok Men mailade du Razer? Dom svarar antagligen inom ett dygn och då kanske du slipper böket med att skicka den.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

ne jag har inte gjort det... jag kan för tillfället inte komma in på deras sida... dom har tydligen ingen svensk sida....
men jag skickar i alla fall in den imorgon...

Permalänk
Medlem

www.razerzone.com är deras sida. Och nej, jag tror inte dom har en svensk sida. Ok.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Re: Försök att slippa skicka in min "trasiga" Copperhead

Du är yr i nattmössan. Det kostar bara 250:- om de ska felsöka en vara som det inte är något fel på utan beror på t ex fel installation eller liknande. Är det fel på musen får du en ny, utan kostnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
hej

jag har en ganska ny razer copperhead som bara slutade fungera när jag tryckte på reset knappen unter musen.
i enhetshanteraren så står det att enheten inte kan starta och det står likadant på alla olika datorer jag har testat på...
jag skiskade ett mail till datorbutiken och beskrev mitt problem.
men då tar dom 250kr för att kolla på den och när musen kostar 500kr så blev jag lite sur...
någon som vet om det bara kan vara något enkelt som att det är något skumt som har lagrat på minneskortet eller något...
skulle verkligen uppskatta om det gick att fixa för jag har inte 250kr för tillfället

MVH// Stefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
ok dom tar inte 250kr... det är bara om det inte går på garantin...sorry läste inte igenom det ordentligt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Du är yr i nattmössan. Det kostar bara 250:- om de ska felsöka en vara som det inte är något fel på utan beror på t ex fel installation eller liknande. Är det fel på musen får du en ny, utan kostnad.

Du är yr i nattmössan.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

gå in på den här sidan http://www.maxfps.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=406 där står det hur du ska göra jag gorde så å min funkar super

Permalänk
Medlem

Thx, var nyfiken. Sparar för eventuellt framtida behov.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

problemet är bara att varken razors drivrutiner eller datorn vill kännas vid musen... men jag skickade i alla fall in den i morse... får ta och göra som det står i guiden när jag får den nya...