Permalänk

Går detta?

Funderar i skrivande stund på att beställa ett 9600 Pro. Undrar dock om mitt nättagg klarar det.

Kör just nu med en dvd-spelare och en hd på en PIII 933mhz. Agget är ett seasonic 235W. Hittills har det gått jättebra men hur skulle det gå med nya grafikkortet?

Permalänk
Avstängd

hmm..
watt fixerade människor..
ja det kommer gå, även om du hade 150 w nätagg.
din dator lär knappt annvända 90w fulload.

Visa signatur

Dell Inspiron E1705 (9400) T7200 Core 2 Duo @ 2.00 GHz, 4MB Cache 2048 MB DDR2 667 MHz, ATi X1400 (590/ 480) 120GB Sata, 1440x900 LG-Philips

Permalänk
Permalänk

Sedär...340W kom jag upp i

AMD Athlon Xp 64 BIT 2.2GHz, Dual Channel DDR 1 GB, 2 x 200 GB SATA, 4 USB enheter, ATI Radeon ro x800 256 MB, osv osv ...

ännu en anledning att köpa ett bra 350W agg än att köpa ett sunkit 400-500W agg

Visa signatur

- www.lastbattlefield.com - www.lastbattlefield.se - www.lastbattlefield.org - Three ways to find the right path to war...

Permalänk

mitt agg jag fick med när jag köpte min chieftec burk fungerar kanon bra.. 360W.. haft den i snart 3 år. inte haft några som helst problem.. och du verkar ju inte ha världens nyaste komponenter så 235W räcker gott och väl till dert systemet som Get_skri skrev längre upp
det är väl som sagt processorn som drar mest vad jag förstått.. så när du skaffar nya komponeneter och datorn inte vill starta.. testa med ett annat agg då (inte köpa, fråga om nån polare har nåt liggandes)

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Alla verkar tro att man kan dra runt en bra maskin på ca 200w power. Efter tråden där det påpekades tycker jag det slagit om till andra hållet och alla tror att man knappt behöver nån kraft alls för sin dator. Jag kom upp i 406W när jag testade den där sidan. Man behöver inte världens kraftigaste power men inte heller räcker 200W i all evighet. Sen spelar även kvaliteten in i det hela också. Men då igen finns det väldigt många som tror en massa här och vet desto mindre.

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Get_skri
hmm..
watt fixerade människor..
ja det kommer gå, även om du hade 150 w nätagg.
din dator lär knappt annvända 90w fulload.

Det e en bra grej.. fler folk borde kolla in det där

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Proffsmoddare

Min burk drar 623watt enligt den där sidan vilket jag tycker låter en smula överdrivet faktiskt.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

min en sunkig dell dator på 300mhz p2a drar

243W om jag inte tar fel.. sen såå brukar DELL ha runt 300 på sina värstingdatorer.. så den sidan ljuger lite..

sen så klarade den sidan inte av mer ccfl rör.. har faktist 4 inkopplade på 3 invertrar o 3 hdds graffe under 32 mb tror jag.. ett 128 minne.. 1 usb mus och en vanlig sen lite lysdioder på en usb.. sen 4 fläktar...

edit : hur fick du över 600W?+ jag lekte o fick bara upp det i 528 eller något.. har du räknat lite vid sidan om eller+

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Haha, wolverine har väl typ 10+ hd's....

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Haha, wolverine har väl typ 10+ hd's....

Närmare bestämt 1466 GiB ^^. Aja din dator kan nog klara sig, har du ett gammalt agg brukar jag rekomendera att byta iallafall, eller åtminstonde en storstädning, har varit med om ett nät agg som börjat brinna pga, igendamming antar jag :/ det var var min polares polares, vi var på lan alla 3 och vips luktade det oherhört mycket bränt plast och han stängde av sin dator, men sen såg man hur plasten ovanför började bubbla eller vad man ska säga, han öppnade chassi sidan och där såg man hans chassi tak praktiskt talat droppa ner på komponenterna efter som dett brann så sluade ju inte värma heller, inte så glad var han för detta, sista dagen på lanet som tur var men iallafall. Det enda han kunde behålla var processorn. Resten var halvsmält eller indränkt i vatten efter släcknings arbetet det är nog något av det mest underliga jag har varit med om på ett lan iallafall. Processorn höll inte så länge dock, i en vecka lr något, troligen fuktskadad. En bit av mitt livs historia här på forumet

Permalänk

Jag har faktiskt städat ur agget...:)

Det blir antagligen ett nytt i Januari när ytterliggare uppgraderingar av datorn väntar. Tänker satsa på ett helt nytt chassi (antec sonata II) med medföljande nätagg.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
min en sunkig dell dator på 300mhz p2a drar

243W om jag inte tar fel.. sen såå brukar DELL ha runt 300 på sina värstingdatorer.. så den sidan ljuger lite..

sen så klarade den sidan inte av mer ccfl rör.. har faktist 4 inkopplade på 3 invertrar o 3 hdds graffe under 32 mb tror jag.. ett 128 minne.. 1 usb mus och en vanlig sen lite lysdioder på en usb.. sen 4 fläktar...

edit : hur fick du över 600W?+ jag lekte o fick bara upp det i 528 eller något.. har du räknat lite vid sidan om eller+

Ja jag fick räkna vid sidan om. Enligt sidan drog ju en hdd 25watt och eftersom min lilla mysiga stacker innehåler 12st så blev det en del watt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR