Permalänk

UV plexi chassi

http://www.microstore.se/ItemInfo?itemId=35128298

ngt som vet ngt om detta chassi ?

va tror ni ;)?

ja tycker det va jävligt tufft iaf

Visa signatur

6800gt 3400+amd 64 1024 corsair 80+160gig

Permalänk

Jag kollade på plexi chassin förut. Problemet som jag upplevde var att alla var så fula med alla skrvuvhål högt och lågt. Ska man köra plexi så tycker jag man skall skräddarsy ett eget bara för ens egna komponenter. Inga onödiga skruvhål/Fläkthål

//N

Permalänk

amen om man skruvar i feta snygga chassi skruvar .. och sitter i snygga fläktar i alla fläkthål så e det väll snyggt sen ? .. men ja undrar mer .. e det praktiskt tro ..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Logisys Acrylic Blue

Inget för den blygsamme! Lådan är tillverkad helt i blå genomskinlig UV-akryl som lyser i mörkret. För att bättra på effekten finns 3 st 80mm UV-fläktar. Lysande! Säljs utan nätdel.

* Ljud & USB i fronten
* 4 x 5.25" externa platser
* 2 x 3.5" externa platser
* 6 x 3.5" interna platser
* 3 x 80 mm UV-fläktar

495:- (396:- + moms)

www.treg.se i Västerås

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Logisys Acrylic Blue

Inget för den blygsamme! Lådan är tillverkad helt i blå genomskinlig UV-akryl som lyser i mörkret. För att bättra på effekten finns 3 st 80mm UV-fläktar. Lysande! Säljs utan nätdel.

* Ljud & USB i fronten
* 4 x 5.25" externa platser
* 2 x 3.5" externa platser
* 6 x 3.5" interna platser
* 3 x 80 mm UV-fläktar

495:- (396:- + moms

www.treg.se i Västerås

Visa signatur

---

Permalänk

finn dubbel post.. sen har inte gtek sånna lådor ochså..? kanske är annat pris o en liknande låda..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare

jomen huvva har ett lika dant fast grönt :D...de är mycket stabilt å snyggt enligt mig och de är bra kylning me...men köp de inte från microstore... köp de från emere.se där kostar de 479 kr

Visa signatur
Permalänk

okej tack tack alla ! .. men gtek har inte uv tror ja .. bara färgat glas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det skulle vara ballt om det var någon slags "film" på som gjorde det svart i ljus och när det var mörkt så lös det och "blev" genomskinligt. Iallafall lite genomskinligare!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

hehe aa det skulle va tufft ... nu e jja på jakt efter ett snyggt nät agg me uv kabel strumpor o lite flashit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UV är inte speciellt snyggt, jag tycker inte det iaf, i så fall är det snyggare att köpa ett med tonat plexi, blått kanske, sen tar man bort dom fula fläktgallren som följer med för det passar verkligen inte in, snyggare o ha vanliga trådgaller asså.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

okej okej .. aa detta e mitt Första chassi som ja ska försöka styla o så .. e lite slö av mej .. vill helst att att ska passa o att man bara trycker dit det o så .. men ja har sett på mkt bilder ooch ja tycker uv e grymt snyggt .. fast du har ju rätt att ha en åsikt .. tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är också sugen på ett plexi chassi.
Tänkte också först köpa Logisys Transparent Låda.

Men efter att läst några recensioner om den ångra jag mej snabbt.
Den är väldigt korkat byggd eftersom man måste sätta in hårddiskar, och cd-rom enheter innan man sätter in moderkortet.

Tycker även det ser lite plastigt ut.

Om du kan lägga ut några hundringar till så hade ja rekommenderat Sunbeam LED-plexiglaschassi

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1609&session=45cf79ed7d...

Permalänk

mm .. fast ja vet inte om ja vill ha massa starka deodrar .. men det e oxå snyggt .. tack .. ngn som har lite fina tipps hur man kan göra chassit snyggare ?

Visa signatur

Permalänk

Blir inte sånna chassin jevligt kladdiga? eller det syns väll iaf väldigt mycke

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk

För en femhundring är det nog ett bra chassi. I värsta fall får du modda skiten ur den. För femhundra gör det inte så mycket om man karvar lite i den hehe

Permalänk

hehe nee exact njaa kladdigt o kladdigt ... tänkte ju inte mata det me cola precis .. men det blir nog fett fläckar om man fingrar massa men det e väll inte svårare än att ta bort

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Utöver att det enligt mig är rätt fult och antagligen irriterar en om man sitter inom en femmetersradie ifrån det så blir det antagligen _väldigt_ lätt repigt, och eftersom det lyser så kommer alla repor att lysas upp, antagligen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Det skulle vara ballt om det var någon slags "film" på som gjorde det svart i ljus och när det var mörkt så lös det och "blev" genomskinligt. Iallafall lite genomskinligare!

såg ingen som nämnt det än, men jag kanske är blind?
toning till bilrutor på insidan så blir chassit "mörkt" när det inte lyser.. och när det lyser syns det ju igenom?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

mm det låter jävligt fräckt ska nog pröva det :):) .. när ja har beställt det så kommer bilder/filmer komma .. men MER förslag tack .. hur man kan göra för att inte repa det?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

inte använda det?

Permalänk

hehe skit skojj

Visa signatur

Permalänk

Silvertonat plexichassi vore trevligt.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk

mm ... men vart kan man köpa sånt ? .. biltema ? .. pris ? .. svårt att festa ? .. blir mkt luftbubblor ?

Visa signatur