Permalänk
Medlem

Nybörjarfrågor - överklockning

Hej!

Beställer min nya dator nu i dagarna och har börjat intressera mig av att överklocka, har bara testa väldigt lite med det innan.

Tänkte att jag skulle vilja försöka överklocka min AMD64(3200+) CPU och även mitt nVidia POV 7800GT.

Vilka program behöver jag för att överklocka mitt grafikkort?
För att överklocka CPU:n behöver man väl bara konfigurera i BIOS om jag förstått det hela rätt?

Det är väl rätt bra att ha något program i bakgrunden som visar temperaturerna hela tiden, vad är för varmt för ett CPU / grafikkort?

Om jag då förstått det rätt i en stor skala så är det ungefär att höja klockfrekvensen lite hela tiden från 200 till 203 kanske och sedan höja spänningen tills den är stabil osv. hur märker man att datorn är ostabil?

Någon som har några värden att gå på för en AMD64 3200 så man inte är helt fel och cyklar när jag ändrar lite i inställningarna.

Är det samma visa med grafikkortet? Använda något program som höjer klockfrekvensen samtidigt som man höjer spänningen?

Visa signatur

Don't give in to your fears. If you do, you won't be able to talk to your heart - Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Läs FAQ!!!!!!!

Permalänk
Medlem

jo jag har ju det :/

Visa signatur

Don't give in to your fears. If you do, you won't be able to talk to your heart - Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Jag är ingen expert men räcker det inte med att man ändrar clockfrekvensen i expert tool?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080