Samsung 19" TFT 970P - Vit (6ms)

Permalänk
Medlem

nice

Inställningarna görs väl med medföljande mjukvara tror jag. Sen undrar jag hur svärtan är och eventuellt ljusläckage. Det snackas mycket om twinkling effects när man kollar på filmer också.. hur är de med det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
"Den ser lite annorlunda ut". Du tyckte den var mindre snygg på riktigt än på bild eller?

Är den värd ca 5kkr? Skulle du köpt den igen om du var tvungen? Vad hade du innan för skärm?

Nej tyckte faktiskt den var snyggare i verkligheten kan lägga upp lite bilder, bara att den såg lite anorlunda ut eftersom den var 3 ledad:). Ja skulle köpt den igen speciellt nu när ja listat ut hur man ställer in det mesta iallafall och innan denna hade jag en vanlig 19" crt skärm.

Rope79:
Inställningarna görs väl med medföljande mjukvara tror jag. Sen undrar jag hur svärtan är och eventuellt ljusläckage. Det snackas mycket om twinkling effects när man kollar på filmer också.. hur är de med det?

Japp det görs det, men när man ska konfiguera kontrasten så säger den till en att göra det på skärmen, men det finns inga knappar på skärmen :).

Och med twinkling effects, jag har inte fått tid att köra en riktigt dvd film i och kolla noga men har kört the island och batman begins (tog något på mofo) och kollat igenom lite scener, tyckte det såg riktigt bra ut faktiskt.

Permalänk

Låter gött, hoppas att jag blir lika nöjd jag med. Men blev lite orolig när du sa att det ej fanns några knappar ?? Kolla upp det där om man kan ställa in allt med medföljande mjukvara, det måste gå på ngt sätt... lr så kanske knapparna döljer sig på ngt klurigt ställe ^^ ?

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk
Medlem

konstigt med de försvunna knapparna ja och surt som fan för oss som inte kör windows.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk

Håller med, allt går ställa in i mjukvaran UTAN kontrasten.. det finns en del presets med olika kontraster så antar att den gömmer sig någonstans.. men håller med Jonos lite surt om ni inte kör windows. Men är faktiskt nöjd med skärmen, ska bara hitta kontrasten så jag kan ställa in den riktigt.

Permalänk
Medlem

kul att du är nöjd med skärmen men skumt som fan att samsung snålar in på knapparna på en av sina dyraste skärmar. hade det varit en budgetmodell så hade jag kunnat förstå det bättre.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk

Jo det tyckte jag med var riktigt konstigt, sitter inga knappar alls på skärmen, kanske för att dom vill få den smalare eller av design skäl vad vet jag.. ström knappen sitter ju på foten.

Men fan.. inte skippar dom knapparna på budjet versionerna heller :S det kan inte kosta mycket att göra.

Permalänk
Medlem

man kan ju alltid hoppas att de släpper en mer normal modell med knappar på. förmodligen så är det mer av designskäl än av kostnadsskäl de har tagit bort de, även om de har snåla ekonomer som sitter och räknar ut att de 'tjänar' 10 spänn per skärm på att inte ha knappar.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk

haha antagligen läste någonstans att det var lite krångligt att hitta kontrasten glömt var man hittade skiten bara:P

Permalänk

Tror att avsaknaden av knappar är en formgivningsfråga, helt klart snyggare utan. Men som sagt, de som inte kör win kan ju få lite probs. Samma sak med kopplingdosan bakom skärmen som "hänger löst", visst är det snyggare med bara en kabel som går ifrån monitorn men det blir lite knepigt.