Ett spel som verkligen borde bli film - HL2!

Permalänk
Medlem

Hoppas det inte blir någon film av HL. Inte för att jag tycker att HL's story inte "duger" utan för att jag avskyr alla filmer som baserar sig på spel.

Permalänk
Medlem

Vad är det du säger Hesuses? Spel blir ju hur bra filmer som helst! Titta bara på DOOM! Sjukt bra film. inte.

Fast det är iofs rätt ballt när det är First Person i slutet av filmen.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Jag tycker uppriktigt synd om er som inte uppskattar den fantastiska storyn i Half-life. Att jämföra den med spel som doom och quake är nästan löjligt ur min synvinkel.

Jag kan förstå att man kan spela igenom spelet och knappt greppa något alls av storyn. Men detta beror ju som sagt i så fall på att man inte är uppmärksam. Om man ägnar tid åt att lyssna på vad folk säger samt läsa på tidningsutklipp och så vidare så förstår man helheten.

Jag spelade själv igenom första half-life utan att förstå särskilt mycket. Tyckte bara det var ett fantastiskt spel med underbar grafik. När tvåan var på väg så blev jag dock mer och mer intresserad av storyn och började läsa om den. Då insåg jag hur komplex den är. Tjusningen är ju som sagt att man inte får något serverat. Man måste fundera själv på vad alla ledtrådar innebär.

Den största behållning enligt mig är G-man. Maken till mystiskt karaktär hittar man nog inte någon annanstans. Så till er som tycker att half-life inte har någon story, se till att läsa på och spela sedan igenom spelen igen. Ni kommer hitta en helt ny dimension. Kan lova att ni inte kommer bli besvikna.

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Däremot är miljön och själva situationen i HL2 är en bra grund att göra en film på. Där har vi tex filmen "Equilibrium" som ett bra alternativ på en B-film som lever på sin "story"/situation, som är väldigt lik den i HL2. Mycket bra resultat enligt mig.

Kallar du Equilibrium för B-film?? :S
Det är fan en av de bästa scifi-filmerna jag har sätt..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Kallar du Equilibrium för B-film?? :S
Det är fan en av de bästa scifi-filmerna jag har sätt..

word

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Kallar du Equilibrium för B-film?? :S
Det är fan en av de bästa scifi-filmerna jag har sätt..

Jo en av de bästa filmerna jag _sett_ också.

Permalänk
Medlem

förstör inte spelet med nån usel bollywood-rulle. helvete, så kommer det gå för doom..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Memento funkade bra utan en klar story

Bara för du inte förstår filmen så betyder det ju inte att den inte har någon story..?

Jag har limited-utgåvan av Memento, där kan man se filmen i normal följd. Den blir helt klockren på det sättet!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Bara för du inte förstår filmen så betyder det ju inte att den inte har någon story..?

Jag har limited-utgåvan av Memento, där kan man se filmen i normal följd. Den blir helt klockren på det sättet!

Jag tycker att Mementos story är jävligt bra, men menar att man inte förstår den direkt (som hl2)

Annars jäkligt bra film

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Kallar du Equilibrium för B-film?? :S
Det är fan en av de bästa scifi-filmerna jag har sätt..

Om det är en budgetfilm eller inte har ingenting med att göra med hur bra den är, oftast.

Behåll HL2 som spel också!

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Om det är en budgetfilm eller inte har ingenting med att göra med hur bra den är, oftast.

Behåll HL2 som spel också!

noope, star wars hade inte sån stor budget men räknas defenitivt inte som B-rulle

men jag tror att HL1 och 2 skulle bli ruskiga som film . .med en seriös regissör (Peter Jackson) ?? steven spielberg lr nån annan go gubbe!

Visa signatur

sad panda

Permalänk

Bah, storyn ska isåfall inte baseras från Gordons synvinkel utan någon annans.

Men go:ast vore en Warhammer 40 000 - film som görs rätt

Permalänk
Medlem

En fråga bara, vart i spelen (HL/HL2) hittar man all jävla info om bakrunden till HL som fanns på http://members.shaw.ca/halflifestory/ ?
Posta gärna lite screens också så jag kan se vad jag har missat.

Permalänk
Medlem

Okej.. det är många bitar som inte passar ihop i storyn.. men miljöerna och bakgrunden tycker jag är värda guld.. så kanske samma miljö, handling med en sovjet-stad, ravenholm, city17 före och efter, fängelset osv.. riktigt nice känsla.. tänk er miljöerna tillsammans med en riktigt bra story och bra skådisar.. oj oj oj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Okej.. det är många bitar som inte passar ihop i storyn.. men miljöerna och bakgrunden tycker jag är värda guld.. så kanske samma miljö, handling med en sovjet-stad, ravenholm, city17 före och efter, fängelset osv.. riktigt nice känsla.. tänk er miljöerna tillsammans med en riktigt bra story och bra skådisar.. oj oj oj

Vad är det du inte tycker passar in i handlingen?'

oft, läste skådisar som kådisar

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

HL2 använder ett klassiskt sci-fi story knep. Skapa massa små öppna historier för att få världen att verka levande ut utan att du behöver skriva något alls egentligen. Det är spelaren som får göra allt istället för författaren.

Permalänk
Medlem

Japp håller med Majestic XII. Fast visst skulle nog första halflife kunna bli en redigt fin monster/rysare-film. Fast man skulle nog bli tvungen att se till att Gordon fick en kvinnlig kollega som också överlever smällen. Sen ett par datanördar som står för den roliga delen och som fixar alla små dörrar och andra teknologiska hinder som kan tänkas stoppa deras flykt.

HL2 har inget jag skulle vilja se på film, förutom kanske den där svävar scenen, men det är väll det enda. Annars tycker jag hela HL2 spelet påminner om ett ruskigt dåligt avsnitt av First Wave som gick på TV4.

Permalänk

Oki jag kommer säkert bli flamead nu men för enda in i fanders: HL2 har inte en bra story!
HL2s story lider av ett stort "kejsarens nya kläder syndrom". Med andra ord om man påstår att det inte har story blir man anklagad för att vara mindre begåvad. Då detta trick kanske funkar på finniga 15 åringar, funkar det inte på mig.
HL2 har en massa lösa trådar som de inte knyter samman och gör sin story så svårfattat att folk ska tro att den är bra. Snälla små pojkar på swec, ta er tid att läsa en bok så att ni får uppleva en bra story.

OKi flame on!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
finniga 15 åringar

What about us?

Permalänk
Medlem

HL2 är bra, men om det är något spel som borde bli film så är det ffs No One Lives Forever!

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Equillibrium (eller Cubic) lever inte direkt på situationen (den är trots allt rätt löjlig). Den filmen lever på Christian Bale och en hel drös ruskigt mäktiga scener. Resultatet känns i början som någon slags billig matrix-kopia. Men redan tidigt i filmen märker man att den med råge överträffar den taffliga matrixtrilogin.

För er som inte sett den, se den!

Vad gäller HL2-storyn, snälla, den är totalt värdelös.

Vad i hela friden pratar du om?
Cubic var enligt mig en bra film, som hela tiden sviktade men hölls uppe av Bale, och dem häftiga actionscenerna. Kallar du matrixtrilogin för tafflig? Iofs är det en annan diskussion..

Men iaf har alla bara härmat 1984 igentligen, med lite egna saker, i Cubic att människorna inte har några känslor (vem kom på den smarta iden igentligen?), i half-life är det väl snarare Gordon och G-man..

Men hursomhelst så är alltid förtryckarhistorien i hl2 bra, men inte orginell, och dom utnyttjar den väldigt dåligt, lite tidningsutklipp och karaktärer som inte säger någonting lite då och då är dåligt. För att inte prata om den stumma karaktären man spelar som är ett socialt missfoster som ändå blir omtyckt för han står där och ser söt ut (?)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antox-Lindberg
Vad i hela friden pratar du om?
Cubic var enligt mig en bra film, som hela tiden sviktade men hölls uppe av Bale, och dem häftiga actionscenerna. Kallar du matrixtrilogin för tafflig? Iofs är det en annan diskussion..

Men iaf har alla bara härmat 1984 igentligen, med lite egna saker, i Cubic att människorna inte har några känslor (vem kom på den smarta iden igentligen?), i half-life är det väl snarare Gordon och G-man..

Men hursomhelst så är alltid förtryckarhistorien i hl2 bra, men inte orginell, och dom utnyttjar den väldigt dåligt, lite tidningsutklipp och karaktärer som inte säger någonting lite då och då är dåligt. För att inte prata om den stumma karaktären man spelar som är ett socialt missfoster som ändå blir omtyckt för han står där och ser söt ut (?)

Du har alldeles rätt. Både Cubic och HL2 har rippat 1984 ganska friskt. Vad gäller Cubic och Matrix så har båda filmerna snott två kända filosofiska debatter om hedonism och använt dessa som handling i sina filmer. Något jag inte är helt emot men jag blir lite sur när manusförfattarna får creds för en diskussion som pågått långt innan kristi födelse. Av dessa två filmer tycker jag dock att det är Matrix 1 (och endast 1) som faktiskt lyckas göra handlingen intresant trots att de snott den rakt av från Nozick.

Titta lite här om ni har lust: http://www.google.se/search?hl=sv&q=Robert+Nozick+%2Bexperien...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Detta har jag diskuterat förr på sweclockers och det är knappast bara jag som tycker så. Det finns ingen story i HL2. Och ja, jag är inte dum, jag fattar att det inte är meningen att man ska veta något för det vet inte Gordon och yadayadayada, men vafan, lite djup hade inte skadat. Man vet alldeles för lite. Man vet ingenting. En brist på story skapar inte en bra story om du fattar vad jag menar.

Och det hade hjälpt om du hade argumenterat som en människa istället för att försöka förlöjliga mig.

[/QUOT
Tro fan det finns story i HL2

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zear0x
förstör inte spelet med nån usel bollywood-rulle. helvete, så kommer det gå för doom..

Varför skulle dom göra filmen i Indien?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antox-Lindberg
Men iaf har alla bara härmat 1984 igentligen, med lite egna saker, i Cubic att människorna inte har några känslor (vem kom på den smarta iden igentligen?), i half-life är det väl snarare Gordon och G-man..

Skulle nog säga att den är mer som Farenheit 451, dock självklart med 1984 delar och troligen annat från en hel del andra dystropier.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Haha, jo dom frågorna saknades det svar på
Men vad är det sista alternativet för typ av fråga? "No, thank you."

haha han svarar ju på snubbens fråga, "any questions?" svar: "no, thank you"

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
haha han svarar ju på snubbens fråga, "any questions?" svar: "no, thank you"

Får skylla på att jag var trött

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

appsolut half life 1 skulle de i så fall örjat med så man får veta hur allt startar å så, sen kan du göra hl2 apsolut

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Doom 3 hade bra mycket grymmare story, där fick man frågor:
Varför utreds doktorn?
vad är det för nya upptäckter han pratar om?
Varför är forskarna så oroliga och spända?

Sedan så under tidens gång fick man reda på dett igenom PDAs, helt klockrent röstskådespeleri.

Permalänk
Medlem

HL/HL2 vore underbart att se som film om det gjordes "rätt". Men det är ju förvisso en smaksak, men det skulle nog kunna bli jädra trevligt ändå.. Ang storyn så förstår jag inte de som säger att det inte har någon alls. Jag personligen tycker att det har en underbar story, däremot kräver den att man har lite fantasi, och är man inte "inne" i det så kan jag kanske på sätt och vis förstå att man kan tycka att det inte har någon story.

Det här blev skumt skrivet, men ni förstår nog ändå :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.