Permalänk
Medlem

WOW prestation?

Jag har en p4 3.0 512ddr ram geforce 6600 128mb...
borde jag jag uppleva hack i wow?
tacksam för svar

Visa signatur

Antec chassi ][ bZerk500w ][ DFI 875 Infinity ][ Pentium4*3.0ghz ][ 2*256DDR(pc3200) ][ Gainaward Nvida 6600 128mb ][ 160GB(maXtor) ][ Inteliimouse4.0 + Q-padXXXL

Permalänk
Medlem

Och så skapar vi lite fler trådar ja när det väl finns en klistradtråd där moderatorerna vill att vi ställer sådana här frågor.

Sen så snabbt svar på din fråga, det beror helt vad du ska köra för inställningar. Men ja din dator klarar kraven, det kunde du fått reda på genom att läsa antingen på WOW's hemsida eller på baksidan av en wowfodral.

Men du kommer inte kunna köra fullt ut på den dator. Med bara 512mb så rek. jag att dra ner på "Terrain distance" en hel del, samt undiva UI förutom den org. då dom suger en hel del minneskapacitet.

Permalänk
Medlem

okej, ledsen skulle kollat det innnan... men tack för svaret iaf behöver nog inga mer svar nu... tack igen !

Visa signatur

Antec chassi ][ bZerk500w ][ DFI 875 Infinity ][ Pentium4*3.0ghz ][ 2*256DDR(pc3200) ][ Gainaward Nvida 6600 128mb ][ 160GB(maXtor) ][ Inteliimouse4.0 + Q-padXXXL

Permalänk
Sötast

512mb ram kommer göra så att spelet fryslaggar en HEL DEL i terrängbyte och när man är i städer, skulle säga minst 1Gig ram för att slippa problem och 2gig ram för att spela felfritt.

Permalänk
Medlem

Allexz : går det mycket bättre med 2 gig ram än 1 gig ram?

Permalänk
Medlem

jag kör med 2 gb ram.
inte bara för wows skull utan jag spelar massa andra spel.

Men det jag märkt i wow är att det går mycket bättre när man är i städer ex. Orgrimmar.

Men 1 gb är helt klart spelbart

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Allexz : går det mycket bättre med 2 gig ram än 1 gig ram?

En del bättre ja - men jag skulle knappast slänga ut pengarna ENDAST för den prestandaökningen i wow.

Permalänk
Medlem

Med 1 gjg ram så går det hur bra som helst, kör med sakerna i sig och jag klarar det hur bra som helst förutom 3-5 sek halvlagg i stora städer.. jag har högsta inställningarna på allt.

Permalänk
Medlem

Det är ganska stor skillnad mellan 1gig och 1.5 gig i wow

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tror jag nöjer mig med 1gig

Visa signatur

Antec chassi ][ bZerk500w ][ DFI 875 Infinity ][ Pentium4*3.0ghz ][ 2*256DDR(pc3200) ][ Gainaward Nvida 6600 128mb ][ 160GB(maXtor) ][ Inteliimouse4.0 + Q-padXXXL