Permalänk
Medlem

Varför inte bara testa med en plåtbit ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

om man ställer den i en brasa så kommer det ju troligen bli sot, men det borde ju gå få bort det mesta så man får en önskad blandning av "metall som varit väldigt varm" och sot.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Gå loss med ett paintball-vapen istället. Sedan klarlack.

Permalänk
Medlem

Bensin blandat med en hel del olja ger mycket bra effekter.
Kommer att lämna mycket sot efter sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

blanda brännbar vätska med vaselin (napalm effekt) och smekta in chassit och bränn på. effekten blir bra värme med liten brasa. borde twista till chassit rejält.

Permalänk
Medlem

linda in lådan i en massa magnesium och tutta på lär ju bli vacker eld iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ryden: snarare en ljusbomb

glöm inte filmen för f*n

Visa signatur

<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av >|cj_bauer|<
Du vet att den blir kolsvart av brasan oxå va?

Det beror på hur länge den står i elden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

annars kan du ju ta och bränna lite med gasbrännare (sån man har i typ labiratorier), det blir lite mer kontroletrat än brasan då..

men kör annars med brasa, men hur har du tänkt att få ut den? den blit su varm som s**an. om du häller vatten på elden blir det kanske försämmrat resultat :/

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk

dränk in frigolit med bensin.. det brinner typ med osynliglåga o blir som lite napalm ibalnd napalm..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Testa att elda lite på kanten med t ex axe flaska, var bered att släcka om det skulle ta eld.. värt ett försök i alla fall filma

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

om du är jägare och har svartkrut hemma så kan du göra såhär:
Blanda 8 pingisbollar med 250ml aceton(vad man får är nitrocellulosa). Vänta tills pingisbollarna är helt upplösta och häll sedan ut blandningen över de ställena som du vill elda på, medans detta är blött så strör du ut svartkrut Låt allt sedan torka och tänd på. Det kommer att bli en snyggare effekt än vanlig eld. Eller så gör du termit...

(jag uppmanar inte till något olagligt, det är olagligt att frammställa pyrotekniska satser etc och saker som Termit får ej göras utan tillstånd av polisen/hovrätt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrikk
Gå loss med ett paintball-vapen istället. Sedan klarlack.

Det heter inte vapen, det heter markör....och vad skulle detta ge för effekt?

Visa signatur

Nolf.

Permalänk
Medlem

Tror det inte blir så snyggt me allt sot som kommer bildas om du eldar på alla olika sätt....kör me blåslampa å smält lite här och där...kan nog bli rätt effektfullt!

Visa signatur
Permalänk

Variant #1: Ta en mindre plåttunna, häll i 3dl bensin, 2dl aceton och spruta ner en burk
fogskum och rör tills det blandar sig och ser homogent ut.
Klafsa på blandningen på de ställen på chassit du vill märka och tänd med tomtebloss. Har du gjort rätt får du en "kaka" som jäser runt och lämnar feta märken efter sig

Variant #2: Blanda 1dl Risinolja med 2dl Aceton. Tillverka en vanlig rökbomb men innan du stelnar den så blanda i Acetonblandningen. Tillsätt 1dl Parrafin flingor och smält ner alltsammans under omrörning. När det är blandat, häll det över chassit och ställ det kallt, vänta på att det är stelt.
Tänd på med tomtebloss. Denna variant ger ett tjockt lager sot och slaggprodukter. Det ser ut som en "metallisk sårskorpa"

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Vit/Beige grund och sen svart sprayfärg med tunna dimmor
över hela burken , blir en frän effekt, jag lovar.
Upptäckte detta av en slump när målade om mitt
chassi till svart, efter första och andra färglagret såg
burken ut som den var sotig av brandrök.
Tänkte ta bilder på det men gjorde inte det, tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurihaxxx
Variant #1: Ta en mindre plåttunna, häll i 3dl bensin, 2dl aceton och spruta ner en burk
fogskum och rör tills det blandar sig och ser homogent ut.
Klafsa på blandningen på de ställen på chassit du vill märka och tänd med tomtebloss. Har du gjort rätt får du en "kaka" som jäser runt och lämnar feta märken efter sig

Variant #2: Blanda 1dl Risinolja med 2dl Aceton. Tillverka en vanlig rökbomb men innan du stelnar den så blanda i Acetonblandningen. Tillsätt 1dl Parrafin flingor och smält ner alltsammans under omrörning. När det är blandat, häll det över chassit och ställ det kallt, vänta på att det är stelt.
Tänd på med tomtebloss. Denna variant ger ett tjockt lager sot och slaggprodukter. Det ser ut som en "metallisk sårskorpa"

Någon som har läst för mycket av Swedish Infomania verkar det som Det är inte så nyttigt att hålla på med de substanserna som du beskriver...
peace

Visa signatur

Nolf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Det beror på hur länge den står i elden

Lite kanske, men om man håller en plåtbit över ett brinnande ljus så ser man hur fort de blir svart. Har jag fel om jag säger att sot avges varje gång fast material bränns? alltså typ trä, kol, ljusvekar mm?

Permalänk
Medlem

T-röd osar ganska rejält så vitt jag vet... (Beror på material som skall förbrännas också såklart). Använd Tenol istället. Kostar 5:- mer per liter men osar knappt någonting.

Visa signatur

roses are red, violets are blue.
all of my base, are belong to you.

Permalänk
Medlem

att ingen har sagt det här förut:
montera ett styckte prescot i den sådär, nu var det gjort.
skämt och sido, en bränd metallisk sårskorpa som lurihaxx beskrev verkar ju inte vara helt fel. olagligt, men inte helt fel ;P

kommer ni ha tagit bort all lacken innan ni slänger in chassit i elden, eller kommer det räknas som en sjysst effekt?

jaja, jag tror att det blir bra hur ni än gör.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NOLF
Någon som har läst för mycket av Swedish Infomania verkar det som Det är inte så nyttigt att hålla på med de substanserna som du beskriver...
peace

heheh:) det blir en schysst effekt iaf...:D

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dezyn
Testa att elda lite på kanten med t ex axe flaska, var bered att släcka om det skulle ta eld..

EEH? VAD?

Permalänk
Medlem

Finsk röddiesel är mitt förslag men kanske lite svårt att få tag på där? Brinner länge och bra.. Annars funkar nog en stor brasa också

Permalänk

Salpeter & Socker?

Ta 100 g salpeter och 100 g socker.
Finmal dessa pulver var för sig. De ska ha samma kornstorlek som mjöl.
Blanda väl.
Ta en aerosolburk (tom) och slå in själva plaströret som innehållet vanligtvis brukar spruta ur.
När du har en fri passage så fyller du burken med socker/salpeter-blandningen. Stoppa ned ett tomtebloss i hålet (det är ju jul).
Antänd. Ifall explosion inte uppnås får du finmala kemikalierna bättre, göra hålet mindre och blanda kemikalierna bättre.

Som sagt så blir det en liten explosion, så håll dig på 2-5 meters avstånd, det brukar lite olika stor explosioner beroende på hur väl du maler kemikalierna.
Är inte säker på om det är lagligt eller ej, men ifall det inte är det så kan någon PM'a mig så tar jag bort inlägget.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Salpeter & Socker?

Ta 100 g salpeter och 100 g socker.
Finmal dessa pulver var för sig. De ska ha samma kornstorlek som mjöl.
Blanda väl.
Ta en aerosolburk (tom) och slå in själva plaströret som innehållet vanligtvis brukar spruta ur.
När du har en fri passage så fyller du burken med socker/salpeter-blandningen. Stoppa ned ett tomtebloss i hålet (det är ju jul).
Antänd. Ifall explosion inte uppnås får du finmala kemikalierna bättre, göra hålet mindre och blanda kemikalierna bättre.

Som sagt så blir det en liten explosion, så håll dig på 2-5 meters avstånd, det brukar lite olika stor explosioner beroende på hur väl du maler kemikalierna.
Är inte säker på om det är lagligt eller ej, men ifall det inte är det så kan någon PM'a mig så tar jag bort inlägget.

Smält ner det i en kastrull istället och när den börjar småkoka, häll det i en ölburk och se till
att det klafsar upp kanterna. Du har nu blandat ihop en Über-rökbomb. Denna blir det inga eplosioner av utan brinner med en mkt mkt het låga och röker mkt o länge

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Vill inte förstöra nått, känns bara som om denna tråd börjar gå nästan lite off-topic med alla recept på brinnandes substanser. (tänkte mest på om det inte är emot reglerna?)

om inte så keep them coming

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Ja det skall brännas chassi,vi funderar på fixa det på nyårsafton:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja det skall brännas chassi,vi funderar på fixa det på nyårsafton:)

JAA!!! Smäll raketer i chassit!!!

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derfla
JAA!!! Smäll raketer i chassit!!!

Japp bland annat + brasa:)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brilglam
Finsk röddiesel är mitt förslag men kanske lite svårt att få tag på där? Brinner länge och bra.. Annars funkar nog en stor brasa också

Inte brist vara i Pajala går under namnet lingonsaft Brinner och lämnar garanterat sot:) Fast nu är det bara röd färgad citydiesel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Japp bland annat + brasa:)

haha längtar efter en film om detta.

Visa signatur

ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos