Battle Field 2 - Spelhistoriens största misslyckande!

Permalänk
Medlem

Battle Field 2 - Spelhistoriens största misslyckande!

Hur kan en så pass seriös utvecklare som Dice/Ea släppa deras flaggskepp i halvfärdigt format?
Jag menar, ingenting funkar ju. Det är ju trassel med tamejfan precis allting. Patchning, server search, pingspikar, cd-key fel you name it.

F*n vad jag ångrar att jag betalade nästan 500pix enbart för att få hem ett skitspel som bara gör mig förbannad.

Allvarligt talat, jag har inte läst i genom " terms of use " men man borde fan kräva tillbaka pengarna från EA. Det ska inte vara så att man ska behöva ta till extremt jobbiga och knepiga lösningar för att patcha skiten så att det startar upp.

När jag startar BF2 så kommer bara första splash screenen upp sen blir skärmen svart, precis som när man byter upplösning för att sedan hoppa tillbaka till Windows.

Jag vet att det finns en tråd om hur man kan lösa detta men jag ska inte behöva gå i genom den där. Jag lägger det där värdelösa halv färdiga crapet på hyllan tills någon löst det med typ en .exe fil.

Är det någon som sett nån form av " anouncement " från EA angående dessa problem? Har dom bett om ursäkt? Har dom lovat att lösa detta? Vad skulle vi göra om det inte fanns grabbar med kunskap nog att hitta på en lösning för EA's värdelösa patch problem?

Detta måste vara spelhistoriens största skämt. PINSAMT!
Jo visst, spelet är kul när det funkar, under den tiden man är inne på en server och spelar men bara just precis då. Sen är resten runt om kring bara fel fel fel error error error...

Hade jag vetat att det var så mycket problem med bf som det är nu hade jag aldrig köpt det.

Nu kanske jag blir överöst med kommentarer som anspråkar på mig och att jag e dum i huvudet men det tar jag. För jag tycker BF2 suger stenhårt... Jag har aldrig vart med om en mjukvara med såhär mycket problem. Har dom inga testare eller? Bryr dom sig inte om konsumenterna?

Det kanske inte finns någon direkt poäng i den här tråden men det vore intressant och se vad folk tycker om BF2 nu. Om det är någon som håller med eller om ni försvarar BF2 och tycker att detta bärs upp av spelet/känslan när man väl spelar det.

Edit: Läs mitt svar till # Amphion på sida 4... -> Expansion pack till detta inlägg...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

tycker inte att det är så farligt.

men minnesfelen är riktigt irriterande, o de kunde haft kortare laddningstider

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft något strul alls. Får 4/5 i betyg av mig.
Kanske jag har haft tur ?

Permalänk
Medlem

Jag har då inte stött på ett enda problem runt om spelet som tur är som patchning osv.

Spelet i sig är helt underbart.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Jag har då inte stött på ett enda problem runt om spelet som tur är som patchning osv.

Spelet i sig är helt underbart.

Då har du haft tur. Jag håller med om att det är kul när man spelar. Men jag har haft alla problem man kan ha. Är så jävla less....

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft nåt problem alls med patcher osv. Inte heller har jag störts av buggar som förekommit men som jag inte längre tror existerar. Det jag tycker är dåligt är att det är för få/dåliga banor men de flesta är roliga i alla fall. Sen stör jag mig på folket som hoppar och dyker men trots allt har jag tyckt BF2 är jävligt roligt sen jag spelade demot.

Permalänk
Hedersmedlem

Det enda strul jag har haft med BF2 hittills är när mitt moderkort dog. Kortet som jag köpte istället vill inte lira hundraprocentigt ljudmässigt med BF2 så mikrofonen stendog istället. Nu sitter jag med ett ljudkort som härstammar från en dell från slutet av 1900-talet, och visst funkar det, men inte så bra som man hade hoppats.

Bortsett från det är jag helnöjd med spelet. Kanske några småbuggar och småsaker man skulle vilja ändra på, men det kanske blir bättre när de riktigt stora moddarna kommer.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med det, varken med patchar eller minnesproblem, kunde tom köra med patchen som skapade en minnesläcka utan problem Det enda "jobbiga" var väl att det är för krävande men å andra sidan så har jag inte det nyaste grafikkortet...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

pressen som EA sätter på DICE för att göra spelet klart till bestämt datum är omänsklig, faktum.
Visst jag hade också problem med första patchen men det löste sig. Och nu har precis server browsern dött. Men det är så jävla kul spel!
Att de släppte spelet innan det var "klart" är någonting som händer med de flesta onlinespel. Och det som driver på företag att släppa sina spel för tidigt är den ekonomiska pressen, i det här fallet pressen från EA på DICE. hur många ÅR tog det inte för CS att nå sin i nuläget snudd på perfekta status runtomkring sig?
jag har i alla fall fullt överseende...

PEACE

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Du har en poäng där Tifius men ändå. När det gäller ett så pass stort spel som BF2 och med EA's enorma resurser så borde dom satsta lite mer asså...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Enda jag skulle kunna kritisera är minnesfelen. Annars funkar väl det som det ska. Möjligtvis så är det lite uselt med patcharna men att EA/Dice-servrarna ibland krånglar är väl inget nytt, så är det ju med nästan alla spel.

Tycker det är grymt kul iaf. Däremot skulle jag gärna kunna tänka mig lite fler banor och kanske lite nya prylar (vapen och fordon). Tycker man börjar ledsna på de banor som finns idag men å andra sidan är de grymt välgjorda.

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

mjoo, men det är alltid den mänskliga faktorn man måste räkna med och den är ungefär lika lätt att räkna på som kaos teorin för en 2åring :P.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
mjoo, men det är alltid den mänskliga faktorn man måste räkna med och den är ungefär lika lätt att räkna på som kaos teorin för en 2åring :P.

Haha, jo men va fan ändå. EA har ju inte luckor i budgeten precis så varför inte hålla lågan uppe i några månader till liksom. Kolla på Elderscrolls IV: Oblivion. Betsheda satsar stort, dom vill inte släppa ett spel fullt av buggar. Jag tror dom hålligt på med Oblivion sen 2000 ( eller 2002 minns inte riktigt ) och dom hade anonserat release i november redan långt innan. Men nu sköt dom upp det i sista sekund till mars 2006 för att dom inte " kännde sig helt säkra än, dom ville finslipa lite till ". Det är ganska vågat med tanke på hur många Morrowind ( TES III ) galningar som väntat länge på Oblivion...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Spelet i sig lämnade en hel del kvar att önska för min del. Men visst är det kul ändå... eller det var det i början åtminstone. Tröttnade ganska fort, med den största anledningen av att jag lirade public förmodar jag. Har dock varken tid eller lust att spela i klan. Och den totalt värdelösa serverbrowsern i spelet drog ner spelsuget rätt rejält. Vet inte om det är åtgärdat i dagsläget.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vote; Ja lätt! Bättere än väntat! Jag har överseende...
Anledning: Eftersom jag inte har haft några stora problem med det. patchningen har funkat för min del, det andra oxå. tycker inte laddnignstiderna är så farliga. finns värre exempel. Jag har dock bara haft det i ett par veckor eftersom jag då fick ny dator men so far so good
och om vi talar om själva spelet så tycker jag inget annat spel kommer i närheten i det mesta.. tror inte ett spel kan bli så mycket bättre än så här.. ända minuset i själva spelet är att jag tycker vissa banor är lite för obalanserade och några på den Kinesiska delen är inte så jätteinspirerade. Men om spelat är värt sina 379 pix? Utan tvekan JA

Permalänk

Spelet tycker jag riktigt mycket om.
Jag skal spela det utan problem med inställningarna på max.
Jag har dock patch problem, och varje patch kräver en ny lösning för att installeras.
Jag ville in och spela lite i lördags, men eftersom jag inte hade ork till att kopiera 500 mb stora filer, flyta dem till en annan map, slänga mappar, patcha genom kommandotolken så lät jag bara bli att uppdatera.

Jag får se om jag tar mig tid att patcha det senare nästa vecka. :/

EDIT: Jag rösta på:
"Ja spelet i sig men allt meck runt i kring drar ner betyget"

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Alternatvia patch metoder ? har aldrig haft några problem med att patcha det

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Enligt en omrösning på bfcentral.se med 1500 svarade hade hälften av alla som försökt installera första patchen någon typ av problem. Under all kritik.
http://www.bfcentral.se/?s=news_show&id=2742

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amphion

om vi talar om själva spelet så tycker jag inget annat spel kommer i närheten i det mesta.. tror inte ett spel kan bli så mycket bättre än så här..

Det beror ju på gengren. Man kan egentligen inte säja att ett spel skulle vara bäst. Spel är så oerhört kategoriserade. Men om du skulle välja ett spel i alla fall, så som jag förstår dig skulle du då ta BF2 som bästa spel.

Det är ju så man blir mörkrädd. Du kan inte ha spelat så där jätte mycket för jag kan säja att spel kan bli oerhört mycket bättere än BF2. Eller " kan " det finns.

Jag undrar vad det beror på att vissa inte har några problem som helst och andra har det.
Vad kan vara orsaken till det?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Det enda problem jag hade var vid den senaste patchen då jag hade för lite utrymme på min windows partition

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Jag har då inte stött på ett enda problem runt om spelet som tur är som patchning osv.

Spelet i sig är helt underbart.

qft

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Spelet är ett utav dom bästa jag spelat. Tycker dock att dom slarvat lite med diverse grafiska detaljer; "supply" lådorna ser löjliga ut om man kollar på närmare håll, skuggorna är inte speciellt snygga vid en del tillfällen.
Minnesläckorna är inte trevliga dom heller. Tycker dom borde optimisera spelet bättre.

Annars har det verkligen levt upp till mina förväntningar och det är ett grymt spel och det visar ju vad vi kan förvänta oss i framtiden också, det kan bara bli bättre.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
det är ett grymt spel och det visar ju vad vi kan förvänta oss i framtiden också, det kan bara bli bättre.

-k0nsl

Absolut.

Men fixa det eller så skiter jag i det och väntar på 3an. För det lär komma en.

EA skulle ha gett fan i Dice och Dice skulle get fan i att prata med EA från första början. Fast då kanske dom inte hade producerat BF2 iofs.

Det ligger mycket i det tifius sa. Dom skulle haft mer tid. Och möjligen resurser. För detta är inte bra, varken för Dice eller EA, och det vet dom nog om. Nu fick dom ett avtryck i ryktet.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Har inte haft ett enda problem sen jag installerade BF2

Permalänk

visst har de varit lite tråkigt me att man måste patcha hela tiden men de e sånt som ja klarar mej med...
Dock e de liiiite segt att server listan är som den är!
Men klart bättre nu me nyaste patchen än o patchat...

4 / 5 av mej!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Värdelösa röstningsalternativ - det finns ju inga fel på spelet.

Spelade en hel del när spelet var nytt - upplevde aldrig några som helst problem med det; trots att det då inte kommit många patcher (eller nån, minns inte). Fanns det några problem var de så små att de inte märktes när man bara lirade. Tröttnade dock på det, vill ut i Vietnams djungler igen...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

"Ja spelet i sig men allt meck runt i kring drar ner betyget"

Alla ominstallationer av bf2 kan jag inte räkna på en hand! Och nu hittar jag inga servrar i den totalt värdelösa serverbrowsern.
Annars är spelet väldigt kul.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Jag har inte haft nå problem alls, patchar fungerar väldigt smärtfritt.
Det enda som är jobbigt är laddningstiderna och att det tar ett tag för servern att registrera när man går upp en rank eller låser upp ett vapen.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Gillar inte Battlefield så mycket, det är så arkadigt. :/

Permalänk
Medlem

Kan ingen släppa ett spel med mycket infanteristrider (Där man inte behöver sätta tre skott i pannan för att folk ska dö.), mindre "tubing" och mindre antal fordon, 1-2 per sida per karta för att piffa till det lite. Sen vore det ju skoj om man tänkte till på konsekvenserna av "punishknappar" kombinerat med 11-åringar......