Permalänk
Medlem

Logitech Ultrax Media Keyboard?!

hej!

köpte ett Logitech Ultrax Media Keyboard med usb anslutning men nu är det så att snabbknapparna inte fungerar.. måste jag installera nå drivrutiner eller något? fick inte med någon skiva eller dyl.

Logitech Ultrax Media Keyboard är inte riktigt som ultra-x flat keyboard det ser lite annorlunda ut.

ultra-x flat http://www.webhallen.com/prod.php?id=39339

ultrax media keyboard http://www.webhallen.com/prod.php?id=48929

Permalänk
Medlem

Jag kör Ultra x flat och hade Itouch installerat sen tidigare (Logitechs mjukvara för keyboard+mus). Testa att installera det kanske?
Snabbknappar och sådant styr jag med det programmet. Funkar kanon!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

Det där Ultrax media keyboard, vad är det som skiljer? Har de båda "platta" (laptop keyboard-stil) tangenter?

Sökfunktionen är nere på swec nu...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Jag kör Ultra x flat och hade Itouch installerat sen tidigare (Logitechs mjukvara för keyboard+mus). Testa att installera det kanske?
Snabbknappar och sådant styr jag med det programmet. Funkar kanon!

Ultra flax x som jag har har samma sorts tangenter som på en bärbar ja. Helt underbart!
Tysta, låg höjd på hela tangentbordet och tangenterna bidrar till snabbt skrivande!
Man har 6 programmerbara knappar för multimedia osv. Skulle lätt köpa det igen om det gick sönder. Kostar ca 300kr inkl frakt.

BRA köp!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

hehe va nu då. Du behöver inte föra en monolog Fiero, (hint: vem citerade du?)
Jo ett ultra x flat har jag haft sedan mer än 1,5 år, jag undrade vad som gälde för det är här ultrax media keyboard trådskaparen nämnde.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
hehe va nu då. Du behöver inte föra en monolog Fiero, (hint: vem citerade du?)
Jo ett ultra x flat har jag haft sedan mer än 1,5 år, jag undrade vad som gälde för det är här ultrax media keyboard trådskaparen nämnde.

Haha sorry! Blev givetvis fel

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Det där Ultrax media keyboard, vad är det som skiljer? Har de båda "platta" (laptop keyboard-stil) tangenter?

Sökfunktionen är nere på swec nu...

jag länkade till båda tangenborden !! kolla längst upp

Permalänk
Hedersmedlem

Ja men hur lätt är det att bli helt säker på att att det är platta tangenter med en sådan bild som är på webhallen?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

de är ju tyngder i både ultra-x flat och ultrax media keyboard och dom är lika platta

Permalänk

Men??? Vad är skillnaden på dem då? Förutom att den ena är lite svart runt "Media-knapparna"?? Är det bara det som skiljer, de färgar litte runt knapparna där uppe och då blir det ett "Media-keyboard" och kostar mer? haha

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

Ultra flat x är inte USB. Kanske media versionen är det?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

Ultra flat x har USB och PS/2, nuförtiden som jag läst.
Mitt gamla har bara ps/2.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Ultra X flat har USB på dem som är ute nu, var PS/2 från början... men något måste väl skilja?? annars känns det väldigt konstigt att betala mer för lite svartfärg.. :S

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Hedersmedlem

Edit: Forumet verkar inte vaknat till ännu, eller hur kan man annars göra dubbelpost på samma minut?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag köpt ett sådant här ultra x flat media keyboard.
Det som skiljer som jag kan se det (mot mitt om några månader 2 år gamla vanliga ultra x flat):

  • Svart list längs med hela övre kanten, samt att tunn list på nersidan. Hela gråa kåpan är lite förändrad.

  • Mediaknapparna är lite omdesignade så de inte är lika "fladdriga" (man kan ju gnugga runt dem på det gamla).

  • Spacetangenten har blivit bredare. Personligen tyckte jag den på ultra x flat var smalare än vanliga tangentbord så logitech har väl gått tillbaka till det gamla.

Det är platta tangenter men de känns lite konstiga. Men troligen är det för att mitt ultra x flat är ganska slitet.

Edit: Ordfel

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

var kan man beställa ultra-x flat? på webhallen:

Produkten är slut och tillverkas ej längre. Produkten går därför ej att beställa!

Vill också ha ett tangentbord med tangenter som på bärbara..

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|