Hemlig dataavläsning

Permalänk
Medlem

Vad håller de på med igentligen? För det första så tror jag att de flesta privatpersoner och företagare var emot det förslag som nyligen gick igenom men ändå så har Bodström drivit förslaget hårt i EU.

Permalänk
Medlem

Vem tror ni betalar Boströms pension?

Permalänk

Ja, vem fan som helst förstår ju var det hela pekar.
Det kommer inte sluta, sålänge inget händer - men inget kommer hända.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

förstår endå inte hur vi i sverige tolererar att sveriges politiker bestämmer åt oss utan ens fråga. Dom ska finnas för oss och inte vi för dem. Men fan nu har detta börja bli ett värre lilla usa

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

utan att det finns "misstanke om brott" det tycker jag är det farligaste...

man kan alltå plantera och vänta på att NÅGOT händer...

Det är ju fel att säga att man bara skall använda vid grova brott när man kan installera programvara och även göra intrång UTAN misstanke... HELT FEL...

borde man inte åtminståene ha ett system där man BER om lov hos domstol etc. INNAN man börjar lyssna av???

Så om någon var inne och bara "kollade" igenom allt, behöver man inte ens en anledning om detta går igenom,

Permalänk
Avstängd

Det är bara fråga om tid innan vi förlörar rätten att demonstrera också, så om du vill göra det passa på under tiden det är lagligt och möjligt. Själv blir jag alltmer rädd för regeringen och deras gorrilor

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Blir ännu mer förbannad efter det här tillägget... hur gör man något för att förhindra sån här skit??

Sagt det och säger det igen: Minority Report... Sett den?

Om inte, där har du facit om hur det kommer bli tillslut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Hoppas detta är något som vilket antivirus program som helst blokerar

"...genom att i hemlighet skicka en mjukvara till en dator eller att genom ett fysiskt ingrepp placera en hård- eller mjukvara i en dator, t.ex. vid ett hemligt intrång i en persons bostad eller på dennes arbetsplats. I vissa fall ska åtgärderna inte ens kräva att någon är skäligen misstänkt för brott."

Likt Danne980 så undrar jag om "att skicka en mjukvara till en dator" inte stoppas av brandvägg och antivirus program.

Ska de göra "för bra" antivirus program och "för bra" brandväggar olagliga eller? eller löser de detta med att trixa lite med programtillverkarna så att de får en genväg?

Sen "placera hård- eller mjukvara vid ett hemligt intrång i en persons bostad eller på dennes arbetsplats", detta känns ju som science fiction för tusan, rent löjligt ju. Varför inte pilla i telefonstationen eller där switchen står? Känns som att de styrande har lite att läsa på...

Dessutom hela grejen med avlyssning, jag tror inte vi kan göra så mycket åt det. De har redan fått tillåtelse att avlyssna telefoner, men detta får de väl bara efter tillåtelse av domstol/åklagare?
Att avlyssna folk "i vissa fall" utan att de är skäligen misstänkta, jag vill veta i vilka fall detta är. Om avlyssningen får ske på för lätta grunder så kommer det att missbrukas vilket innebär att oskyldiga kommer att drabbas.

Jag kan tänka mig att "i vissa fall" innebär att folk med väldigt högt bandbreddsutnyttjande kan komma att avlyssnas.

Permalänk
Medlem

Kommer känna mig så trygg när det här går igenom, vad skönt att polisen äntligen koncentrerar sig på att finna riktigt samhällsfarliga element som dissidenter skattesmitare folk med allmänt ( eller iallafall inom socialdemokratiska partitoppen, tror inte de bryr sig om skillnaden ) oönskade idéer, istället för småbrott som rån, misshandel, inbrott osv.
Borde de inte införa någon lag om att varje smädelse eller förolämpning mot politiker ( möjligvis inte oppositionspolitiker ) ska ses som förtal, vilket bör anses som ett grovt brott och hot mot vår demokrati. Jag känner mig otrygg när jag vet att det går människor lösa som inte tycker och tänker som våra Högt Ärade Ledare.

Allvarligt talat undrar jag vad som har hänt, för inte så länge sedan ansågs sådant här alldeles för kränkande mot individen för att någon politiker offentligt skulle stöda sådan här förslag. Har regeringen varit på konferans i Kina nyligen och och inte insett att de är hemma i Sverige än, är Bodström förstoppad och skiten kommer möjligen ut andra vägen eller har han trillat och slagit i huvudet nyligen, ingen vet antar jag, skriv till era lokala riksdagsmän och säg att ni inte kommer rösta på dem om de låter det här gå igenom, för eller senare blir det nog till att göra något mer drastiskt om det fortsätter så här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Har regeringen varit på konferans i Kina nyligen och och inte insett att de är hemma i Sverige än, är Bodström förstoppad och skiten kommer möjligen ut andra vägen eller har han trillat och slagit i huvudet nyligen, ingen vet antar jag...

Riktigt bra skrivit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Kommer känna mig så trygg när det här går igenom, vad skönt att polisen äntligen koncentrerar sig på att finna riktigt samhällsfarliga element som dissidenter skattesmitare folk med allmänt ( eller iallafall inom socialdemokratiska partitoppen, tror inte de bryr sig om skillnaden ) oönskade idéer, istället för småbrott som rån, misshandel, inbrott osv.
Borde de inte införa någon lag om att varje smädelse eller förolämpning mot politiker ( möjligvis inte oppositionspolitiker ) ska ses som förtal, vilket bör anses som ett grovt brott och hot mot vår demokrati. Jag känner mig otrygg när jag vet att det går människor lösa som inte tycker och tänker som våra Högt Ärade Ledare.

Allvarligt talat undrar jag vad som har hänt, för inte så länge sedan ansågs sådant här alldeles för kränkande mot individen för att någon politiker offentligt skulle stöda sådan här förslag. Har regeringen varit på konferans i Kina nyligen och och inte insett att de är hemma i Sverige än, är Bodström förstoppad och skiten kommer möjligen ut andra vägen eller har han trillat och slagit i huvudet nyligen, ingen vet antar jag, skriv till era lokala riksdagsmän och säg att ni inte kommer rösta på dem om de låter det här gå igenom, för eller senare blir det nog till att göra något mer drastiskt om det fortsätter så här.

1984 Jag måste läsa den boken igen, sen ska jag gå ut på stan och lägga upp affischer så att det här inte händer i Finland. Vi har ju i alla fall lite tid kvar här. Vet nån om nån sida med affischer som är gjorda på förhand och som bara är att printa ut så är man färdig?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det som hänt är att de "terroristattacker" som inträffat på senare tid fått en massa regeringsfolk att inse att deras medborgare är potentiella terrorister som nu måste övervakas, helst sättas i läger eller fängelsen där man kan hålla koll på dom. Och för dom som missat vad termen "terrorist" nuförtiden betyder, så är det: "Nån som inte tycker likadant som vi gör".
Det verkar som om de som styr har missat hela poängen med att man har ett samhälle. Det är nog dags att visa vilka det är som egentligen har makten i samhället. Det är ju faktiskt vi som gör att samhället fungerar, politiker är bara parasiter som lever på våra umbäranden. Dags att mailbomba alla riksdagsledamöter kanske?

"They who would give up an essential liberty for temporary security, deserve neither liberty or security."

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Vår historia upprepar sig gång på gång och vi lär oss aldrig av misstagen!
När människor får för mycket makt så tappar dom ofta tråden och deras verklighetsuppfattning blir lidande pga girighet och egoism.
Dom glömmer att dom är valda av folket för att se till massornas bästa och inte till dom enskilda.
Men som fallet är nu så slår dom vakt vid det som ligger dom närmast vid hjärtat och det är pengar samt dom som producerar mest med dom.
Tyvärr så ramlar vi i samma grop hela tiden, vi luras och tror att allt blir bra
när vi röstar eventuellt på parti X.
Hela politiken oavsett parti är tyvärr en väg som ofta leder till ett fett bankkonto och då blir besluten ofta efter hur hög nivå av egoism och habegär som respektive politiker besitter.
Boström det är en figur som har hoppat till ett gränsland som ingen vill till,
hans åsikter likar mer något som finns i en hårdför diktatur.
Terrorism är ju något som växer fram genom missnöje mot ett styre eller ett
land.
Så jag kan inte förstå hur man kan vara så förb dum och tro att såna här lagstiftningar skulle ha en gynnsam effekt mot terror och brottslighet.
Det enda som kommer att hända är att dom i slutändan har odlat så många terrorister pga av missnöjet att det blir total kaos.

Permalänk

Kan man inte skapa ett allternativt internet?
Jag tycker att man ska jämnföra det med husransakan, det är ju faktiskt det man gör.

Det här känns faktiskt jävligt deprimerande, för vi är på väg mot vår undergång, tidigare än vad den behövt vara.

Gällande film så tänker jag mest på femte elementet

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

En drös reflexmässiga känsloreaktioner i den här tråden, tyvärr precis som jag hade väntat mig. Orkar inte ens läsa igenom det mesta eller börja argumentera emot, många här skulle inte ens lyssna ändå.

Är ni inte principiellt emot telefonavlyssning eller att misstänkta sätts under bevakning IRL som det är nu, så är ni inte emot det här heller.

T.ex. narkotikaspaning sker ju redan nu mot personer som anländer till och lämnar en fastighet där man misstänker att det säljs narkotika, även om personerna var och en inte inledningsvis är direkt misstänkta för brott. Nu vill man kunna göra motsvarande med datortrafik också. En uppdatering av gamla lagar och regler till dagens verklighet alltså.

Försök tänka efter lite först innan ni börjar gorma om 1984 osv, man blir bara trött...

Permalänk
Medlem

Det skulle behövas sättas in en lagom gräns på hur mycket en poliktiker ska kunna tjäna, tror att man skulle kunna bli av med en hel del som bara är där för pengarna och på så sätt kunna få fram dom riktigta politikerna som bryr sig om folket.

bara en tanke.

Visa signatur

Opteron 146/CABYE 0540FPBW @ 2950Mhz, 1.525v | 2*512Mb Twinmos SP 3500 |Leadtek 6800LE 12/6 422/936 | ASRock 939Dual-SATA2 |

Permalänk

"Är ni inte emot telefonavlyssning eller att misstänkta sätts under bevakning IRL som det är nu, så är ni inte emot det här heller.

T.ex. narkotikaspaning sker ju redan nu mot personer som anländer till och lämnar en fastighet där man misstänker att det säljs narkotika, även om personerna var och en inte inledningsvis är direkt misstänkta för brott. Nu vill man kunna göra motsvarande med datortrafik också. En uppdatering av gamla lagar och regler till dagens verklighet alltså."

Jag är för telefon avlyssning och bevakning av misstänkta personer. Detsamma tycker jag om övervakning av datortrafik.

Dock så är det här fel därför att det inte drabbar de som borde avlyssnas.

Att skapa en lag som säger att man får avlyssna vem som helst utan egentlig misstanke är som att skita i Sveriges orubbliga lagar och hålla folk fängslade utan misstanke. Det finns säkert tillfällen då man bör göra det, och jag hoppas att man gör det då, men man ska inte sätta det i rutin.

Detta är ett verktyg som är så kraftfullt att man inte kommer att kunna hantera det. Privata intressen blandas in också vipps så har allt gått åt helvete.

Det är min åsikt.

Edit: Politiker i Sverige har inte höga löner. Man blir inte politiker här för att tjäna pengar. Gällande 84 så var jag inte född då.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

En passande bild på vår framtid:

Det känns fan som att det är dags med lite nytt folk i regeringen som tänker på samma sätt som de lite yngre idag eftersom det är vi som kommer få ärva landet. Personer som Bodström borde fan inte lägga sig i saker han inte har en aning om. Jag vet att dom inte har lagt speciellt många minutrar för att överse hur mycket arbete detta kommer orsaka och hur mycket detta kommer kosta. Vilka är det som drabbas nu när telefonbolagen måste spara alla sms som skickas? jo kunderna för dom måste köpa in enorma servrar som lagrar all skit. Hur har dom tänkt sig att kunna lyssna av datorerna? Om detta blir sanning kommer var enda en dator vara stenhårt krypterad och staten kommer inte kunna läsa av någonting. Då är dom tillbaka till ruta 1 och måste lägga ut ännu mera pengar för att försöka avlyssna så det kommer blir en minst sagt ond cirkel. Jag tycker att de nuvarande politikerna gör sverige till ett alldeles för generöst land. Jag har en kompis vars pappa har gått på socialbidrag i flera år. Han påstår att om han skulle skaffa ett jobb skulle han inte tjäna speciellt mkt mera, kanske några få tusingar, så då tycker han det är härligare att gå hemma dagarna i ändan och tjäna dom extra tusingarna på några små extra svartjobb. Jag blir bara mer och mer förbannand när man tänker på det! Socialbidrag borde inte gå att få i mera än kanske 2 månader sedan får man klara sig på egen hand. Ingen kan påstå att det inte finns en chans i världen att få ett endaste jobb på 2 månader. Om dom inte har varit smarta nog i skolan och jobbat ihop betyg så dom kan söka fler typen av yrken är det deras fel. Inte för att jag har ngt emot invandrare men hur många är det inte som kommer in hit och inte gör ett jäcla skit förutom suger ut skattepengar och förstör överallt?`jag vet att det är 99% schyssta invandrare men den procenten är jävla svin som inte gör ett skit förutom kommer hit och lever livet på en räkmacka.

Visa signatur

:)

Permalänk

Off T:det är iofs 60% svin och 40% schyssta invandrare..i malmö är oddsen ännu värre..

Permalänk
Medlem

Det här är helt åt helvete! Skandal! Hur kan de göra såhär?!?!?!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Om du har rent mjöl i påsen så haruinget attvara rädd för.

jo men dom som har rent mjöl i påsen är dom som har det sämst i samhället! tycker det finns annan väg o gå! istället för spionera ta tag i "problemet" och lös det till en lägre kostnad vad det kommer kosta och avlyssna!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Oskyldig tills motsatsen bevistats! Detta var förut någott av en lag nu är den tvärtom! Skyldig tills man inte vill leva längre!

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
Kommer känna mig så trygg när det här går igenom, vad skönt att polisen äntligen koncentrerar sig på att finna riktigt samhällsfarliga element som dissidenter skattesmitare folk med allmänt ( eller iallafall inom socialdemokratiska partitoppen, tror inte de bryr sig om skillnaden ) oönskade idéer, istället för småbrott som rån, misshandel, inbrott osv.
Borde de inte införa någon lag om att varje smädelse eller förolämpning mot politiker ( möjligvis inte oppositionspolitiker ) ska ses som förtal, vilket bör anses som ett grovt brott och hot mot vår demokrati. Jag känner mig otrygg när jag vet att det går människor lösa som inte tycker och tänker som våra Högt Ärade Ledare.

Allvarligt talat undrar jag vad som har hänt, för inte så länge sedan ansågs sådant här alldeles för kränkande mot individen för att någon politiker offentligt skulle stöda sådan här förslag. Har regeringen varit på konferans i Kina nyligen och och inte insett att de är hemma i Sverige än, är Bodström förstoppad och skiten kommer möjligen ut andra vägen eller har han trillat och slagit i huvudet nyligen, ingen vet antar jag, skriv till era lokala riksdagsmän och säg att ni inte kommer rösta på dem om de låter det här gå igenom, för eller senare blir det nog till att göra något mer drastiskt om det fortsätter så här.

Han har fått en jättestor bunt med pengar, givetvis.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
En drös reflexmässiga känsloreaktioner i den här tråden, tyvärr precis som jag hade väntat mig. Orkar inte ens läsa igenom det mesta eller börja argumentera emot, många här skulle inte ens lyssna ändå.

Är ni inte principiellt emot telefonavlyssning eller att misstänkta sätts under bevakning IRL som det är nu, så är ni inte emot det här heller.

T.ex. narkotikaspaning sker ju redan nu mot personer som anländer till och lämnar en fastighet där man misstänker att det säljs narkotika, även om personerna var och en inte inledningsvis är direkt misstänkta för brott. Nu vill man kunna göra motsvarande med datortrafik också. En uppdatering av gamla lagar och regler till dagens verklighet alltså.

Försök tänka efter lite först innan ni börjar gorma om 1984 osv, man blir bara trött...

Wow !
En till som uttalar sig innan han/hon ens har läst artikel (ok du kanske läste den men inte fan har du förståt den).
Ska jag förklara vad dom sa i artikeln ? Myndigheter ska kunna avlyssna dig UTAN ATT DU ÄR MISSTÄNKT FÖR NÅT. Läs vad jag skrev här (sakta, sakta) sen förklara för mig hur det kan relateras till säg "narkotikaspaning" du skriver om ovan. Visst personer som går i detta hus fastnar på kort MEN man kan inte enligt gällande lagstiftning avlyssnas, bara för att dom gått in i ett hus.
Nu behöver du inte vara en person som har kontakter med kriminella för att kunna avlysnas, du kan vara hur ärligt som helst och ÄNDÅ kommer du vara avlysnad. Idag kan man använda sig av avlyssning när det handlar om brott som ger 2 år eller mer i fängelse EFTER att domstolen har gett sin godkännande, Bodström vill kunna avlyssna vilka han vill UTAN att personen i fråga är ens MISSTÄNKT för nåt brott. Var ser du logiken i det ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Det blir surfning 10 minuter sen klippa nätkabeln medans man spelar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

usch och tvi... snart kan man ju inte bo kvar i sverige, funderar faktiskt på att flytta utanför europa och jobba utomlands sen när jag har tagit studenten, det känns allt mer och mer lockande för snart ser jag inget lockande med Sverige längre

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Off T:det är iofs 60% svin och 40% schyssta invandrare..i malmö är oddsen ännu värre..

Vad är procentsatsen för svenskar då ? 90/10 ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Wow !
En till som uttalar sig innan han/hon ens har läst artikel (ok du kanske läste den men inte fan har du förståt den).
Ska jag förklara vad dom sa i artikeln ? Myndigheter ska kunna avlyssna dig UTAN ATT DU ÄR MISSTÄNKT FÖR NÅT. Läs vad jag skrev här (sakta, sakta) sen förklara för mig hur det kan relateras till säg "narkotikaspaning" du skriver om ovan.

Människor sätts redan idag under bevakning och deras rörelser dokumenteras UTAN ATT DE ÄR MISSTÄNKTA FÖR NÅT. Läs det jag skrivit sakta sakta, sedan ännu långsammare, sedan jättelångsamt, sedan stående på huvudet med ett glas mjölk i handen osv osv...

Har läst de extremt vinklade artiklarna det länkas till, ja. Eller tja, det på SvD är ju inte ens en artikel utan en personlig åsikt. Tror inte det är mig du ska börja hacka på då det gäller att ha läst utan att ha förstått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Wow !
En till som uttalar sig innan han/hon ens har läst artikel (ok du kanske läste den men inte fan har du förståt den).
Ska jag förklara vad dom sa i artikeln ? Myndigheter ska kunna avlyssna dig UTAN ATT DU ÄR MISSTÄNKT FÖR NÅT. Läs vad jag skrev här (sakta, sakta) sen förklara för mig hur det kan relateras till säg "narkotikaspaning" du skriver om ovan. Visst personer som går i detta hus fastnar på kort MEN man kan inte enligt gällande lagstiftning avlyssnas, bara för att dom gått in i ett hus.
Nu behöver du inte vara en person som har kontakter med kriminella för att kunna avlysnas, du kan vara hur ärligt som helst och ÄNDÅ kommer du vara avlysnad. Idag kan man använda sig av avlyssning när det handlar om brott som ger 2 år eller mer i fängelse EFTER att domstolen har gett sin godkännande, Bodström vill kunna avlyssna vilka han vill UTAN att personen i fråga är ens MISSTÄNKT för nåt brott. Var ser du logiken i det ?

Helt korrekt! Och jag kan GARANTERA att det mesta av informationen INTE kommer att användas rätt. Det blir samma som IB historien fast i offantligt mkt större skala. Broder den store helt enkelt. Finns ingen annan logisk förklaring till allt som förekommer från makthåll nuförtiden.

Idag förser sig "makten" med övervakningsverktyg medans det blir allt svårare att övervaka vad makten gör. Typiska drag för diktaturer.

Så kontentan blir att jag inte kommer att få diverse jobb etc etc pga jag är ett potentionellt hot mot makten......så blir det för många människor framöver.

Platon stat håller på att bildas.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Vad är procentsatsen för svenskar då ? 90/10 ?

Trevlig diskussion... dock finns det goda och onda i VARJE grupp..

men visst får man ha sina favoriter?? sedan tror jag att det är mest ett Svin som skulle tycka att 90% svenskar är också svin..

Seröst, det finns statistik, och sedan personlig attack. Bara för att det går sämre för en folkgrupp skall man inte skylla allt på den andra, och detta gäller nog alla grupper..

Dock kan man ju vara säker på att vi nu blev loggade i någon databas... för att vi skrev invandrare flera gånger på samma hemsida... shiiitt..
bäst att fly landet snart haha