Uppgraderat. nu vill den inte starta från hdds.

Permalänk
Medlem

Uppgraderat. nu vill den inte starta från hdds.

Hej!

Har kunnat installera windows från dvdrommen.
den har kopierat filer till hddn osv men sen när den startar om så frågar den om jag vill starta med cdrom.
trycker jag då inte på nån knapp för att den ska gå vidare med windows så blir skärmen svart och den startar sen om för att visa tillverkar skärmen och sen försöka boota igen men starta om och om och om osv.

Uppgraderingen innehöll Asus A8n-e moderkort, Powercolor radeon x800gto grafikkort, Hiper 480 w nätagg, och amd athlon 64 xp 3700+ processor.

Tacksam för alla ideer.

Har provat att dra ut allt utom windows hddn och dvdrommen.
även stängt av allt jag kunnat hitta i bios men utan resultat.

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Medlem

Re: Uppgraderat. nu vill den inte starta från hdds.

Vad har du för inställningar i Bios vad gäller vilka enheter den skall söka igenom för att boota?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neozed
Hej!

Har kunnat installera windows från dvdrommen.
den har kopierat filer till hddn osv men sen när den startar om så frågar den om jag vill starta med cdrom.
trycker jag då inte på nån knapp för att den ska gå vidare med windows så blir skärmen svart och den startar sen om för att visa tillverkar skärmen och sen försöka boota igen men starta om och om och om osv.

Uppgraderingen innehöll Asus A8n-e moderkort, Powercolor radeon x800gto grafikkort, Hiper 480 w nätagg, och amd athlon 64 xp 3700+ processor.

Tacksam för alla ideer.

Har provat att dra ut allt utom windows hddn och dvdrommen.
även stängt av allt jag kunnat hitta i bios men utan resultat.

Permalänk
Medlem

Du har förmodligen glömt att ändra tillbacka booten till hdd0. Gör inget så länge man inte har någon bot bar skiva i dvd:n, men det räcker man får in en sådan en gång för att man ska bli galen

Permalänk
Medlem

Vad menar du ändra tillbaka?
det är ju orginal inställt.
har testat att kasta om boot sequence i alla möjliga varianter men samma resultat.
nu har jag även testat att byta plats på ram minnena, tatt ur bateriet för att köra moderkortet på fabriksinstälningar osv.

håller nu på att installera windows på en annan disk ifall master hddn har lagt av.

boot sequence är 1: hdd 2: cdrom resten disabled

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Medlem

Jävla skumt.. borde funka då

Permalänk
Medlem

Jag kan bara tänka mig en sak till och det är att du monterat moderkortet fel i chassit och kortslutit några ledbanor...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neozed
Vad menar du ändra tillbaka?
det är ju orginal inställt.
har testat att kasta om boot sequence i alla möjliga varianter men samma resultat.
nu har jag även testat att byta plats på ram minnena, tatt ur bateriet för att köra moderkortet på fabriksinstälningar osv.

håller nu på att installera windows på en annan disk ifall master hddn har lagt av.

boot sequence är 1: hdd 2: cdrom resten disabled

Permalänk
Medlem

Lite svårt att sätta moderkortet fel då alla skruv hål passade i chassiet......

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Avstängd

funkat troligen inte men har du testat trycka in f10 precis efter/under tillverkarladdningsskärmen och välja hdd:n?

Permalänk
Medlem

Japp fast det är F8 på min.

men tack endå

gonatt. skriver mer imorrn

Visa signatur

Chassi : Fractal Design Define Mini | Cpu : I5 2500k quad | Cpu kylare : Antec KÜHLER H2O 620 | MB : ASUS P8H67-M LE B3 | Ram : 4x2 GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 | GFX : XFX Radeon 6950 | HDD1 : Crucial m4 SSD 2.5" 64GB | HDD2 : Samsung spinpoint 500 GB | Ljudkort : Soundblaster X-Fi Xtreme

Permalänk
Avstängd

Bara så vi inte missförstår, f8 på min e olika startfrekvenser för windows. Så det inte e den menyn du talar om, troligen inte men man vet ju aldrig.