Permalänk
Medlem

Varm

Om jag känner på mitt chassi så e det nästan brännhett hmm vad kan det vara ? , har en Scaleo T så har hört att det bara finns en enda Fläkt i dom:S

Permalänk
Medlem

Du får väl öppna och undersöka saken. Annars köp en ny, bra, dator, som inte är en företagsdator!

Permalänk
Medlem

varm

ja ok. men det e nog inget so me fel , bara kass kylning, nej fna ja kan inte så mycket om datorer å så innannfr shassit så vågar inte öppna fan, och om jag öppnar så försvinner garantin å så.

Permalänk
Medlem

Du får väl öppna den lite snyggt, du behöver ju inte använda kofot.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

hehe

hehe ja men fan asså. det siter nå istermärke å så, å så fort man öppnar så rivs det å då ser dom att man har öppnat ifall den skulle pajja eller nåt, pallar inte å riskera fan. ska nog lämmna in den till dom istellet ,

Permalänk
Medlem

Fan så du skriver, ta och nyktra till!

De där Scaleo-datorerna är jobbiga. Jag vet, det sitter en klisterlapp för garantin, men den går faktiskt att ta bort och sedan sätta dit på nytt. Öppna chassit och kolla ifall alla fläktar är igång och så de inte går ojämnt. Jag skulle tro att datorn behöver dammsugas. Damm kan täppa till mycket och försämra kylning.

Edit: Klart som korvspad att du ska öppna datorn! Ta ett rakblad och pilla bort klisterlappen försiktigt, därefter lägger du undan klisterlappen någonstans så att du kan sätta tillbaka den senare. Jag har gjort det flera gånger på en kompis Fujitsu-Siemens Scaleo och det har gått utmärkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Du får väl öppna den lite snyggt, du behöver ju inte använda kofot.

Haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du öppnat datorn än?

Permalänk
Medlem

om det ändå är garanti varför bry sig om tempen? pajar den pga temp så är det deras fel inte ditt!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Kanske liiite jobbigt att råka nudda chassit med foten (mindre känsel) och sedan märka att man fått brännskador. Men ärligt han borde öppna datorn, hur svårt kan det vara att öppna en dator och blåsa rent lite?

Permalänk
Medlem

Är ju rätt jobbit när alla semesterbilder försvinner p.g.a. att hårrdisken blir grillad...

Nejj men öppna lådan försiktit, dammsug och sätt i en fläkt!
Har gjort det med andras datorer med stor framgång

Visa signatur

Stora: Phenom X4 965 @ 4,0GHz @1,43V, 8Gig DDR3 Ram, HD5850 725@1000MHz, Rejäl H2O
Andra: Opteron 144@2,79GHz, 2Gb ram, 2st 8600GT i SLI, vmod, extra kondensatorer, H2O
Tredje: 3700+@2,81GHz, 2Gb ram, 8800GT, H2O
Bärbar: Asus G53JW i5 2,9@3,3GHz, GTX460 625@800MHz, 4Gig DDR3, 1Tb, Modifierad kylning