Nexus NX-9003, nytt semi-passivt nätagg från Nexus
Är sjuk förtillfället så det många, många timmars slösurfing utöver normalvardagens tidsprioritering. I varje fall, surfade mej lugnt in på nexus hemsida, de brukar uppdatera den med jämna mellanrum och det är nästan alltid premiär för någon ny kylfläns eller annat porr när jag är på besök. Denna gången var det tydligen dagspremiär för ett nytt nätagg:
NX-9003 SFB. SFB = Security Fan Backup.
Mums tänkte jag.
Nätagget är specificerat till 350 watt och är antagligen tänkt att rivalisera med nätaggregat likt ElanVitals Greenerger
I varje fall, det som först fångade mina ögon var att det såg precis ut som nx-4090 eller nx-3500, men det kanske inte är så intressant. Det som egentligen var mer intressant var att man kunde koppla två fläktar direkt till nätagget som sedan nätaggregatet lugnt satte igång när den tyckte det blev för varmt, 30 grader och destå varmare det blev destå snabbare beordrades fläktarna att snurra.
Själva nätaggsfläkten började dock snurra lite långsamt vid 44 grader kan man lätt utläsa på diagrammen som återfinns . här
Först tyckte jag det lät otroligt lågt, att nätagget konstant skulle vara igång, men nu vid närmare eftertanke så har jag nog kommit fram till att så är inte alls fallet.
Hur är det med andra semi-passiva nätagg, när är fläktarna tillsagda att gå igång? Vid vilken temperatur?
Mer information om Nexus NX-9003