BF2 tar lång tid på sig....

Permalänk
Medlem

BF2 tar lång tid på sig....

Tjena!
Jag Brukade spela BF2 för en tid sedan, typ i somras då jag fick det. Allt flöt på osv. Detta problemet dök egentligen upp för en bra tid sedan, men jag har inte orkat bry mig. Det är nämnligen så att när jag ska logga in på den där Account Servern så tar det sådan satans tid. Till och med tvåan som snurrar blir trött och övergår till att vara en muspekare istället (jag skojar inte). Sedan efter ett tag fungerar det , fast då kommer jag till nästa irriterande sak.

I menyn tar det skitlång tid att navigera mellan olika mindre menyer. Om jag t.ex. ska till videoinställningarna får jag vänta säkert 1 minut bara på det. Ska jag sedan till en annan meny från den så tar det minst lika lång tid.

Mitt system tvivlar jag på att det beror på, spelet har fungerat perfekt innan. Allt annat flyter på som vatten, inga andra spel laggar eller så iheller. Minnena är det nog inget fel på heller, för de har jag bytt (pappa ville ha mina, så jag fick nya ).
Vad kan vara mitt problem? Kan det vara min ISP? Snälla hjälp mig, jag blir galen när jag inte kan spela ett av mina favoritspel.

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

vänt tiderna är mycket frustrerande för konto servern ja, sitter själv minst 2 min vid varje koll. det den gör är att kolla alla tidigare spel du spelat (GameSpy) och ger dig din stats. varför menyerna är sega det vet jag inte. det ska vara fixat sen tidigare.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Vaddå gamespy? jag har aldrig tidigare aktiverat gamespy ju. Kan man inte heller stänga av att den tittar på mina stats? Förresten, när började den kolla statsen? För i sommras var det inga problem.
En sak till. På Internetcafeet tvärs över gatan har de inga problem med uppkopplingen, och menyerna segar inte ett dugg. Jag använder dessutom mitt konto när jag spelar. Deras datorer är heller inte bättre än min burk, så jag är väldigt förvirrad.

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

sen jag köpte min SCSI disk försvann all vänte tid.. tar någon sekund nu bara.
Körde med en vanlig IDE hdd innan.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Så det är inte fel på din burk fast om du använder ditt konto på en annan burk så går det bra?

Testat att defraga hårddisken?
Ominstallera spelet?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Så det är inte fel på din burk fast om du använder ditt konto på en annan burk så går det bra?

Testat att defraga hårddisken?
Ominstallera spelet?

Ominstallerat spelet typ 7 ggr i samband med ominstallationer på hela systemet. Ja, det fungerar felfritt på andra datorer. Diskdefragmentering har jag inte riktigt provat, tror jag, så det ska jag testa igen

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Jag tror lösningen är att rensa en del i filen C:\Documents and Settings\Namn\Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\0002

De rader med "GeneralSettings.addServerHistory" kan tas bort och även favoritserverlistan segar ner tror jag. Jag använder inte favoritfunktionen själv så jag är inte säker.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

jag använder inte favoritfunktionen heller, och min serverhistory kan inte vara så superstor precis eftersom jag knappt spelat på mer än 20 servrar under alla månader.

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
jag använder inte favoritfunktionen heller, och min serverhistory kan inte vara så superstor precis eftersom jag knappt spelat på mer än 20 servrar under alla månader.

Har du prövat att rensa? Jag hade inte mer 10 servar och det gick mycket snabbare efter det.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

konto servern ligger hos gamespy, deras servers är sega. men har ingen aning om varför dina menyer är sega. själv har jag problem med Pavjobs.exe som segar datorn var gång jag har en CD skiva i.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Har du prövat att rensa? Jag hade inte mer 10 servar och det gick mycket snabbare efter det.

Hmm, låter som ett bra förslag, ska testa. Tack!

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |