ockadButik som kan leverera överkle cpuer med mera?

Permalänk
Medlem

ockadButik som kan leverera överkle cpuer med mera?

Finns det någon nätbutik som säljer "färdigklockade" cpuer som klarar typ 40-50% över vad cpun ifråga är?. Om inte, varför inte ?, jag vet att det är rätt så vanligt nuförtiden :).

Permalänk
Medlem

Därför att enligt mig så förstörs jhu det roliga.
Det är jhu roligt att klocka.
Och om alla skulle springa och köpa överklockade prollar istället för att klocka dom själva så skulle ju kunskapen om det försvinna när ens barn och barn-barn skaffar dator.
För då köper dom överklockade prollar.
och dom ända som har kunskapen inne e då dom på företaget så då måste folk gå svindyra privatkurser om man vill kunna nått om det.

Okej tog kanske i lite men ingen annan som tycker/tänker likadant???

Permalänk
Medlem

vet att jag kollade på färdigklockade opterons för några månader sen på nån tysk nätbutik. tror de fanns vanliga A64or också.

priset var väl rätt överdrivet, tror en opteron 146 i 2.8ghz gick loss på ca 3600kr innan man hade den hemma.

men de e bara att kolla i AMD delen under Processorer och Moderkort, där finns en tråd som heter nått i stil med "vart får man tag på opterons?", där tror ja att ja fick url ifrån iaf

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Kan man göra så..? ... Klockar jag min x2 till 2800MHz o sen stoppar den i polarens burk... inte går den i 2800MHz då... eller "låser" dom hastigheten på nå sätt..?

Visa signatur

Opteron 146 @ 2900Mhz MSI K8n SLi Plat. 2x Corsair XMS Pro 512Mb PSU Tagan 580W Chassie P-180 LeadTek 7800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stize
Kan man göra så..? ... Klockar jag min x2 till 2800MHz o sen stoppar den i polarens burk... inte går den i 2800MHz då... eller "låser" dom hastigheten på nå sätt..?

nej den går i orginal när du stoppar den i din burk, men du får en hastighet som den garanterat klarat i tyskland vid en viss volt som ja tror att dom också skrev ut

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Okej... en sorts Klock-garanti..

Visa signatur

Opteron 146 @ 2900Mhz MSI K8n SLi Plat. 2x Corsair XMS Pro 512Mb PSU Tagan 580W Chassie P-180 LeadTek 7800GT