Permalänk
Medlem

Räcker mitt nätagregat?

Hejsan, har nu beställt ett XFX Geforce 7900GT extreme och undrar fall mitt antec 380watts nätag (antec sonata) räcker till för att driva kortet?

Överiga spec ser ni i sign...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Se min sig där det finns länk till sida som du kan kolla hur mycket "watt" du behöver + hur mycket A nätagget bör ge på 12V för att klara av dagens strömkrävande grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Se min sig där det finns länk till sida som du kan kolla hur mycket "watt" du behöver + hur mycket A nätagget bör ge på 12V för att klara av dagens strömkrävande grafikkort.

Tackar för länken!

Enligt den sidan så behöver jag 236watt bara, stämmer det?

Det fanns inte 7900gt så jag räknade med ett 7800gt istället...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Tackar för länken!

Enligt den sidan så behöver jag 236watt bara, stämmer det?

Det fanns inte 7900gt så jag räknade med ett 7800gt istället...

Ja med en brasklapp att linan på 12V kanske inte räcker till så kolla hur mycket A den ger och jag skulle personligen helst se att den ger åtminstone 18A om du inte har mer än 1 st hd o 1 st optisk enhet i datorn annars kanske det inte räcker när du börjar köra krävande spel som då kan krascha eller starta om datorn slumpartat.

Permalänk
Medlem

7900 serien drar mindre ström än 7800 serien vettu ;D

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
7900 serien drar mindre ström än 7800 serien vettu ;D

Jo det har du rätt i fast själv kör jag med ATI och dom drar mer och mer ström för varje generation :p.

Permalänk
Medlem

12v - 24A
5v - 35A
@ 380watt

Jag har bara en dvd brännare och 1 hdd inkopplad och 2 fläktar...

Så det borde nog räcka

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Kunde driva mitt system på på den 380 wattarn (se profil). Men då jag ska överklocka (klockad är rek. min 480 watt för det systemet) plus att man helst inte ska ligga på gränsen till vad agget klarar av köpte jag en 580 wattare. Dock hade nog 480 watt räckt men va fan Då du kan nog driva det men hur stabilt vågar jag inte säga. Nu har du iofs inte lika mycket inkopplat heller så det bör inte vara några problem...

Permalänk
Medlem

Det nätagget kommer att palla det grafikkortet , Det är lungt.
Den har en völdigt stark 12v lina

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdaaM
Det nätagget kommer att palla det grafikkortet , Det är lungt.
Den har en völdigt stark 12v lina

Ahh det var skönt at höra...

Tack för svaren allihopa!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB