Permalänk
Medlem

Dator som stänger av sig.

Problemet är som följer.

Datorn börjarde i veckan att stänga av sig helt utan anleding.
Startade då om datorn funkade bra i någon minut men sen stängdes den av igen.
Detta började efter att nero 6 hade hängt sig och jag var tvungen att stänga det genom Ctrl+alt+del.

Skulle då kör en format och in med XP igen. Men då kommer jag bara in till där du väljer vart du ska installera xp.

Tänkte då att det berorde på att CPU eller nåt annat vart för varmt för jag har haft det problemt förut.
Så då till att det blev riktigt kallt runt datorn så det anser jag ha eliminerat den vägen.
Tänkte då att belastningen på Nätagge var förstor. drog då ut två hårdiskar (systemdisken kvar).
Grafiken fick sitta kvar en HD och dvdspelaren/brännaren.
Fortsatt samma problem, Bytte då till ett annat nätagg ocj drog ut dvd spelaren. problemet kvarstår.
Upptäckte då att nordbryggans flökt snurrar väldigt dåligt, troigtviss har den skurit.

Plockar bort fläkten och känner på nordbryggan kalla som sibirien.
Det finns ingen RPM räknare på den heller så jag anser inte att det helelr kan vara så att den stängs av på brist på kylningen på nordbryggan,
CPu är oxo kall så jag kan verkligen inte för stå vad som är problemet.

Är det nån som har nån ide på vad det kan vara?

Moderkort ABIT NF7-S med NFORCE2
Grafik ATI RAGE THRATER 256MB

Jag har läst dom klistrade trådarna och sökt men inte hittat nåt som funkar.

Visa signatur

Ingen har anklagat mig för att vara intelligent..

Permalänk

samma här

Har samma problem ungefär fast min kan vara igång i 3-4 timmar sen bara stendör den. inte en aning vad som kan vara fel ska skicka in min till komplett så får dom fixa de

Länge leve GARANTI

Visa signatur

CPU: 4000+ // Moderkort: MSI K8N SLI-F // Minnen: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB // Grafik: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3
Power: Hiper Type-R 580W // HD: Western Digital Raptor 74GB 2xWestern Digital Caviar SE 320GB SATA 8MB // Cooling: BigWater "VGA" Prometeia Mach 2 "CPU"// Chassi: Thermaltake Soprano