Permalänk
Medlem

vad tror ni BF 2142

Hitt eller flopp ?

Digital Illusions utvecklar Battlefield 2142

Kampen för överlevnad utspelar sig år 2142. Sveriges största spelutvecklare
Digital Illusions utvecklar en ny titel i den prisbelönta Battlefieldserien:
Battlefield 2142 för PC. Det efterlängtade spelet planeras att lanseras över
hela världen under hösten 2006. Förläggare är Electronic Arts.

I mitten av oktober 2005 tecknade Digital Illusions avtal om ett PC-spel i
shootergenren som nu namnges. PC-spelet Battlefield 2142 bygger på samma
tekniska plattform som Battlefield 2 och utvecklas på bolagets Stockholmskontor.
Spelet är en fristående produkt och baseras på Digital Illusions eget varumärke.

- Battlefield har länge varit synonymt med innovativ och förstklassig
multiplayeraction. Nu tar vi klivet in i framtiden, säger Marcus Nilsson, senior
producer på Digital Illusions.

Handlingen i den nya produkten utspelar sig i framtiden. I Battlefield 2142
tvingas spelarna att välja mellan två militära supermakter i det avgörande
slaget för överlevnad. År 2142 har en ny istid förlamat stora delar av jorden
och världsmakterna samlar sina krafter. Upp till 64 spelare kan möta varandra i
två lag. Med spelarens framgång följer befordran och belöningar i form av nya
vapen, medaljer och mycket mer.

Electronic Arts förlägger och distribuerar Battlefield 2142. Lanseringen är
planerad till hösten 2006.

*Texten tagen från ett mail från Dice

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

flopp skit spel helt enkelt finns inget som tilltalar mig iaf...

Hörde nyss av en polare som sa att spelet skulle va uppskjutet till år 2007..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Säkert roligt ifall man gillade BF2, men det kommer knappast vara värst mycket bättre. Förhoppningsvis finputsar de spelets alla områden iaf samt lägger till laserkanoner, och vi har BF 2142.

Förresten, fick ett tips från min grannes mamma att spelet skulle heta "BigBoom2142" samt komma ut först 2008;)

Visa signatur

[ICARUS][b][ATHLON 64 X2@2500MHz][EPOX 9NDA3+][4x512MB CORSAIR XMS][GF 6800ULTRA@450/1250][THERMALTAKE TSUNAMI]
[NEMESIS][PENTIUM 4E@3500MHz][ASUS P4C800-E DELUXE][2X512MB TWINMOS DUAL][GF 6800LE@12x1,6,405/860][CT DRAGON]
[/b]

Permalänk
Medlem

Ja 2006 tror jag inte på... Då är det bara ett fin pustsat Bf 2...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Upphottat BF2, njee, som det ser ut nu så lockar ET:QW grymt mycket mer.

Permalänk
Testpilot

Dom borde kunna klara det till hösten tycker jag, dom slipper ju skriva en helt ny spelmotor som til BF2.
Jag tror spelet kan bli rätt tufft, har saknat ett framtidsspel som är som battlefield och inte som Quake/UT.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ja så här gör ju EA:
Hösten 2006: BF 2142
Våren 2007: BF 2242
Hösten 2007: BF 2342
Våren 2008: BF 2442
Hösten 2008: BF3

plus en hel del expansion packs till varje

Permalänk
Medlem

De kan ju börja med att försöka avlusa BF2 ordentligt först...

Permalänk

Undrar om dem hade gjort det om dem inte hade blivit helt uppköpta av EA nyligen. =/

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CurunirOfValinor
Undrar om dem hade gjort det om dem inte hade blivit helt uppköpta av EA nyligen. =/

Ja de lär ju inte ha producerat trailern på 1 dag, eller vad tror du?

Jag ser faktiskt fram emot det här spelet, till skillnad från alla andra.

Permalänk
Testpilot

Ni måste ju tänka på att dom bara tjänar pengar på varje sålt spel och sen inte ett öre när folk spelar det. På grund av det så måste dom göra nya spel istället för att som Blizzard leva i flera år på WoW

Man tjänar heller inga pengar på att göra patcher som man sen släpper gratis.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Det jag ser är nya skins på vapen och fordon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pert
Det jag ser är nya skins på vapen och fordon...

Precis.
Det här är inget spel jag köper utan att testa demot som jag hoppas dom släpper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ni måste ju tänka på att dom bara tjänar pengar på varje sålt spel och sen inte ett öre när folk spelar det. På grund av det så måste dom göra nya spel istället för att som Blizzard leva i flera år på WoW

Man tjänar heller inga pengar på att göra patcher som man sen släpper gratis.

Ähh... Blizzard verkar vara de enda som är schyssta. Kommer ju fortfarande patcher på sc och d2, trots att de är 9 år gamla. Vad jag vet så är inte blizzard direkt fattiga. De gör bra spel, säljer bra, nya patchar, säljer ännu bättre, patchar, patchar, 100% balanserat spel, säljer ännu mer.

Det jag vill säga är: Blizzard levde i många år utan att släppa massa house parties.

Permalänk
Testpilot

Nu är det ju DICE i jämförelse med Blizzard jag menar, inte hela EA.
Blizzard är ju rätt unika iomed att dom är sina egna utgivare, inte många tillverkare som klarar av det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ni måste ju tänka på att dom bara tjänar pengar på varje sålt spel och sen inte ett öre när folk spelar det. På grund av det så måste dom göra nya spel istället för att som Blizzard leva i flera år på WoW

Man tjänar heller inga pengar på att göra patcher som man sen släpper gratis.

Ja, rätt konstigt hur spelutvecklarna överlevde innan MMOG:s kom.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Hedersmedlem

Varifrån känner jag igen texten som visas när man klickar på länken? Jo, justja, den står i första inlägget.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ni måste ju tänka på att dom bara tjänar pengar på varje sålt spel och sen inte ett öre när folk spelar det. På grund av det så måste dom göra nya spel istället för att som Blizzard leva i flera år på WoW

Man tjänar heller inga pengar på att göra patcher som man sen släpper gratis.

Man får väl göra ett lockande spel som spelare faktiskt vill köpa då. Dice eller EA eller vem man nu ska skylla på håller på att förlora allt de har i mina ögon. BF2 släpptes i Juni, sedan i nov (+) släpps en expansion, sedan tillkommer nått powerpack.... Hade de gjort som någon annan sa.. avlusat skiten innan man släpper en exp så kanske fler folk hade köpt exp och power packs (eller vad det nu hette) Det är ju inte bara vid release folk köper spel, många väntar ju ett tag. Finns det expansioner ute och en massa annat tror man kanske att det för sent att bara spela originalspelet, att man är typ ensam om det, och då blir det för dyrt att handla allt på engång.

Fattar inte alls det här med 2142, verkar krystat... Gratis patchar till ett utkommet spel skapar förtrende hos mig som spelare, att man faktiskt vill ha spelet igång, och då rekomenderar jag spelet till andra.

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Varifrån känner jag igen texten som visas när man klickar på länken? Jo, justja, den står i första inlägget.

Och längst ner står vaddå ? Jo taget från ett mail...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Och längst ner står vaddå ? Jo taget från ett mail...

Ja? Jag talade bara om att texten som återfinns när man klickar på länken som kyro2 postade är samma textstycke som är citerat i första inlägget. Jag har inte kommenterat ditt inlägg över huvud taget.

Permalänk

Attans, och här har jag suttit och väntat på Battlefield Earth.

Permalänk

Quake wars verkar vara ungefär samma sak fast bättre.

Permalänk
Medlem

Spelet kanske är mer genomtänkt än många (inklusive mig) verkar tro, BF2.se publicerade just:

http://www.picfury.com/galleries/ImageGallery-409.html

Permalänk
Medlem

Visst, DICE kan gör bra spel men de är långt ifrån samma klass som ID. Quake Wars kommer självklart att vara överlägset bättre.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Visst, DICE kan gör bra spel men de är långt ifrån samma klass som ID. Quake Wars kommer självklart att vara överlägset bättre.

Överlägset vet jag inte, men tror nog att DICE kommer få det betydligt svårare att glänsa så som de gjort med de tidigare spelen i BF-serien... Speciellt grafiskt så verkar det ligga långt efter... sen om spelet är lika ofärdigt vid release som de brukar vara så kan det gå lite illa... känns som om folk borde tröttna någon gång... fast å andra sidan ska man inte underskatta hypens makt

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Bara jag som är väldigt nyfiken på spelet?
Blev sugen när jag såg trailern på det , har velat haft ett sånt spela ganska länge.

Ser ut som C&C Tiberium sun VS FPS-spel.

kan bli roligt.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

Antagligen påminner den extremt mycket om Bf2. I princip bf2 fast med lite nyare vapen o fordon och kanske lite småändringar hit och dit när det gäller cone fire, damage, osv.

Nu när dom ägs av EA så kommer det väl bli som Unreal spelen. Same shit different name.
Jag tror inte att jag köper det helt i min linje med att bojkotta allt från EA. Men det finns säkert en hel drös ungar som kommer köpa det. Som folk gör med alla sims expansioner. Det kommer antagligen sälja en del, men inte en chans att det är i närheten av BF2 klassen.

Permalänk

Änsålänge så känns det en aning B. Men jag kommer självklart att ge det en chans. Röstar dock för "flopp", om man nu ska jämnföra med BF2s siffror.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro