Tröttnat på WOW, nu då...?

Permalänk
Medlem

Tröttnat på WOW, nu då...?

Jag har spelat wow varje dag sen det kom ut och älskat varje minut.Men nu känns det som om jag har gjort allt man kan i spelet, och jag är sugen på att pröva nått nytt.
Har ni några tips på andra bra mmorgspel som jag kan testa, förutom Guildwars?

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem

Men har du dödat sista bossen i AQ40/AQ20 än då? nej juste, då är du långt ifrån klar med detta spel unge herre!!

Permalänk
Medlem

Everquest 2, Dark Age of Camelot, Dungeons and Dragons Online, Oblivion, Linage 2, Tibia, Runescape. Säg till om du vill ha mer förslag! ;-D

Permalänk
Medlem

Jag har visserligen bara testat trials på MMO-spel (förutom wow då) och EQ2 verkar vara väldigt bra.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Tycker du ska göra som alla riktiga män, skaffa dig Oblivion och bli en enstöring på riktigt

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Tycker du ska göra som alla riktiga män, skaffa dig Oblivion och bli en enstöring på riktigt

haha ^^ den va fin.

Permalänk
Medlem

Re: Tröttnat på WOW, nu då...?

hahaha.. gjort allt man kan i spelet??? säger han som inte ens har en lvl 60 char

Köp Oblivion istället.... slår vad om ett sexpack NG om att du kommer att gilla det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sexpack
Jag har spelat wow varje dag sen det kom ut och älskat varje minut.Men nu känns det som om jag har gjort allt man kan i spelet, och jag är sugen på att pröva nått nytt.
Har ni några tips på andra bra mmorgspel som jag kan testa, förutom Guildwars?

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk

Döda sista bossarna i Aq40?

lololol, allt är samma sak.

PvE Grind eller PvP Grind, inte för något högre syfte.

Har man gjort MC en gång har man gjort alla. Är i princip samma sak.
Bara annorlunda utseende och miljöskifte, samt lite taktik skillnader. Men i grund och botten är det 1-4 knappar man ska trycka på i 5-6h varje kväll.

Permalänk
Medlem

Testa silkroad, det är faktiskt riktigt skoj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Döda sista bossarna i Aq40?

lololol, allt är samma sak.

PvE Grind eller PvP Grind, inte för något högre syfte.

Har man gjort MC en gång har man gjort alla. Är i princip samma sak.
Bara annorlunda utseende och miljöskifte, samt lite taktik skillnader. Men i grund och botten är det 1-4 knappar man ska trycka på i 5-6h varje kväll.

-WORD-

Satan hur alla kan spela detta spel och inte förstå hur enformigt det är:P Prova lite riktiga online spel som inte är från 3år och upp. Inte för att jag har spelat så många andra seriöst men provat en hel del och wow ja visst häftigt som fan i början men ja efter ett par dagar så var det samma sak HELA tiden.

Prova massa olika och se vad som passar dig bäst EVE online finns med 14dagars trial just nu.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

diablo2 med härliga uber tristram?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Sen att folk spelar wow för tex historian är ju en annan sak.
Jag och många andra med mig lirar spelet för att döda alla dessa figurer man läst om, uppleva dessa ställen vi kommer ta oss till i expansion, som man bara tidigare läst om osv. Loren(historian) är fenomenal i warcraft världen, och kommer alltid vara.

Ontopic, säger som andra, Dungeons and Dragons Online och Oblivion ser grymt bra ut de med.

Permalänk
Medlem

oblivion är väll inte ute än så hur vet man att det är grymt bra?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag har också spelat wow sedan det kom ut, och ett par betor innan dess. Hunnit med fyra lvl60s.

Visst tröttnar man, men beroendet tar vid hela tiden.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

jag har ochså tröttnat på allt oändligt grindande, samma sak om och om igen..Det enda roliga är igentligen de oförutsedda "world pvp" mötena.
När man tex är ute och minar och plötsligt står öga mot öga med en från fiendesidan, sånna strider blir aldrig tråkig rutin. Tyvärr så är spelet ju gjort så att det bara belönar ändlöst instans el Bg grindande (..zzzzz)...Fy fan....

Visa signatur

Sprit

Permalänk
Medlem

Lineage2 på privatserver så slipper du både månadskostnad och får det roligare än WoW.

Edit: Kanske inte är så roligt om du inte gillar att grinda.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

Smewt: Det där faller under §7.

Som någon sa tidigare: Skaffa oblivion, det kommer äga stjärten av Wow, även om det är single player

Permalänk
Medlem

ja vågar inte börja spela wow:P..farligt ju..beroende.räcker me cs beroende:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Döda sista bossarna i Aq40?

lololol, allt är samma sak.

PvE Grind eller PvP Grind, inte för något högre syfte.

Har man gjort MC en gång har man gjort alla. Är i princip samma sak.
Bara annorlunda utseende och miljöskifte, samt lite taktik skillnader. Men i grund och botten är det 1-4 knappar man ska trycka på i 5-6h varje kväll.

Även om du delvis har rätt visar du verkligen att du knappast kört igenom allt med den här posten.
Visst blir allt tråkigt efter ett tag, men "Har man gjort MC en gång har man gjort alla." är verkligen enormt långt bort från sanningen. BWL och AQ är väldigt annorlunda och på ett bra sätt. C'thun är dessutom askul, mycket mer Zelda än MC över honom. Och ingen kan väl ogilla en 40mans-version av Zelda?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att det eviga grindandet efter rep/guld för att klara vissa saker är grymt tråkigt. Det har Blizzard insett och ändrat vissa instancer (ZG tex).
Jag spelar spelet för att i slutänden få vara med en epic händelse, besegringen av Lich king (eller Arthas). Vägen dit kommer vara lång, vilket troligtvis inkluderar att jag kommer vara med och döda Illidan, Deathwing (onyxia/Nefarians pappa) osv, osv.
Det jag INTE vill se är en massa nya fraktioner som man måste grinda massor av timmar för att få rep med, så man kommer vidare.
men den som spelar får se...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

EQ2 om du vill lira ett till fantasy spel, och det är det bästa fantasy spelet som finns ute nu iaf.

EVE Online om du gillar SciFi.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
oblivion är väll inte ute än så hur vet man att det är grymt bra?

Eh? Jodå, det är ute. På många sätt och vis.

Bland annat här:
http://www.direct2drive.com/373/product/Buy-The-Elder-Scrolls...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Eh? Jodå, det är ute. På många sätt och vis.

Bland annat här:
http://www.direct2drive.com/373/product/Buy-The-Elder-Scrolls...

Eller inte

Citat:

This title is available for purchase in North America at this time.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Smewt: Det där faller under §7.

Hur kan det falla under §7?
Inlägget innehåller inga länkar till piratkopiering, hur man piratkopierar eller bryter mot någon copyright lag. Så vad exakt menar du?

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Eller inte

Det fungerar ändå. Du kanske måste ändra land till USA, men det spelar ju ingen roll.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smewt
Hur kan det falla under §7?
Inlägget innehåller inga länkar till piratkopiering, hur man piratkopierar eller bryter mot någon copyright lag. Så vad exakt menar du?

Man får nog inte prata om privatservrar.

Permalänk

Kan man göra uppehåll i sitt WoW account utan att sin karaktär raderas ?
Börjar uppehållet att gälla samma dag som när avslutar sitt konto eller får man spela tills dess man har betalat ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

vet inte hur det är om man avslutar kontot men om man bara låter bli att betala när sin tid är slut så finns det kvar tills man vill fortsätta igen

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk

Jag betalar ju månadsvis och vill ju inte tappa den månad jag har betalat för redan.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Hur kan man göra allt i WoW?
Och detta eviga tjat om att pve bara är att trycka tanklöst på 4 knappar hela tiden?
Långt ifrån det om man är healer då måste man ha snabba reflexer, logiskt tänkande, lite aggro management, mana conserving, dispelling och tajmning av större heals. Sen blir BWL skoj då bossarna inte längre bara följer ett visst mönster som I mc, och AQ har massa roliga bossar (buru the gorger till exempel, som inte går att tanka sjukt kul).

Sen ytterliga detta eviga tjat om grinding. Jag har inte grindat någonting sen jag dingade 60. Nästan full epic, epic mount och trevlig guild och massor av kontakter på både horde och alliance sidan. Man behöver inte grinda, blizzard implementade Proffesions mer en av den enkla anledning att göra dina EGNA grejer.

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul