Permalänk

Shuffle köp!!

Har fått ett presentkort på 500pix som jag känner att jag måste slösa upp.
Har ingen mp3 spelare och blev sugen på en Ipod shuffle 512mb.
Enkel och liten. Och den kostar bara 729pix.
Ni som har den . . . vad tycker ni om den? Är det bara skit eller? Finns det något bättre altenativ på www.teknikmagasinet.se eller?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Jag antar att du gillar iPod. Personligen skulle jag i sådana fall ha valt en iPod Nano i stället för en shuffle. Men det är du som bestämmer. Teknikmagasinet säljer alla iPods.

Permalänk

hehe....jag tror bara att jag skulle heva sönder displayen på en sån . . . fast nano är ju jävligt läcker den också . . . fast blir det aktuellt med en sån så kanske jag beställer från apple store så man får gravyr på köpet
En annan sak som e skön med shuffle är ju att det bara är att kasta in låtarna och sen trycka på play . . . inte en massa jidder som jag tycker det är på alla andra spelare . . .
Nån annan som har några synpunkter på shuffle??

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

jag har en shuffle 512. har haft den säkert ett år nu. fungerar klockrent och jag rekommenderar den varmt. bara slänga in låtarna och trycka play, precis som du säger. sen är den även perfekt att träna med eftersom den inte väger något. 729 kr är ett kap

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Jag har shuffeln, tycker den är nice, dock är ju Nanon mkt hetare, skulle nog välja en Nano framför Shuffle. Men dte är väl nästan en smaksak för storlek och vikt är inte så stor skillnad mellan de båda, det är väl egentligen utrymme o skärmen som skiljer dom åt

och design, nanon ser fräschare ut även om shuffeln äör het den också

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk

nanon e ju snyggare . .. men dubbelt så dyr också . . . :/
Känns som att jag inte behöver nån display . . . och mer än 100 låtar har jag inte som jag lyssnar på

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Haft Shuffle i över ett år och den är kanon.
Smidig, enkel och stryktålig, har man musikarkivet på datorn och bara lite lyssningsmusik på fickan så är den suvvo.
Har köpt som precent till andra och de gillar den de oxå.
Har ännu inte träffat någon som inte gillar den, men sådana finns garanterat de oxå...

Skulle inte avråda någon, speciellt med tanke på hur billig och hållbar den är.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Det enda jag störde mej på var avsaknaden av alternativ till Itunes. Jag och Itunes blev aldrig kompisar riktigt så av den anledningen sålde jag bort den.
Det finns alternativ som Anapod m.m. men inget som direkt föll mej i smaken.

Permalänk
Medlem

Det är bara att slänga in låtarna och trycka play på "alla" mp3-spelare... Skillnaden är att du kan välja vad du vill spela om du inte känner för allt blandat för tillfället om du har en SKÄRM!

Permalänk

Tycker det är så mkt jidder på dom flesta nya spelare . . . inställningar och sån onödigt skit . . . dessutom brukar kontrollerna vara lite knasiga tycker jag ibland . . . tycker dom sitter enkelt och fint på shuffle . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Skönt när man får fakta på att marknadsföring fortfarande kan hjärntvätta människor.

Creative Zen Nano Plus 512MB för 799:- på teknikmagasinet, där jag förstod att du hade ditt presentkort.

Det enda "jiddret" med denna spelare är att den har en skärm (!), ganska standard för mp3-spelare nuförtiden, som gör det t.ex. möjligt att ställa in (!) det förvånansvärt bra ljudet i denna spelare! Detta var bara en av de många positiva egenskaper en så kallad "skärm" kan ge din spelare.

Läs det här varsamt och försök att ta in det, jag vet att det är svårt men gör ditt bästa. Är du beredd?

Spelaren har en SHUFFLE-FUNKTION (!!!), helt otroligt eller hur!? Det är nästan så man blir knäsvag när man tänker på dessa tekniska under som endast ett fåtal (eller?) spelare innehar i dessa dagar.

Permalänk

den var inte lika snygg och såg inte lika enkel ut . . . fast den hade ju radio och diktafon och sånt skit . . . fast jag får gå in i butiken och kolla tror jag . . .

EDIT: Nu fick jag fan beslutsångest . . . fast jag vill ha en med inbyggt batteri . . . pallar inte att byta batteri hela tiden . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
text...

Shuffles enkelhet och integration med iTunes är dess starka sida.

Hjärntvätteri, nja folk har ett val att göra. (Förresten, vem har hjärntvättat dig med anti-iPod åsikter?)

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
Skönt när man får fakta på att marknadsföring fortfarande kan hjärntvätta människor.
Creative Zen Nano Plus 512MB för 799:- på teknikmagasinet, där jag förstod att du hade ditt presentkort.

Det enda "jiddret" med denna spelare är att den har en skärm (!), ganska standard för mp3-spelare nuförtiden, som gör det t.ex. möjligt att ställa in (!) det förvånansvärt bra ljudet i denna spelare! Detta var bara en av de många positiva egenskaper en så kallad "skärm" kan ge din spelare.

Läs det här varsamt och försök att ta in det, jag vet att det är svårt men gör ditt bästa. Är du beredd?

Spelaren har en SHUFFLE-FUNKTION (!!!), helt otroligt eller hur!? Det är nästan så man blir knäsvag när man tänker på dessa tekniska under som endast ett fåtal (eller?) spelare innehar i dessa dagar.

orkar egentligen inte tjaffsa, men jag har en creative muvo tx(visserligen inte samma modell, men det mesta stämmer in på den du angav), och shufflen är bättre. 1. bättre ljud. 2. funkar bättre med itunes 3. piper inte när bakgrundsbelysningen är tänd (känt fel hos creative)... 4. mindre och lättare än creative spelaren. Sist men inte minst, den är betydligt snyggare.

Visa signatur

Apple iBook 12" - 1,33 GHz - 512mb RAM - 60gb HD, iPod shuffle 512mb och en SonyEricsson F500i

Permalänk
Medlem

Okej, enligt mig är den mycket snyggare, men smaken är som sagt som baken. Jag tycker definitivt att du ska kolla upp den, jag har en tidigare version av spelaren som dunkat på i två år, och jag älskar varje del av den. Just nu går den inte så jättemycket eftersom jag har en iRiver H320 också men när man är ute och springer är den perfekt, just för att den, liksom Shuffle inte väger något nämnvärt. Utbytbart batteri är för mig plus, eftersom jag inte skulle palla med att batteriet dör på t.ex. en resa. Men som sagt, finns för och nackdelar med allt.

iTohC->

enkelhet = avsaknad av vettiga funktioner? På vilket vis skulle inställningsmöjligheter vara dåligt? Kan inte alla sitta med denna tanke i huvudet, så att vi inte kommer få några tekniska framsteg alls? Vore fan så skönt!

Mina tankar om iTunes kan jag beskriva såhär: "Haha!", såvida man inte använder dess möjlighet till online-köp av musik.

Vem har hjärntvättat mig till anti-ipod tankar? Lätt svar: Apple/iPod fenomenet.

Permalänk

Det känns ändå som att podden e grymmare . . . gick det att ta bort ljudspärrar osv på shufflen också eller???

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

-> ljudspärrar?

Permalänk

Det finns väl en spärr på alla ipods så man inte kan spela så högt . . . eller?!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Det gör det säkert

Skämt åsido, jag vet att det finns spärrar på iPod mini och vanliga iPod iaf, och om jag inte har fel är det för att iPod säljs internationellt i samma version och i vissa länder (tror det var frankrike) så finns lag på uteffekten hos musikspelare. Har inte den blekaste om hur det är på shuffle, men det här ska väl inte vara något problem såvida du inte ska driva större lurar.

Låter som om du verkligen vill ha en enkel spelare:
Vet inte om du tänkt på detta, men Shuffle'n har inte UMS, vilket innebär att du inte kan dra över låtar direkt till spelaren via utforskaren. Du måste alltså gå genom det underverk som kallas för iTunes, något som säkert är oerhört enkelt men som ändå känns som onödigt krångel för mig.

Permalänk
Medlem

Har både shuffle och nano och tycker du ska spara åtminstonde till 1gb nano och köpa den, inget fel på shufflen men nanon är vassare

Visa signatur

-._.-

Permalänk

orkar inte ha display och shit . . . ofta man ser på film i mp3:an . . . sen så får man ju 2st shuffle för priset av en nano

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Du kan inte se på film i nanon

Köp en shuffle, så länge du inte vill ha UMS stöd och kunna plugga in spelaren hos random fjortispolare som precis fått "niggahZ-bitch-fuck-youre_a_slut_dunk_blabla.mp3" genom playahead och säger att den är världens bästa låt..

Förtydligande: _DU_ ska använda DIN mp3spelare, UMS är bara onödigt i min mening. Hellre ett välsorterat iTunesbibliotek än en mapp som heter "musik" och är fylld med "bralåt.mp3" "technohej.mp3" osv.

Permalänk

exakt . . . nu skiter jag i detta och åker till teknikmagasinet . . . blir nog en ipod ändå . . . nån får låsa eller ta bort tråden . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
Skönt när man får fakta på att marknadsföring fortfarande kan hjärntvätta människor.

Snyggt påhopp. Shufflen fyller sin funktion, att du inte kan inse att andra inte tycker som du är ju i det närmaste tragiskt. Jag kan mycket väl tänka mig Shuffle som en komplementsspelare, exempelvis vid träning. Finns det *någon* annan spelare som är så lätt (22 gram)?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att iTunes är det bästa programmet för musik någonsin! Bara det att ha allt samlat på ett ställe; all musik och alla podcast som alltid upptaderas automatiskt. Bara att stoppa in sin ipod, söka på låtarna i biblioteket (vilket går otroligt snabbt), och sen lägga in dem i den. Klart! Så smidigt, så smart!

Kan faktist säga att jag gillar podcasts bättre än radio. Det ända som är bra på radion är SR (och de lägger hela tiden in mer och mer material i iTunes, så det är inga problm). Det jag vill ha nu är morgonpasset; gör som jag, skicka mejl till P3 och fråga.

Permalänk
Medlem

Hakkenarsk->

Visst fyller den sin funktion, men vilken funktion? Förstår inte vitsen när en annan spelare kan göra samma sak, fast bättre. En kompis har en gammal muvo utan skärm, även den med magisk shuffle-funktion, och han är på säljar-humör. Så om det är priset ni tänker på (skiljer ju 70:-) så kan det vara ett bra alternativ isåfall.

Creative Zen Nano Plus väger 22 gram utan batteri, och ett AAA-batteri väger runt 6-8 gram. För min egen del så tror jag att min arm är tillräckligt tränad för att hålla upp 8 gram extra utan att jag måste avbryta joggingturen.

För att ha spelaren i ett armband är ju klart skönt när man springer och köper man en Creative får man med ett sådant. Såvitt jag har kunnat läsa mig till så får man inte med det samma med Shufflen, utan man måste köpa till ett för 239:-. Värt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norris
Hakkenarsk->

Visst fyller den sin funktion, men vilken funktion? Förstår inte vitsen när en annan spelare kan göra samma sak, fast bättre. En kompis har en gammal muvo utan skärm, även den med magisk shuffle-funktion, och han är på säljar-humör. Så om det är priset ni tänker på (skiljer ju 70:-) så kan det vara ett bra alternativ isåfall.

Creative Zen Nano Plus väger 22 gram utan batteri, och ett AAA-batteri väger runt 6-8 gram. För min egen del så tror jag att min arm är tillräckligt tränad för att hålla upp 8 gram extra utan att jag måste avbryta joggingturen.

För att ha spelaren i ett armband är ju klart skönt när man springer och köper man en Creative får man med ett sådant. Såvitt jag har kunnat läsa mig till så får man inte med det samma med Shufflen, utan man måste köpa till ett för 239:-. Värt!

Och iom att den har AAA-batterier så är den oproportionerligt stor.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Och iom att den har AAA-batterier så är den oproportionerligt stor.

Glöm inte den hemska navegeringen som det är på muvo! Knappast lika enkel som shuffles smidiga kontroll.

En fråga; vem tittar på skärmen vilken låt som spelas, när det ändå bara är en rad och när man springer?

Permalänk
Medlem

Iaf jag satt i samma situation som dig skulle jag nog anvanda presentkortet till nagot annat och handla nagonstans dar du har lite battre utbud... 729 for en Shuffle ar inte pa nagot vis billigt... Men, nu sog TM's utbud och bland det som finns dar skulle nog aven jag kora pa en Shuffle.

Testa iTunes innan du bestammer dig bara, for iaf du kommer tycka om den eller inte ar helt beroende pa hur du trivs med iTunes.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"