Permalänk
Medlem

HD 595 eller Pro 4AA

Behöver ett par nya hörlurar till datorn och har kollat runt lite och fastnat för Sennheiser HD 595 och Koss Pro 4AA. Någon som har några åsikter om vilka man bör välja? Även förslag på andra likvärdiga lurar är av intresse

Permalänk

Köp inte koss pro 4AA i alla fall. när jag hade dem tyckte jag att dem tryckte ganska mycket mot öronen plus att bågen går sönder ganska snabbt (för mig tog det ca en månad eller så), den bryts av helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 5X5 är bra hörlurar tycker jag. Jag har själv 555:orna och är helnöjd. Fint välbalanserat ljud och god komfort.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag skaffade precis ett par grado SR80, än så länge är jag helnöjd.. Men ska de främst användas till datorn tycker jag hd555/595 låter som ett bra val.. bra soundstage.. Men gradosarna är grymma..:)

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem

Ja Grado har jag lagt till bland kandidaterna då det sägs att de skall vara bra för rock som jag lyssnar mycket på. Kanske skall tillägga att ljudkortet jag har är ett ESI Juli@.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ljudet in många av Sennheisers dyrare lurar är lite för tråkigt för min smak. De låter väldigt bra men musik blir inte lika rolig att lyssna på som tex Grados lurar i samma prisklass.

Sennheisers dyrare lurar passar nog bättre till klassisk och akustisk musik och Grados bättre till rock'n'roll. Dock bör man ju provlyssna för att veta vad man själv gillar bäst.

Permalänk
Medlem

Det blev ett par Grado SR80 till slut. Har inte provlyssnat men jag lät mig övertygas av alla positiva omdömen här och på nätet
Tack för alla svar!