The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Får man inte bounty på sig då?
Hur blir man av med det? Utan att betal så mycket eller sitta i fängelse.

Sitt i fängelse, kan va värt det även fast att du förlorar lite skill. Gör en save inan bara iaf du inte är nöjd med vapnen det bär.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airprofile
Vet nån vart man kan hitta najsiga pilbågar, är träalv och pilbågsskytt så det skulle vara bra med en bättre pilbåge än min gamla järnbåge:)

Försök sno från vakterna, dem brukar ha Fine Steel Bows och silverpilar.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta thief-guild, har letat efter det men det verkar vara väldigt gömt. Den är ju inte officiel va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excizt
Vart kan jag hitta thief-guild, har letat efter det men det verkar vara väldigt gömt. Den är ju inte officiel va?

Det hittar du inte, dom hittar dig Var snäll mot tiggarna.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

--Lite spoiligt--

Om ni vill fixa mycket pengar så gå till skingrad, lås upp dörren till Janus och prata med honom. Välj då att prata om "rewarden" så ger han dig 500 gold. (Om ni har gjort cure to vampire-questen vill säga) Du kan göra detta upprepande gånger. Utnyttja

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

If you're interested in outfitting your horse with a spiffy armor pack, it'll set you back 200 Microsoft Points (roughly $2.50). PC owners aren't out of luck, though, as Bethseda confirmed to 1UP the same content will be available on their website later today or tomorrow morning for exactly 50 cents cheaper at $1.99.

Pimp my Elder Scrolls ride.
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3149261

Usch för sånt där. >:(
Fasst hur många är det som är intresserade av lite nya fula grejer? Tacka vet den vanliga mod scenen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Pimp my Elder Scrolls ride.
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3149261

Usch för sånt där. >:(
Fasst hur många är det som är intresserade av lite nya fula grejer? Tacka vet den vanliga mod scenen.

JAG är grymt intresserad! Men jag tycker det är skit att dom skall ha pengar för något som borde ingå i en patch. Bethesda börjar bli lite väl giriga nu...

Jag har inget kreditkort och jag tänker inte skaffa något heller, vad skall jag göra om jag vill ha officiella downloads? Surt som fan.

https://obliviondownloads.com/StoreCatalog_ProductList.aspx?SubCategoryId=1

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

vilken är högsta poängen man kan ha på en attribute? typ str, int osv.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
vilken är högsta poängen man kan ha på en attribute? typ str, int osv.

tror det är 100

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem

100 är max för attibuter.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
100 är max för attibuter.

hmm hur ska jag då göra för att få mer magicka med min magiker? har 300 och tycker det är jättelite

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm hur ska jag då göra för att få mer magicka med min magiker? har 300 och tycker det är jättelite

Skaffa fortify intelligence items.

Permalänk
Medlem

hmm, har blivit Journeyman på Alchemy och flummar runt med lite egna potions, råkade göra en som kallas "Dispel" och undrar om ngn har den blekaste vad det innebär?

Permalänk
Citat:

Du kan ju alltid köra på Willpower så regnerarar det snabbare ^_^

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
hmm, har blivit Journeyman på Alchemy och flummar runt med lite egna potions, råkade göra en som kallas "Dispel" och undrar om ngn har den blekaste vad det innebär?

Tar bort en negativ magisk effekt från dig.

Hittade en sån där stenbumling/stonehenge-grej ute i vildmarken, den gav mig en buff som ger 30 i Acrobatics, Sneak och nåt annat, samt Invisibility i 2min. Über! Alltså, jag fick en spell av den som jag kan använda 1 gång om dagen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Fråga: Hur får man Countess Valga i Chorrol att tycka att man är värdig att köpa ett hus där? Man måste bli "famous"... Suck. Jag har löst questen med tavlan och jag har räddat Dar-ma. Det räcker tydligen inte.

Sen, jag har fastnat i Kvatch-questen. Jag har dödat varenda daedra i hela staden, men generalen står bara på gården vid slottet och skriker "Storm the courtyard! Leave none of them standing!" när man snackar med honom. Har det buggat sig?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Jag har en del problem att komma in i spelet; till den gräns där jag står nu och svajar; kommer jag någonsin det? Har satt de flesta skills jag använder och vill ha upp som minor, för att få upp dom, och går därmed upp lvl ganska långsamt. Gick just in i Oblivionportalen vid Kvatch, och..tja, fula små demoner, en och en, likadana, och så fort de börjar med sin eldmagi ser man inte vad man slår på. Hmm.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Fråga: Hur får man Countess Valga i Chorrol att tycka att man är värdig att köpa ett hus där? Man måste bli "famous"... Suck. Jag har löst questen med tavlan och jag har räddat Dar-ma. Det räcker tydligen inte.

Prova att höja hennes inställning till dig i dialog-minispelet, alternativt muta henne för att gilla dig bättre... eller köp en spell eller potion som ger dig extra charm!

Permalänk
Medlem
Citat:

Prova att höja hennes inställning till dig i dialog-minispelet, alternativt muta henne för att gilla dig bättre... eller köp en spell eller potion som ger dig extra charm!

Hon har 71 i... vad det nu heter. Kommer inte ihåg. Men jag kan inte öka den mer, inte ens med mutor. Så jag får väl uttnyttja min Alchemy skill (skill level: 78 muhahaha). Du råkar inte veta vad man behöver för ingreidents för en sån pot?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

Köp bara en charmspell istället, jag har massa som ger +30points

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Hon har 71 i... vad det nu heter. Kommer inte ihåg. Men jag kan inte öka den mer, inte ens med mutor. Så jag får väl uttnyttja min Alchemy skill (skill level: 78 muhahaha). Du råkar inte veta vad man behöver för ingreidents för en sån pot?

Tror du måste ha högre Fame för att kunna köpa villan. Jag hade runt 12 när jag frågade första gången om villan är till salu, men fick ett nej som svar. Nu när jag har över 30 så har jag möjligheten att köpa den för 20 000 septims.

Nån som vet om det finns quests som aktiveras vid högre Infamy? Har hittat en Daedric Shrine som kräver att man ska hög Infamy innan guden skickar en på något fasansfullt uppdrag, det är den enda Infamy-relaterade questen som jag hittat.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Bor granne med min fence som jag även utsett till min flickvän, 100 i dispostion + att jag snattat egen nyckel till hennes hus (och brukar vara där och lämna vackra blommor... ehhh)

Stalker där

Bravil är en skön stad heltklart, pilbågsshop, mage guilden är bra på illusion vad mer kan man kräva?

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att klara det där DB questet där man ska utrota en hel familj??
När jag ska döda hon som är vakt så får jag jämt en bounty på 1000, går inte detta på¨något sätt att undvika??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Tror du måste ha högre Fame för att kunna köpa villan.

Pfff... vilken elitism....
Är Chorrol-villan den dyraste och fräschaste eller?
Borde kanske börja spara...

Annars trivs jag ganska bra i mitt fuktskadade råtthål i Bravil. Bor granne med min fence som jag även utsett till min flickvän, 100 i dispostion + att jag snattat egen nyckel till hennes hus (och brukar vara där och lämna vackra blommor... ehhh)

Dessutom är det bara några meter ifrån en pilbågeshop dit jag ofta går, Wood Elf som jag är... samt att polarna på Mage's Guild huserar alldeles över hängbron! det går bra nu, som petter skulle ha sagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Annars trivs jag ganska bra i mitt fuktskadade råtthål i Bravil. Bor granne med min fence som jag även utsett till min flickvän, 100 i dispostion + att jag snattat egen nyckel till hennes hus (och brukar vara där och lämna vackra blommor... ehhh)

Å herre... jevvlar virtual stalker

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Fick precis 100 attributspoäng i Blade. Har fått för mig att man blir master då men jag är fortfarande Expert. Är Expert max?

Permalänk
Medlem
Citat:

Pfff... vilken elitism....
Är Chorrol-villan den dyraste och fräschaste eller?
Borde kanske börja spara...

tror att Skingard är den dyraste, 25000 kostar den, sen kostar den ju att inreda, och man kan ha många saker
+ att det finns en skatt där!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
Fick precis 100 attributspoäng i Blade. Har fått för mig att man blir master då men jag är fortfarande Expert. Är Expert max?

Säker på att du inte har några +Blade-saker på dig? Kolla om texten för skillen är grön så vet du. Du kan inte nå Master om din egentliga skill-level för Blade är t.ex 92.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excizt

Jag fick en lapp av nån dunmer efter att jag åkt i finkan ett par gånger. Vet inte om det faktum att jag gett tiggarna pengar spelar roll? Men jag fick träffa en Goyen och sno en dagbok och nu är jag member

Men de har lite dumma regler man ska följa, bl.a att man inte får döda folk "on the job". Vet nån om detta bara gäller när man gör quests åt guilden eller alltid?

Fick inte veta var man kan hitta fences heller

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Men de har lite dumma regler man ska följa, bl.a att man inte får döda folk "on the job". Vet nån om detta bara gäller när man gör quests åt guilden eller alltid?

Det gäller bara när du gör quest för thief guilden...Så gör inget quest för darkbrother hood sammtidigt