The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

stänga porten och ta tillbaka staden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Damn vilken quest då?

Jag har en daedric sköld med 20% reflect spell just nu

Peryite's shrine

http://mort.seagull.ru/daedric_shrine.jpg

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Hur aktiverer man af, hittar det inte, har ett ati kort(x1800xt 512)
Jag tror jag läste att aamn skulle inaktivera catalyst ai för bättre prestanda, är det sant?

Visa signatur

Mal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malrux
Hur aktiverer man af, hittar det inte, har ett ati kort(x1800xt 512)

Ati tray tools?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

För varje slag jag slår på en fiende med ett svärd, kvittar vilket jag har, så förstörs det så 1 hjärta försvinner för varje gång jag slår en fiende. Det har blivit värre på senaste tiden och jag har alltid spelat blade och har 77 i blade skill nu men ändå går alltså varje svärd sönder efter 100 slag och så var det inte innan.
Nån som vet varför det är så?

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
För varje slag jag slår på en fiende med ett svärd, kvittar vilket jag har, så förstörs det så 1 hjärta försvinner för varje gång jag slår en fiende. Det har blivit värre på senaste tiden och jag har alltid spelat blade och har 77 i blade skill nu men ändå går alltså varje svärd sönder efter 100 slag och så var det inte innan.
Nån som vet varför det är så?

Svärdet är av kasst material.

Permalänk
Medlem

Det där är faktiskt jävligt jobbigt. Och då menar jag equips in general. När jag åkte till Sancre Tor hade jag full durability på allt. Jag fick råkubba ut därifrån efter ett tag för att jag hade 4 Armor och inget helt vapen. Mod, någon? Allt går sönder så jädra snabbt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Svärdet är av kasst material.

Vapnet jag använder höll hur bra som helst innan men nu efter varje slag förlorar den ju alltså 1 hjärta. Och då har jag ju ändå fått upp min blade skill så jag kan hantera vapnet bättre. Konstigt ju .

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, jag har nog fastnat lite igen, på den andra questen för TDB, när man ska lossa ett huvud uppsatt på väggen för att döda en snubbe, dock utan att döda hans livvakt(?)...
Vakten attackerar mig (förstås) varenda gång, och jag kan inte göra något åt saken. Antingen dödar jag honom eller så gör vakterna i staden det när jag försöker sticka därifrån.

Hur ska man göra? Nån hint? Han verkar inte reagera på en charm-spell iaf.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Du kan smyga in källarvägen och ut den vägen, om du är någorlunda bra på sneak så funkar det, om du inte gör det redan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Hmm, jag har nog fastnat lite igen, på den andra questen för TDB, när man ska lossa ett huvud uppsatt på väggen för att döda en snubbe, dock utan att döda hans livvakt(?)...
Vakten attackerar mig (förstås) varenda gång, och jag kan inte göra något åt saken. Antingen dödar jag honom eller så gör vakterna i staden det när jag försöker sticka därifrån.

Hur ska man göra? Nån hint? Han verkar inte reagera på en charm-spell iaf.

Jag sprang så fort jag kunde och då hann jag ut ur staden innan vakterna dödade honom och sen teleportade jag mig till TDB. Han atackerade mig med hela tiden men fick försöka ett par gånger men till sist var jag snabb nog.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battousai
Peryite's shrine

http://mort.seagull.ru/daedric_shrine.jpg

Ah tackar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Vapnet jag använder höll hur bra som helst innan men nu efter varje slag förlorar den ju alltså 1 hjärta. Och då har jag ju ändå fått upp min blade skill så jag kan hantera vapnet bättre. Konstigt ju .

Armorer är bra att ha

Du kan fixa durabilityn till 125 vid expert jag har master i det

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra med er om det är någon annan än jag här som har sett och testat den här tweaken?

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=339352...

Testade den förut och den funkade väldigt bra tills man kom inomhus och fps höjs för då går allt ungefär tre gånger snabbare än vanligt.
Är dålig på att förklara men som sagt så tror jag att den skulle funka väldigt bra om det fanns nåt sätt att hindra att fps ökade så mycket i tex inomhusmiljöerna. Om man på nåt sätt skulle kunna göra så att fps kanske stannade på 30-40 så skulle nog den här tweaken funka super.

Kolla in länken om ni inte fattar vad det är jag babblar om:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Det där är faktiskt jävligt jobbigt. Och då menar jag equips in general. När jag åkte till Sancre Tor hade jag full durability på allt. Jag fick råkubba ut därifrån efter ett tag för att jag hade 4 Armor och inget helt vapen. Mod, någon? Allt går sönder så jädra snabbt.

Ta med dig repair hammers?
Om du har magiska items och inte har 50 i Armorer så kan du alltid skriva modpcs armorer X(hur mycket du vill öka den med), jag skulle knappt kalla det fusk då det inte förstör spelet för en utan snarare tvärtom, för jag är emot att saker ska gå sönder och ha sig :/

Dunis: Är det ett gammalt svärd så slits det snabbare, så är det med allt. Jag hade Dark brotherhood armorn toklänge och på lvl 20 köttades den sönder efter 5 slag
Du får helt enkelt uppgradera dig, skaffa Umbra och Goldbrand!

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Hedersmedlem

Suddet: Tackar, det funkade bra att smyga in där.
Dunis' lösning kändes lite exploit-aktig på nåt vis

Till något helt annat: Hur länge har ni med höga levels (master i armorer t ex, eller bara hög level på karaktären) spelat? Samt, finns det quests att göra även efter 100+ timmar speltid? Jag ligger på runt 13 timmar eller nåt sånt, blev level 4 för ett tag sen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Hur mycket vapnen tar i skada beror ju också på vad man slår på. Det tar mycket mer i skada om man slår på en sköld eller vägg. Se till att blocka mycket med skölden och gör säkra slag på motståndarna, istället för att bara springa in i striden med svärdet som en elvisp. Glöm inte heller sneak-bonusen man kan få av första slaget.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
springa in i striden med svärdet som en elvisp.

Mitt motto är: Elvispar till alla.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk

Jo nu är det så här att jag dödade snubben till dark brotherhood när han frågade om man ville joina, och nu vill jag joina igen, finns det något sett att gå med nu ändå?, är t.om villig att fuska om det är det som krävs. Uppskattar svar, efterssom det är många som säger att darkbrotherhood questen är riktigt roliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demax
Tänkte bara höra med er om det är någon annan än jag här som har sett och testat den här tweaken?

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=339352...

Testade den förut och den funkade väldigt bra tills man kom inomhus och fps höjs för då går allt ungefär tre gånger snabbare än vanligt.
Är dålig på att förklara men som sagt så tror jag att den skulle funka väldigt bra om det fanns nåt sätt att hindra att fps ökade så mycket i tex inomhusmiljöerna. Om man på nåt sätt skulle kunna göra så att fps kanske stannade på 30-40 så skulle nog den här tweaken funka super.

Kolla in länken om ni inte fattar vad det är jag babblar om:)

Förstår inte riktigt vad det skall vara bra till? Om jag har 15 fps utomhus, och 60 inomhus.. säg att jag sätter det till 20, även om man som du säger hittar nått som gör att jag inte rör mig snabbt som en superhjälte inomhus.. det kommer ju inte göra min fps bättre utomhus att sätta en limit på den. Antingen kommer det gå i slowmotion, eller så kommer det fungera precis som förut. Så som sagt, förstår inte riktigt vad man ska ha den till.

Även om man har väldigt bra dator så du kanske har 120fps inomhus och 50 utomhus, varför skulle du vilja sätta en limit på den?!

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat Oblivion i kanske 30 timmar eller nått så jag vågar påstå att jag provat på det i alla fall. Har inte spelat något tes spel så jag är ganska ny på det. Däremot har jag spelat en hel del andra RPG. Här kommer mian åsikter om spelet.

Hela iden med ett FPS RPG tycker jag är både är intressant och rolig. Och jag måste säga att skaparna har lyckats väldigt bra med level upp systemet. Du tränar helt enkelt på det du vill bli bra på, sedan så utformas din karaktär efter det. Riktigt mysigt gjort istället för att slå fiender med samma attak hela tiden och få levelup och blir starkare i allt.

Miljöerna är grymt snygga och spelet är otroligt stort. Sidequests finns det hur många som hälst och det finns alltid något som din karaktär kan bli bättre i. Jag gillar särskillt det här med städerna, som faktiskt är städer där du kan gå in i alla hus osv. Riktigt mysigt.

Men det är inte bara en dans på rosor. Spelet har flera ordentliga missar. Till att börja med så är miljöerna inte speciellt varierande. En grotta ser precis ut som vilken annan rotta som hälst. Alla ruiner ser lika dana ut och alla fort seer lika ut. Går man in i en grotta så vet man precis vad som väntar de närmaste 10min man spenderar på att urforska. För att inte tala om dessa Oblivion gates. Man går in, det är samma fiender, man tar den där stenen och sen stängs den.

Sen det största av allt. Storyn. Storyn är KASS. Man får ingen kännsla alls. Ungefär samma som diablo. (Oj hej nu kommer diablo, vi jagar honom genom några städer sen dödar vi honom och spelet är slut) Ett RPG är inte riktigt om man inte har en välskriven story med ordentliga karaktärsprofiler och en väldig massa bakrund. Ok nu invarderas landet av en massa monster från nått som heter Oblivion. Mer vet man inte. Titta på de japanska RPG spelena. Där finns det story så det räcker och blir över (Final Fantasy, Star Ocean, Chrono Trigger osv). Ett annat täcken på storyns dåliga uppbyggnad, är mainquest. Det tog mig kanske 7-8 timmar att klara. Ett bra spel ska ta minst 50 timmar att klara. Visst jag har sedan dess sprungit runt och hjälpt folk hitta deras anteckningar och dödat goblins åt dem och en massa sånt men bristen på variation i sidequests gör att jag börjar tröttna en aning.

Sammanfattning: Med en genomarbetad story och längre mainquest så hade detta kunnat bli någo riktigt stort. Trots bristen så är Oblivion ett väldigt bra spel och allting är väldigt detaljrikt och man har stor frihet. Klart över min förväntan. Men all frihet, grafik och sidequest kan inte slå ett spel med riktigt bra story. Tyvärr så är det så med nästan alla nya spel. satsa mindre på grafiken och mer på storyn så kanske vi får spel som alla kan spela utan värsting dator, och som dessutom är riktigt roliga.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Nu har jag spelat Oblivion i kanske 30 timmar eller nått så jag vågar påstå att jag provat på det i alla fall. Har inte spelat något tes spel så jag är ganska ny på det. Däremot har jag spelat en hel del andra RPG. Här kommer mian åsikter om spelet.

Hela iden med ett FPS RPG tycker jag är både är intressant och rolig. Och jag måste säga att skaparna har lyckats väldigt bra med level upp systemet. Du tränar helt enkelt på det du vill bli bra på, sedan så utformas din karaktär efter det. Riktigt mysigt gjort istället för att slå fiender med samma attak hela tiden och få levelup och blir starkare i allt.

Miljöerna är grymt snygga och spelet är otroligt stort. Sidequests finns det hur många som hälst och det finns alltid något som din karaktär kan bli bättre i. Jag gillar särskillt det här med städerna, som faktiskt är städer där du kan gå in i alla hus osv. Riktigt mysigt.

Men det är inte bara en dans på rosor. Spelet har flera ordentliga missar. Till att börja med så är miljöerna inte speciellt varierande. En grotta ser precis ut som vilken annan rotta som hälst. Alla ruiner ser lika dana ut och alla fort seer lika ut. Går man in i en grotta så vet man precis vad som väntar de närmaste 10min man spenderar på att urforska. För att inte tala om dessa Oblivion gates. Man går in, det är samma fiender, man tar den där stenen och sen stängs den.

Sen det största av allt. Storyn. Storyn är KASS. Man får ingen kännsla alls. Ungefär samma som diablo. (Oj hej nu kommer diablo, vi jagar honom genom några städer sen dödar vi honom och spelet är slut) Ett RPG är inte riktigt om man inte har en välskriven story med ordentliga karaktärsprofiler och en väldig massa bakrund. Ok nu invarderas landet av en massa monster från nått som heter Oblivion. Mer vet man inte. Titta på de japanska RPG spelena. Där finns det story så det räcker och blir över (Final Fantasy, Star Ocean, Chrono Trigger osv). Ett annat täcken på storyns dåliga uppbyggnad, är mainquest. Det tog mig kanske 7-8 timmar att klara. Ett bra spel ska ta minst 50 timmar att klara. Visst jag har sedan dess sprungit runt och hjälpt folk hitta deras anteckningar och dödat goblins åt dem och en massa sånt men bristen på variation i sidequests gör att jag börjar tröttna en aning.

Sammanfattning: Med en genomarbetad story och längre mainquest så hade detta kunnat bli någo riktigt stort. Trots bristen så är Oblivion ett väldigt bra spel och allting är väldigt detaljrikt och man har stor frihet. Klart över min förväntan. Men all frihet, grafik och sidequest kan inte slå ett spel med riktigt bra story. Tyvärr så är det så med nästan alla nya spel. satsa mindre på grafiken och mer på storyn så kanske vi får spel som alla kan spela utan värsting dator, och som dessutom är riktigt roliga.

Fint Håller starkt med om att miljöerna är tråkiga och enformiga Man tröttnar efter ett tag, alltid samma!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ja, alla dessa grottor/fort osv som ser likadana ut hade jag kunnat klara mig utan.. Det blir lite väl tröttsamt i längden

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Jag håller med Tjalve på alla punkter.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag spelat Oblivion i kanske 30 timmar eller nått så jag vågar påstå att jag provat på det i alla fall. Har inte spelat något tes spel så jag är ganska ny på det. Däremot har jag spelat en hel del andra RPG.

Sagt av en som har FF7 Cloud som avatar

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Något som jag saknar är att det borde finnas fler moster, man blir ganska fort utråkad på att få möta samma monster hela tiden när man är Lv 30+
Och att det skulle vara bra med lite fler vapen tex hillebard, spjut och crossbow. man skulle kunna ha haft en stark med hög skada fast den tar lång tid att ladda om, och en repeter crossbow som man laddar om snabt men det gör mindre i skada, det skulle vara ganska roligt att kunna ha två vapen specielt när det är ett fps spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Sagt av en som har FF7 Cloud som avatar

Jo jag är Final Fantasy fan om det är det du vill ha sagt.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Tycker de borde haft lite mer roligare fighter animationerna är rätt tråkiga.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Tycker nog att det finns en rätt bra historia i Oblivion, men det krävs nog att man varit med sedan Arena och Daggerfall tror jag. Vad jag däremot saknar i oblivion och alla andra spel är att det borde vara fler hjältar än spelaren själv. Inte fan är man helt ensam i en datoriserad värld om att försöka rädda den eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jo jag är Final Fantasy fan om det är det du vill ha sagt.

Jag tror han syftade på att någon som har en FF avatar inte borde uttala sig om vad som gör ett bra "RPG".

Permalänk
Medlem

Det här är inte ett spel som bygger på ett enda mainquest...

Håller inte med dig, kanske på några punkt men det mesta tycker jag är BS.

Det som jag håller med om är att det ser ganska likadant ut. Alla kyrkor ser likadana ut, alla borgar (nästan).

Att spelet inte har en välskriven story är ju en smaksak. Såna som gillar att rädda små söta flickor i FF som du kanske gör det, men Oblivion är ju hur djupt som helst. Allt handlar som sagt inte om mainstoryn. Det finns ju hundratals böcker om hela historian sedan bygger spelet på de pelarna.

Mainquesten kanske inte är en perfekt mainquest men alla dessa guilders quests är bättre tycker jag och tar ungefär lika lång tid som mainquest.

Det finns enormt många brister men om man vill ha ett spel med näst intill total frihet så får man ju räkna med det.

Visa signatur

(''')O.o(''')----->Say's *Roooar!*