Permalänk
Medlem

Vilken internetleverantör i Halmstad?

Tjenare!

Någon som bor i Halmstad och kan ge lite feedback om vilken internetleverantör som man ska skaffa?
Vilka hastigheter finns det att tillgå i Halmstad?
Skulle hellst vilja ha en tjänst med så mycket upload som möjligt, hellst full duplex.

Tips?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

sverige.net genom fiber 100 mbit fullduplex , 100/100 utan limit

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
sverige.net genom fiber 100 mbit fullduplex , 100/100 utan limit

I Halmstads stadsnät går det ej att få högre hastighet än 13.5 MBit. Detta är en begränsning som stadsnätet har bestämt. Sverige.net

Själv kör jag med Bredband2 och känner mig nöjd. Har kompisar som har valt Sverige. net och Halmstad Internet och de säger att de är nöjda med sin uppkoppling. Har fått det intrycket att stadsnätet fungerar mycket bra oberonde av vilken leverantör man väljer! Halmstads stadsnät

Permalänk

Sverige.net är ena pucko, man säljer 100Mbit delad men kan inte ens få mer än 13,5 även om man skulle vara deras enda kund, sjukt. Men annars så funkar det fint, polarna i stadsnätet går det ju fort till. Men DC går segt som fan. Tror de shapar linorna hårt på DC, Bittorrent och sånt.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Ok så 13.5mb är alltså max i halmstad? Eller går det att ansluta på något annat sätt än till statsnätet så man kan få lite högre?
Och om man bor lite avsides, finns det då tillgång till uppkoppling i form av radiolänk?

Funderar mest på området som ligger bakom Elgiganten där uppe vid flygplatsen. Kanske ännu längre bort från staden.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

hitnet och powernet har radiolänk vad jag vet

Visa signatur

Come Over to the Dark Side.
We Serve Free Drinks here! !

Permalänk
Medlem

Tänkte väcka upp den här tråden då min lägenhet blir välsignad med stadsnätet i Halmstad om ett par dagar. Då ska jag ha en liten cermoni och bränna mitt ADSL-modem, det ska bli så skönt att få en vettig upload.

Men vilken leverantör ska man välja?

Sverige.net är inget alternativ, vi samarbetade med dem på jobbet tidigare och jag har nog aldrig stött på folk som snackar så mycket skit och håller så få löften som de gör.

Jag har hört mycket gott om Bredband2, vad tycker ni om dem?
Det andra alternativet är Tele2, är de bra på den här typen av uppkopplingar?

Den andra tjänsteleverantörerna är alldeles för dyra, förmodligen för att de är för små för att kunna konkurera på allvar.

Permalänk
Medlem

Internettjänster i Halmstad

Hej, jag har Bredband2 och jag är helnöjd med min nedladdning/uppladdning men däremot så har jag väldigt varierande ping i spel. Men om du bara är ute efter snabbt och stabilt internet så kan jag faktiskt rekommendera Breddand2.

Permalänk
Medlem

Re: Internettjänster i Halmstad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rotkiv
Hej, jag har Bredband2 och jag är helnöjd med min nedladdning/uppladdning men däremot så har jag väldigt varierande ping i spel. Men om du bara är ute efter snabbt och stabilt internet så kan jag faktiskt rekommendera Breddand2.

Tackar för ett bra svar.

Vilka hastigheter ligger up- och downloaden på ungefär?

Permalänk
Medlem

Jag är nog en av de få som har Intern1, visserligen kostar de lite mer men jag har banne mig aldrig varit under 10mbit varken upp eller ner.

Permalänk
Medlem

EDIT

Permalänk
Medlem

En liten fågel viskade i mitt öra om gigabit switchar i HFAB hus inom en snar framtid. För att klara tv via bredband som just nu testas i gullbrandstorp. Och då kommer man få mer än 13.5 mbit i uttaget!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv

När jag bodde i Halmstad hade jag Thalamus delad 10 Mbit

Och tro det, eller ej, men det funkade ypperligt!

Permalänk
Medlem

Har haft min 10/10 lina från Bredband2 i två veckor nu och är supernöjd. Jag har gjort en TP-test om dagen och ligger stadigt på 13,5 Mbit/S och det får man ju vara mycket nöjd med.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_a
Har haft min 10/10 lina från Bredband2 i två veckor nu och är supernöjd. Jag har gjort en TP-test om dagen och ligger stadigt på 13,5 Mbit/S och det får man ju vara mycket nöjd med.

Ja, har du 10Mbit så ska du vara jäkligt nöjd med 13,5

Permalänk
Medlem

Har haft bredband2 i halmstad under ett års tid ungefär.
I början va det rätt sunkig upload då de körde en länk direkt till stockholm. Men sedan de routrar via malmö ligger uploaden alltid på 13mbit+, likaså downloaden. Pingen runt 13-15 till stockholm.

Synd att stadsnätet i sig är lite sunk annars hade de förmodligen erbjudit högre hastigheter.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)