Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja 3-mobil!

Ska skaffa 3-abonemang inom kort. 3Bomben Friends tänkte jag mig. Då vill man ju passa på att köpa ny mobil också, frågan är då bara vilken man ska välja.

3 erbjuder 11 mobiler som tillägg till abonemanget, skulle vilja ha lite input om vad ni tycker kan vara bra.

Klicka på "mobiler" på länken: Tre.se.

Om ni inte orkar har jag skrivit en lista på de mest intressanta för mig:
Nokia 6280
LG U880
Nokia 6680
Samsung Z150
Nokia N70 (för dyr igentligen, men kul att höra vad ni tycker)
Nokia 6630
SonyEricsson K608i

Skulle va kul om ni kunde skriva nåt om de ni har testat!

Permalänk

6280 FTW!!

Jag har själv en nokia 6280. Gud vilken underbar telefon det är. Tre tar dessutom väldigt billigt betalt för denna telefonen om man jämför med marknadspris. Högtalaren i telefonen är helt underbar, och för att inte tala om skärmen. Den höga upplösningen på 320*240 gör att den visar bilder och videor perfekt.

Jag har byggt ut mitt minne till 2gb och än så länge har jag inte upplevt att telefonen blivt seg på grund av det stora minnet. ett stort plus på det. Kameran på 2 megapixel är helt okej, inte den skarpaste men den kommer förhoppningsvis bli lite bättre med mjukvaru uppdateringar som kommer. jag har för att tillägga v3.6 på min telefon, 3.7 finns redan ute men jag har ingen sådan butik i stan.

Om man då ska gå över på nackdelarna, för ja den har faktiskt nakdelar också, så är det till exempel att man kan inte spola framåt/bakåt i filmer. Kameran är lite oskarp vid stillbilder. Videoinspelningrana blir super.

Jag rekommenderar starkt denna telefonen. Den bästa jag någonsin haft.

//Ludde

ps. ursäkta att det blev en uppsats :P. har du något att fråga, eller något du vill att jag ska testa så är det bara att skicka iväg ett pm.

Permalänk
Medlem

Re: 6280 FTW!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde
Jag har själv en nokia 6280. Gud vilken underbar telefon det är. Tre tar dessutom väldigt billigt betalt för denna telefonen om man jämför med marknadspris. Högtalaren i telefonen är helt underbar, och för att inte tala om skärmen. Den höga upplösningen på 320*240 gör att den visar bilder och videor perfekt.

Jag har byggt ut mitt minne till 2gb och än så länge har jag inte upplevt att telefonen blivt seg på grund av det stora minnet. ett stort plus på det. Kameran på 2 megapixel är helt okej, inte den skarpaste men den kommer förhoppningsvis bli lite bättre med mjukvaru uppdateringar som kommer. jag har för att tillägga v3.6 på min telefon, 3.7 finns redan ute men jag har ingen sådan butik i stan.

Om man då ska gå över på nackdelarna, för ja den har faktiskt nakdelar också, så är det till exempel att man kan inte spola framåt/bakåt i filmer. Kameran är lite oskarp vid stillbilder. Videoinspelningrana blir super.

Jag rekommenderar starkt denna telefonen. Den bästa jag någonsin haft.

//Ludde

ps. ursäkta att det blev en uppsats :P. har du något att fråga, eller något du vill att jag ska testa så är det bara att skicka iväg ett pm.

Bara kul med långt svar!

Har läst lite om att många har problem med glapp i "slide-mekanismen", är det något som du har upplevt?

Hur är det med internet-accessen på telefonen? Är det bra inbyggd browser? Har du testat den med Opera mini?

Nu vart det många frågor...

Permalänk
Medlem

Re: Re: 6280 FTW!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Bara kul med långt svar!

Har läst lite om att många har problem med glapp i "slide-mekanismen", är det något som du har upplevt?

Hur är det med internet-accessen på telefonen? Är det bra inbyggd browser? Har du testat den med Opera mini?

Nu vart det många frågor...

Glapp finns mer eller mindre på alla 6280. Jag letade på en som inte var glapp alls men fick istället problem med skavande mekanism som kärvade.

Den inbyggda browsern är helt okej. Opera Mini fanns inte till 6280 när jag testade, men det fungerade bra med versionen för 6230i. Grön lurknapp för att snabbvälja länkar är ett tips

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

Jag har testat opera mini. läsaren e bra i sig men tyvärr så har jag ju som sagt java buggen på min telefon :/ så eftersom den e java så kan jag inte surfa med opera mini. men den inbyggda funkar finfint tills det kommer firmware som fixar java buggen. Det enda med den inbyggda är att den int stödjer ramar. men söker man via google så fixar google till sidorna så man kan surfa ändå. Buggen kan vara fixad i den nyare 3.7 firmwaren men har inte uppdaterat min än.

Glappet finns där på min med. men inte så att man stör sig på det. det är bara i "infällt läge" som man över huvud taget märker det. i "utfällt" är glappet obefintligt.

Internet acessen i sig är smidig och väldigt bra. Den kopplar upp sig snabbt och håller anslutningen. Det var bara comviqs dåliga täckning i mitt område som gjorde att det strulade. för den ville byta mellan 3g och gsm hela tiden, och det fick som följd att dne kopplade ner. Å andra sidan var den snabbt uppe igen.

//Ludde

Permalänk
Medlem

Så man får alltså hoppas att man får den senaste mjukvaran när man köper den alltså... Vad kan det kosta att uppgradera den?

Har pratat med en kille som har en 6280, på den har luckan för minneskortet lossnat lite och hänger lite löst. Är det nåt som ni drabbats av? Är den robust?

Permalänk

Luckan är enligt mig tillräckligt hållbar. inte jätte robust men man byter ju inte minneskort så jätte ofta. ska man byta ofta så kan jag tänka mig att den efter någon månad börjar bli lite slapp.

Att uppdatera ska inte kosta dig någonting om du har garanti kvar vilket du bör ha.

//Ludde

Permalänk
Medlem

Tog samsung z150 i fredags när jag förlängde hos tre, och jag är kanon nöjd med den.
Hade z800 innan och jag tyckte inte att jag utnyttjade alla funktioner som kamera och minne på den, så för mig var det skit samma att kameran bara är vga och att minnet bara är 50mb.
Jag ville ha en tunn lur som man inte märker att man har i fickan samt att den skulle ha bt och vara snabb i menyerna och då var denna helt perfekt, är helt sjukt tunn!

Visa signatur

[color="blue"]Det som inte dödar härdar[/color]
AMD 64 3000+|MSI K8N Neo2 Platinum|1024Mb pc3200|x800pro & Radeon 7000|M-Audio Revolution 5.1|Samsung 193P+ & LG 1715S|Altec Lansing MX5021

Permalänk

java buggen är ingen bug, fick nyss reda på detta. så internet acess med java program går alldeles utmärkt. skulle bara tillägga det.

///Ludde

Permalänk

Jag har också 6280 och är väldigt nöjd

+ Displayen
+ Opera Mini är wunderbar
+ Filminspelningen är mycket bra
+ Högtalaren
+ Snabb i menyer
+ Mycket bra headset

Dock så har jag haft lite problem med:

- Glapp med Datakabeln.
- Glapp-slide
- Damm under display
- Bakstycket har börjat knaka
- Många omstarter

heu det är så jag upplevt min iallfall

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

N70 skulle jag lätt ta. Inga som helst kvalitetsproblem att prata om .Senaste mjukvaran har gjort den ruggigt snabb för en S60 lur. Skulle lätt valt den igen!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|