betalat men ej fått något paket :(

Permalänk
Avstängd

betalat men ej fått något paket :(

jag köpte ett nytt moderkort som skickades i tisdags förra veckan tror jag,fick hem avi o när ja gick ner till posten va det inget paket där
jag betalade 1000kr i förskott till han jag köpte mitt moderkort av,kan man kräva tillbaka pengarna av posten eller har posten blåst mig på pengar?

i morgon skulle dom söka efter paketet sa dom idag men kan man få tillbaka pengarna om inte kortet kommer,eller tror ni det kommer komma?

Permalänk
Medlem

Men om du fått ett avi (PF) borde du även fått tracking-nummer?

Permalänk
Avstängd

kolli nummret menar du?
det har jag men det står att det är på oscarsgatan 8 o har stått så sen i fredags nu :S

men om jag alldrig får mitt paket gåt det o få tillbaka pengarna på något sätt då?

Permalänk
Medlem

MEn var har du köpt från en online affär eller privatperson ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

privat persson är det.
annars så hade man ju betalat när man hämtat ut kortet,hoppas det kommer fram någon gång iallfall,men det kommer nog ta tid o då har man ingen dator under den tiden.
om jag inte får det innan fredag så kan jag lika gärna köpa nytt moderkort.

Permalänk

Postens bad. Kräv ersättning. Kan kanske också vara att nån anna j*vel har hämtat ut det. Men det är HÖGST ossanolikt.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otidblom90
Postens bad. Kräv ersättning. Kan kanske också vara att nån anna j*vel har hämtat ut det. Men det är HÖGST ossanolikt.

Exakt, jag fick med mig en fel packet när jag skulle hämta min med en fjutig SD minne... den jag fick var lite väl stort och tungt, men överraskningen blev stor när jag sprätte upp den... tror att hon som skulle fått den i stället ville nog inte att någon skulle veta vad hon köpt (storlek basebollträd och batteridriven)..

Hur som helst så är dom i postlullullen lite trötta ibland och ger fel packet till fel person, hoppas den som fick din inte är en datorintresserad nisse som beställt en pack juck-gummin men fick en mycket dyrare moderkort, då ser du den aldrig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

fick du tillbaka ditt minne sen bomber3?

nu sitter jag på en celeron 300@375mhz så innan jag får nytt moderkort lär väl nästan conroe lanseras.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Exakt, jag fick med mig en fel packet när jag skulle hämta min med en fjutig SD minne... den jag fick var lite väl stort och tungt, men överraskningen blev stor när jag sprätte upp den... tror att hon som skulle fått den i stället ville nog inte att någon skulle veta vad hon köpt (storlek basebollträd och batteridriven)..

Hur som helst så är dom i postlullullen lite trötta ibland och ger fel packet till fel person, hoppas den som fick din inte är en datorintresserad nisse som beställt en pack juck-gummin men fick en mycket dyrare moderkort, då ser du den aldrig

Du minns inte namn och adress till den stackaren, man är ju singel du vet

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Avstängd

Laxieboy: va lite mer OnT,det kan faktiskt ha varit en kille som beställde också

hur lång tid går det o vänta som längs på ett paket innan det kommer?
jag får väl ta o köpa nytt moderkort nästa vecka om jag inte får det snart,men det kommer väl säkert inte heller komma då

Permalänk
Avstängd

Men alltså, har du fått avin så har ju paketet anlänt till posten. Finns det inte där när du springer ner med avin (titta så du springer till rätt ställe) så är det ju posten som slarvat bort paketet. Då kan det ta allt från 1 dag till 10 år - om apketet någonsin dyker upp dvs.

Enda du kan göra är att snacka med posten, ingen här kan hjälpa dig mer - tyvärr!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ok,jag har redan snackat med dom o ska snacka mer med dom i morgon.
fel ställe är det absolut inte,det finns bara 1 ställe där jag bor.
hoppas man inte har sån otur som bember3 iallfall

Permalänk
Avstängd

Otur, ja är man inte singel så kan ju en fin massagestav komma väl tillhand i en het sexlek, lol.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fick minnet men kan säga att jag var röd i ansiktet när jag skulle gå tillbaka med "leksaken", plus att sambon ska jämt fråga om det är något roligt jag fått igen när jag beställt något.

Personen som skulle ha den från början bodde i trappan brevid och liknande namn, det går snabbare att kolla på namnet än kolli nummret verkar det som... nåja fick minne för livet också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

gabriel15, har du fått paketet än??

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925