skaffa nintendo DS eller PSP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Köp en Nintendo DS Lite såklart..
New Super Mario Bros owns.

Håller med till 100%..

som tidigare.. PSP så jävla grymmt då du spelar rejs eller nått första gången.. sen spelar du mer.. allt sitter fast.. o så va den upplevelsen slut...

Nintendo... GOO!!

eller vänta o köp Wii med.. där haru grejjer;).. går att spela DS i TV då;).. haha...

hare..

MvH

/Lën

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Tackar o bugar för alla svaren hittils. Finns verkligen ff 3 till båda konsolerna för jag leta på webhallen men hitta då inget ?? För spel som det är ju lockande. Och sen en sak till, 6-8 timmar speltid på en PSP tycker jag verkar vara rätt bra, hur lång tid har en DS då??? Blir nog inget köp en en konsol förrän om högst 1 månad ändå tror jag. Ska ha en platt tv till mitt 360 först från Dell.

Men skriv på bara, läser allt ni skriver.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

6-8 timmar för en psp är en rejäl överdrift, 6 timmar MAX snarare, lutar mer mot 5.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KonungJoul

www.dualscene.net

Nice efter att ha läs lite på länkarna kanske ja ska köpa en -G6 flash lite- där. Verkar mkt bra.
Tack!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Har faktiskt båda två! Tycker om båda, men spelen kan vara roligare till DS. Det enda beror på vad det är för spel man tycker om... PSP å andra sidan har internet, bilder och musik, så det är ju en smaksak.

PSP kan du ha om du reser mycket.

DS har du kanske till hemmabruk oftast...

Permalänk
Medlem

Hur funkar internet på PSP ?? Och hur ser det ut jämfört me internet på datorn ?? Vet fortfarande inte vilken jag ska välja. Bra spel till båda, men de lutar åt DS.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

tror flen jag beställer en lite.. vem vill köpa en vanlig ds billigt?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke

PSP kan du ha om du reser mycket.

DS har du kanske till hemmabruk oftast...

Varför skulle det vara så? Är väl snarare tvärtom då PSPn har en sån glossig skärm att bara lite ljus kan förstöra hela bilden samt att DS Lite har mycket bättre ljus för seende ute.

Samt att PSPn känns så klumpig i fickan då widescreenen drar ut på den och gör den så lång samt att skärmen inte har nått skydd. Sen så är DS Lite nu så liten och smidig att den passar perfekt i fickan och skyddar skärmarna samtidigt.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

beställer nog en Lite ikväll. min ds vanliga öär for sale.. kom och köp!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Jag har funderat länge nu om jag skall köpa en ds lite och nu verkar det faktiskt bli en sån, psp har jag inte ens tänkt på och så får det förbli
Nu undrar jag vilket spel som jag först skall lägga pengarna på, det blir bara ett för min ekonomi begränsar lite smått?!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
beställer nog en Lite ikväll. min ds vanliga öär for sale.. kom och köp!

ja, nu har man bara 2-3 dar på sig att bli av med den. jävla ångest.

..eller kanske kan man ha den som sedelklämma.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bor nån av er nära Karlskoga eller ??? Och är dom i bra skicka, ja menar ifall ja köper nån beg. om den nu håller nyskick typ. Tycker 1600kr för en ds lite är lite dyrt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det är klart, ifall man spelar hemma, men PSP påstås vara en portabel konsoll, hur kan en konsoll som inte går ner i moderna byxors fickor vara portabel?

Personligen tycker jag att GBA SP var den perfekta storleken, lite plattare kunde den ha fått vara men annars helt perfekt.

Går ner bra i mina fickor, elelr min jaga, eller mina huvtröjor osv.
men har man supertightapopparbyxor blir det nog problem. Men dom brukar ju ha en sååndär axelväska så då är det ju bara att stoppa den där...

Har föresten toppat min Psp på dryga 8 timmar konstant spelande.
Var iofs worms men fortfarande bra batteritid.
Ligger på något liknande för filmtittande.
Sedan är Ghostningen inte ett problem. Sitter med pspn i handen och kollade både på anime, en vanlig film samt de olika spelen jag har. Ghostningen finns där men i sån pass liten mngd att det aldrig blir störande. Efter någon minut ser du den inte ens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Funderar på samma sak jag med, ska man köpa en vit psp eller en vit ds lite..

Är mest sugen på ds men jag kan inte riktigt motivera mig till att köpa den pga spelen. Om man kollar lite framåt så verkar det mest komma en massa gulliga rpg:n.

Slog till på en Vit PSP med daxter idag
Har iofs spelat daxter redan på min förra svarta psp men det var ett erbjudande, spelet och psp:n för 2500... Inte illa

Några förbättringar sen min förra svarta psp (japan import)

*knapparna känns bättre
*ingen upphöjd kant på umdluckans vänstra sida.

Bestämde mig för psp:n pga att det är väldigt trevligt att kunna kolla på film eller tv serier när man är ute och reser. Gillar även psp spelen mer. Daxter är förmodligen det bästa spelet som jag spelat iår. Det som gjorde att jag inte valde Ds:en var:

* halvkass grafik
* för mycket mario
* lite 3d-action/platformsspel
* racing spel på ds är inte mycket att hänga i granen. jäför burnout legends med valfri ds racer och du förstår vad jag menar.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

PSP har allt bättre absolut allt, kanske inte batteri tiden?

Den kan spela nes, snes, sega snart nintendo 64. SONY ska lansera ps1 emulator det betyder att ff7 blir spelbart! Och massa mer + alla orginal spel
Vad är det med folk?

Du sitter i bilen på väg utomlands eller i tåget spelar ingen roll med psp kan du göra så mycket mer för att underhålla dig än med ds. Tack och Hej.

Kan rabbla upp minst 10 orginal spel dvs som inte kräver emulator som är riktigt bra!

mario=ds

metal gear, final fantasy=psp

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
* racing spel på ds är inte mycket att hänga i granen. jäför burnout legends med valfri ds racer och du förstår vad jag menar.

Nu har jag inte spelat det själv, men Burnout Legends finns ju till DS också. Är det sämre på DS?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Devil May Cry: Om du nu gillar Nintendos spel så mycket varför lira roms då? Original är alltid roligare. (;

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nu har jag inte spelat det själv, men Burnout Legends finns ju till DS också. Är det sämre på DS?

Har inte spelat det till ds, men det har fått värdelösa recensioner och det ser ut som skit till ds. PSP versionen ser ut som burnout 3 till ps2 ungefär och har den riktiga burnout känslan (crasherna, bilarna blir ihopknycklade osv)

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Nu har jag inte spelat det själv, men Burnout Legends finns ju till DS också. Är det sämre på DS?

Något så ohyggligt. Kollisionsdetektion är rejält fel, vilket förstör hela grejen med ett spel som Burnout.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
PSP har allt bättre absolut allt, kanske inte batteri tiden?

Jag refererar tillbaks till min post om PSPns svagheter

[QUOTE]Den kan spela nes, snes, sega snart nintendo 64.[/QUOTE]

Inte officiellt då och kan inte köras överhuvudtaget på nya PSPs men visst man får väl snäva efter dom minsta strån t.o.m. när man inte har mycket att komma med.

[QUOTE]Du sitter i bilen på väg utomlands eller i tåget spelar ingen roll med psp kan du göra så mycket mer för att underhålla dig än med ds. Tack och Hej.[/QUOTE]

Jo då det kan man säkert med PSPns glossiga skärm så ljuset gör att man inte ser nånting.

[QUOTE]Kan rabbla upp minst 10 orginal spel dvs som inte kräver emulator som är riktigt bra![/QUOTE]

Kan göra samma sak för DS.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

aldrig sakt att jag lirar dom jag sa att det finns möjlighet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

SONY ska lansera ps1 emulator det betyder att ff7 blir spelbart!

nu verkar ju det (eller nån remake på det) komma till PSP ändå men..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Svar 1. Nä, men när man pratar om jämförelser mellan 2 saker så är det ju bra att säga att det gäller bägge eller inte säga något alls om det. Annars är det ju lätt att misstolka att han är OK med storleken på den ena(som är större) men inte den andra.

Misstolkande uppträder endast om man gör antagandet att en kritik mot ett objekt samtidigt utgör en hyllning av det andra.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dual
[B]Jag refererar tillbaks till min post om PSPns svagheter

[B]

Inte officiellt då och kan inte köras överhuvudtaget på nya PSPs men visst man får väl snäva efter dom minsta strån t.o.m. när man inte har mycket att komma med.

[B]

Jo då det kan man säkert med PSPns glossiga skärm så ljuset gör att man inte ser nånting.

Kan göra samma sak för DS.

Men guuuud vad du whinar om skärmen. Håller du en DS skärm rakt mot solljus ser du inte ett skit heller. Satt i 8 timmar med strålande sol i ett tåg med min PSP och hade inga som helst problem så ditt argument = trash.

Och varför klanka på Homebrew/emuscenen till PSP? Den är ju helbra. finns jsukt många härliga program och emulatorer till PSP.

Permalänk
Medlem

Hur fort tror ni de tar slut? Dessutom blev väl en last med vita å svarta stulna?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

att säga att psp skärmen inte är bra är, reeeen avensjuka den är så mycket bättre än ds skärmen lite sorligt att folk ens påpekar det :/

AndreaX nej det är inte en remake!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Men guuuud vad du whinar om skärmen. Håller du en DS skärm rakt mot solljus ser du inte ett skit heller. Satt i 8 timmar med strålande sol i ett tåg med min PSP och hade inga som helst problem så ditt argument = trash.

Och varför klanka på Homebrew/emuscenen till PSP? Den är ju helbra. finns jsukt många härliga program och emulatorer till PSP.

Nu talade jag då i jämförelse med DS Lite vilket krossar PSPn i tal om ljusstyrka vilket den kan pga att....just det den har batteritid nog att ha ljusstyrka som krossar PSPns men fortfarande ha mer batteritid.

Angående "Homebrew scenen" så som jag sa tidigare: inget officiellt stöd och dom försöker hindra det, omöjligt på senare versioner, Inte många vet hur det fungerar eller att man ens kan göra det så det är väl snarare ditt argument som är skräp.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

PSP skärmen är ju inget vidare det jag sett.. känns som en TFT skärm med för hög MS.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
att säga att psp skärmen inte är bra är, reeeen avensjuka den är så mycket bättre än ds skärmen lite sorligt att folk ens påpekar det :/

AndreaX nej det är inte en remake!

Utöver det faktum att jag har haft en DS samt har en PSP så jag vet vad jag snackar om så jämför jag som sagt med DS Lite vilket krossar PSPns skärm i alla sätt och vis. Sony hade chansen att förbättra sitt system och visa den på E3 men något sådant visades inte.

Det är inte nog med att DS Lite krossar PSP i ljusstyrka men har ändå mer batteritid.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

ehmm jag vill bara tillägga att ghosting och sådant tjafs har JAG aldrig upplevt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|