Permalänk
Medlem

Lite kul att det var stöd för oss med Logitech G15 tangentbord
Man fick up en kompass + hälsa , ammo osv.

Ingen stor grej men ändå

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Bästa multiplayer lir jag kört sen Quake 3

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Jag tycker det var ascoolt. Det känns som ett gammalt spel med snygg grafik, det har känsla.

Permalänk

Har inte spelat hela demot än men jag gillar det än så länge. Grymt att musiken ändrades till Blue Oister Cult när man håller på att bli bortförd, stämningen i spelet verkar vara bra mycket bättre än Doom 3 och helt i klass med Quake 4. Nu väntar jag bara på att 3d Realms släpper ett spelbart demo på Dnf=)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Så vad blev det av detta då.. hmm.. Doom 3 kommer man att tänka på med en gång i alla fall. Gå på väggar och tak effekten är tuff men knappast nytänkande, Alien vs Predator någon?

Annars var det same old same old. Yttrerymden, väldigt mörkt, lite flummiga vapen, konstiga och äckliga motståndare(så klart halvt robotiska) och lite indianskämt...
Nja jag vet inte.. är lite skepitisk.. men det flöt på min burk i alla fall, alltid positivt plus som CorranHorn skrev att de spelade Blue Oyster Cult - The reaper när man blev bortförd. Andra gången den låten är med i ett spel

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Lite irriterande att jag fortfarande har ett småhackande, vet att jag lyckades tweaka bort det i Q4 och D3 men snälla, man ska ju inte behöva sitta och gnugga forum för att få det att flyta perfekt.

Permalänk

funkar bra på min kör på operton 144 på 2.8ghz (311*9) minnet ligger på 261mhz(522ddr) sen ett xfx 7900gt 520mhz minne 1500mhz

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt, men det är ngn bugg i motorn som min dator har problem med. Var några parametrar man kunde ändra för att få till det i Q4 och D3.

Edit: Sen låten heter väl Don´t fear the reaper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z84
Det där låter bara så fel, möjligtvis OpenAL men den drivaren borde inte ha med EAX att göra.

Ja de låter fel men det är exact vad han säger.

Edit: Lite screens med allt ögongodis på. Dvs.. ALLT maxxat på 1280x1024. 8AA, 16AF osv.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/prey_2006-06-27_16...

Konstigt. Har inte Vsync på men likafan får jag inte mer än 60 fps.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Ja de låter fel men det är exact vad han säger.

Konstigt. Har inte Vsync på men likafan får jag inte mer än 60 fps.

Doom3 Engine är låst till 60FPS.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
funkar bra på min kör på operton 144 på 2.8ghz (311*9) minnet ligger på 261mhz(522ddr) sen ett xfx 7900gt 520mhz minne 1500mhz

Operton ny prolle lr ? skämt åsido.. vet att du menar opteron..

Permalänk
Avstängd

Vad är handlingen i PREY?
Förutom slakta-hjärndöda-monster-som-är-förbannade-för-att-dom-inte-har-någon-pitt för att ta sig från punkt A till B

Av bilderna dömma så är det på jorden, för vad gör en jumbojet och en indian i rymden annars.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Sötast

Hum... jag älskar början av spelet... men sedan så blir jag bara yr å uttråkad

Permalänk
Medlem

Nä de är inte på jorden..

Handlingen är vad jag fattat är att man ska frigöra nån tjej.

De som händer i demot är typ att allt sugs up till ett jätte rymdskepp. Vet ej dock.

Sant att man blir ganska yr. Sen när man måste vända på rummen för att komma vidare. De blir lätt väldigt förvirrande

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Avstängd

Ladda ner spelet och blev jävligt imponerad, fan Doom3 är ju dynga i jämförelse..

Blue Oyster musik? ända jag förknippar det namnet är klubben som killen i poliskolan råkade hamna i.

Hur som helst så köper jag spelet direkt när den kommer

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ladda ner spelet och blev jävligt imponerad, fan Doom3 är ju dynga i jämförelse..

Blue Oyster musik? ända jag förknippar det namnet är klubben som killen i poliskolan råkade hamna i.

Hur som helst så köper jag spelet direkt när den kommer

"On your feet or on your knees! Here they are the amazing group Öyster Cult!!"

Booooorn to be wiiild...........

Kan du inte din hårdrock

Nåväl.
www.3drealms.com
Prey has gone gold. The game will be released publically in North America on July 11th, and in Europe on July 14th.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL

Kan du inte din hårdrock

Nåväl.
www.3drealms.com
Prey has gone gold. The game will be released publically in North America on July 11th, and in Europe on July 14th.

Tyvärr ingen kunskap angående hårdrock, när jag var liten så trodde jag att KISS var för band till BAJS... ack vad fel man kan ha.

Men sen har jag haft världens sämsta musiksmak, vilka lyssnar på ABBA, djinghis khan(tyskarna stavar anorlunda) eller Bonny M?
Det är ju -70 tals disco men vilket jädra bass drag det är i dom låtarna

Men nu är playlist full med Lordi.. jäkla konstigt att man inte hört dom innan eurovision tjosan, säkert SONY som är orsaken

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

Jag blev jävligt yr av Prey-demot, men det är fantastiskt att det plöjer på så pass bra på min burk. Drog igång Doom 3 och Quake 4 och de gör båda två sämre ifrån sig.

Gillade också att de körde "(Don't Fear) The Reaper" när man plockades upp. Härligt.

Störde mig bara lite på att de där jäkla lastbilschaffisarna klarade x antal slag i skallen där i början. Så mycket som de blödde borde de gått ner efter ett slag, då de ändå inte är några "riktiga" fiender.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL

Hoppas att du bara pratar om covern BÖC gjorde. Steppenwolf skrev originalet, som ju alla vet.

Annars är ju Ozzys variant tillsammans med Miss Piggy en klockren cover.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Det jag blev mest imponerad av var dom där "teleportrarna" som fanns i lådor och i ramar och liknande. Cool effekt som satan Någon annat som var superhäftigt och unikt var när man "vred" världen genom att skjuta på en sån där grön "gas"grejj och när man kunde gå på den där vita "vägen" så man kunde gå på väggar och i taket Underbart spel tyckte jag. Även om det är Doom3 motorn, så tyckte jag att detta var snyggare. Mycket mer känsla i detta är många andra fps-spel enligt mig!

Permalänk
Medlem

Nån som vet något sätt att ändra "Draw distanance" mot portaler. Jag kan inte se vad som finns på andra sidan förrens man kommer väldigt nära, typ 5-6 meter.

Permalänk
Medlem

Nå, hur fan blir det med X360 demon?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome

Hoppas att du bara pratar om covern BÖC gjorde. Steppenwolf skrev originalet, som ju alla vet.

Annars är ju Ozzys variant tillsammans med Miss Piggy en klockren cover.

Det jag kommer ihåg utav BÖCs liveskiva On Your Feet or on Your Knees så presenteras låten på det sättet.

On your feet or on your knees! Here they are the amazing group Öyster Cult!!

Sen börjar dem sjunga Booooorn to be wiiild...........

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
Nå, hur fan blir det med X360 demon?

Släpps på Söndag!
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14043

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Släpps på Söndag!
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=14043

Ah härligt! men varför en söndag?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947

Permalänk
Avstängd

Fan vad underbar DEMO, hoppas hela spelet är lika bra.

Mycket grymmare än Doom3 och Quake 2 & 4, och då snackar jag handlingen... till och med barn blir slaktade, inte så där roligt att se men ändå.

Special effekterna är något man inte ser i andra spel

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk

Hmm... detta ska väl enligt reglerna bli förbjudet i tyskland? Där får man inte skjuta barn i spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ren jävleskap:D För nöja oss med Chrom hounds(Stavnig?) så länge fast demot sög apa-.-

Permalänk
Medlem
Citat:

FZ hade fel. Demot redan släppt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

feh... mAster9 hann före
enligt, http://forums.3drealms.com/vb/showthread.php?t=19266
är 360demot släppt som sagt ja.

Permalänk
Medlem

åh! då får man koppla upp sig nu då!

Visa signatur