Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobie1QueNoobie
Du gör som du själv vill...ville bara ge ett tips. Jag väljer hellre Rasmus perfekta service, packning och tillförlitlighet än DVDBoxoffice's sena leveranser, tullrisk, och i många fall begagnade varor (läs mer på Prisjakt eller DVDForum). I många fall är också spelen billigare på Axelmusic...Age Of Empires kostar 317:- på Axelmusic och 370:- på DVDBoxoffice.

http://img55.imageshack.us/img55/5949/vs3ot.jpg

Det som ser lite sådär ut på Axelusic (vad gäller DS-spel) är att i det närmaste allt är "slut" (gul plupp).

Hur lång leveranstid det kan innebära är förstås svårt att gissa, men det ser ju inte sådär jättebra ut i alla fall.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det som ser lite sådär ut på Axelusic (vad gäller DS-spel) är att i det närmaste allt är "slut" (gul plupp).

Hur lång leveranstid det kan innebära är förstås svårt att gissa, men det ser ju inte sådär jättebra ut i alla fall.

Axelmusic är i första hand en filmbutik så det prioriteras. Gul betyder att varan inte är släppt alt att det kan ta upp till 14 dagar innan dom får in den på lager. Detta har dock aldrig hänt mig eller någon jag känner utan det går på 2-4 dagar efter att man har beställt.

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobie1QueNoobie
Axelmusic är i första hand en filmbutik så det prioriteras. Gul betyder att varan inte är släppt alt att det kan ta upp till 14 dagar innan dom får in den på lager. Detta har dock aldrig hänt mig eller någon jag känner utan det går på 2-4 dagar efter att man har beställt.

Om gul plupp "oftast" betyder 2-4 dagar så är det ju mycket bättre än det ger intryck av.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Enligt sidan så är gult att det inte finns i lager.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Enligt sidan så är gult att det inte finns i lager.

Och det skrev jag inte i inlägget innan?

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobie1QueNoobie
Och det skrev jag inte i inlägget innan?

Nä du skrev "Gul betyder att varan inte är släppt alt att det kan ta upp till 14 dagar innan dom får in den på lager."

även att du skrev att det kan ta 14 dagar innan dom får in det på lager så har det INGET med att saken inte är släppt.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Nä du skrev "Gul betyder att varan inte är släppt alt att det kan ta upp till 14 dagar innan dom får in den på lager."

även att du skrev att det kan ta 14 dagar innan dom får in det på lager så har det INGET med att saken inte är släppt.

Är spelet inte släppt är det ganska svårt att ha det på lager
Betyder gul plupp att den inte finns på lager så kan det ju antingen bero på att spelet har sålt så bra att dom har slut eller så är spelet inte släppt än och dom har då inte fått in några till sitt lager.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är spelet inte släppt är det ganska svårt att ha det på lager
Betyder gul plupp att den inte finns på lager så kan det ju antingen bero på att spelet har sålt så bra att dom har slut eller så är spelet inte släppt än och dom har då inte fått in några till sitt lager.

Eller så kan det betyda att de aldrig haft det på lager och inte heller beställt någonsin men att de har en leverantör de kan beställa in det från.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Nä...

Läs vad hunden & evil penguin svarade

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk
Avstängd

Har ändå inte med att det inte är släppt att göra. Att inte ha något i lager och att något inte är släppt är långt ifrån samma sak. Och det tror jag hunden menade eftersom han gjorde en ";)" efter så tyder det på ironi.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
...han gjorde en ";)" efter så tyder det på ironi.

"Han" menade till dig då jag skrev att "Gul betyder att varan inte är släppt alt att det kan ta upp till 14 dagar innan dom får in den på lager."

I min mening framgår följande:

1. Varan är inte släppt
2. Varan finns inte på lager
3. Det kan ta 14 dagar innan varan kommer in på lager

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noobie1QueNoobie
"Han" menade till dig då jag skrev att "Gul betyder att varan inte är släppt alt att det kan ta upp till 14 dagar innan dom får in den på lager."

I min mening framgår följande:

1. Varan är inte släppt
2. Varan finns inte på lager
3. Det kan ta 14 dagar innan varan kommer in på lager

Gul betyder att det inte finns i lager, enligt dom själva. Så varför blanda in om saken ens finns eller inte? Du sa att gul betyder att saken (spelet) inte är släppt och det stämmer inte, så enkelt är det.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Gul betyder att det inte finns i lager, enligt dom själva. Så varför blanda in om saken ens finns eller inte? Du sa att gul betyder att saken (spelet) inte är släppt och det stämmer inte, så enkelt är det.

Han skrev att det var en möjlig anledning, inte att det var enda anledningen.

Om det är något annat än gul plupp på ännu ej släppta saker så har du förstås rätt. Om det däremot är så att det i det läget också är gul plupp så har väl inte Noobie1QueNoobie sagt något felaktigt?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Gul betyder att det inte finns i lager, enligt dom själva. Så varför blanda in om saken ens finns eller inte? Du sa att gul betyder att saken (spelet) inte är släppt och det stämmer inte, så enkelt är det.

Gå till Axelmusic och scrolla ner till du ser den gula markeringen så kan du läsa följande:

"The item is not in stock (or hasn't been released yet) and may be a back order. It is usually delivered within 14 days or as soon as it is released.

Note that the item can of course be ordered already now!"

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64

Permalänk
Medlem

en fråga bara.. sparas filerna på DS:et lr hur gör den.. för jag tänkte lämna tillbax mitt ds o få ett nytt men försvinner mitt save o allt som jag har klarat i mario kart?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
en fråga bara.. sparas filerna på DS:et lr hur gör den.. för jag tänkte lämna tillbax mitt ds o få ett nytt men försvinner mitt save o allt som jag har klarat i mario kart?

nej de sparas på spel-kasetten

Permalänk
Medlem

Hur mycket batteritid tjänar man egentligen på att ha sin DS flashad istället för att använda Passcard3?
Fick just höra om nå trojan som brickar ens DS, vilken ska vara harmlös om man flashat sin DS. Det väger ju lite åt FlashMe-hållet.. Men det låter så jobbigt att skicka iväg sig DS och bara vänta. Men det är iaf ingen risk att bli av med garanti och grejjer med FlashMe, man kan alltid återställa sin DS som den var?
Finns det annars nå program som kan försäkra en om att denna trojan inte kommer in på ens DS, redan innan man för över sina filer? Bortsett från sitt vanliga antivirus såklart, vet inte hur det reagerar mot denna trojan.

Utöver "*Me-enheterna", hur är det med batteritiden om man skulle kolla på film istället för att spela föresten? Blir den längre? Kortare? Samma?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon87
Hur mycket batteritid tjänar man egentligen på att ha sin DS flashad istället för att använda Passcard3?
Fick just höra om nå trojan som brickar ens DS, vilken ska vara harmlös om man flashat sin DS. Det väger ju lite åt FlashMe-hållet.. Men det låter så jobbigt att skicka iväg sig DS och bara vänta. Men det är iaf ingen risk att bli av med garanti och grejjer med FlashMe, man kan alltid återställa sin DS som den var?
Finns det annars nå program som kan försäkra en om att denna trojan inte kommer in på ens DS, redan innan man för över sina filer? Bortsett från sitt vanliga antivirus såklart, vet inte hur det reagerar mot denna trojan.

Utöver "*Me-enheterna", hur är det med batteritiden om man skulle kolla på film istället för att spela föresten? Blir den längre? Kortare? Samma?

Har läst (har dock inte provat själv) att batteritiden halveras med en passme-enhet, dock gäller det kanske inte Passcard3 eftersom det är en nyare variant. Jag tror inte du behöver oroa dig för att bricka din ds, sålänge du inte lägger in all möjlig homebrew som du inte vet vad det är. Ska du använda homebrew, använd då länkar och filer som du vet är dem rätta. Den enda brickaren jag känner till var maskerad som ett bildspel med hentai-bilder, men att man istället fick en bild på en tegelvägg. Dock har skaparen av brickaren såvitt jag vet bett om ursäkt och försökt så gott han kan hindra spridningen av den.

Edit: De flesta antivirusprogram upptäcker brickaren som ett virus numera.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Har läst (har dock inte provat själv) att batteritiden halveras med en passme-enhet, dock gäller det kanske inte Passcard3 eftersom det är en nyare variant. Jag tror inte du behöver oroa dig för att bricka din ds, sålänge du inte lägger in all möjlig homebrew som du inte vet vad det är. Ska du använda homebrew, använd då länkar och filer som du vet är dem rätta. Den enda brickaren jag känner till var maskerad som ett bildspel med hentai-bilder, men att man istället fick en bild på en tegelvägg. Dock har skaparen av brickaren såvitt jag vet bett om ursäkt och försökt så gott han kan hindra spridningen av den.

Edit: De flesta antivirusprogram upptäcker brickaren som ett virus numera.

Nä, vad jag förstått är det främst de gamla passme-enheterna som är strömslukare.
Passcard3 har jag förstått ska vara mycket bättre på det viset.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

eBay is the shit, billigare än så blir det vanligtvis inte.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

nu vill jag veta vad jag ska satsa på! jag har tänkt köpa mig ett vitt DS lite på den saken är jag klar!

men det här med flash eller passcard vet jag inte, det blir billigare med flashme men är det säkrare och bättre? för och nackdelar? ni som provat är ni nöjda? vad är värdast?

funderar även på M3 minisd adaptern + 1gb minisd kort. Är det rekommenderat?

Mvh // Aeq

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har nu bestämt mig för New Super Mario Bros och Mario Kart DS. Dock står jag lite kluven inför mitt tredje och sista spel jag ska välja. Kirby Canvas Curse eller Super Mario 64 DS?

Det som talar för Super Mario 64 DS är ju att det är grymt stort och tar lång tid att klara ut men jag har redan spelat igenom gamla dock för över sex år sen

Kirby Canvas Curse ser ut som ett roligt spel men jag vet inte hur kort det är. Vill ju ha mycket spelglädje så vilket rekomenderar ni här på Swec som tredje spel?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
men det här med flash eller passcard vet jag inte, det blir billigare med flashme men är det säkrare och bättre? för och nackdelar? ni som provat är ni nöjda? vad är värdast?

Den stora fördelen med flashme är helt klart mindre vikt/otymplighet, snålare batteridrift samt möjlighet att flasha om konsolen vid virus och liknande.

Medan den enda nackdelen lär vara att garantin ryker.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

oxå tänkt att införskaffa mig passcard3 men tanken på batteritiden får mig o tveka. någon som har nån länk där dom jämnför hur mkt mer batteri passcarden drar?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
oxå tänkt att införskaffa mig passcard3 men tanken på batteritiden får mig o tveka. någon som har nån länk där dom jämnför hur mkt mer batteri passcarden drar?

Det tar inget på batteritiden.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

men varför skaffa passcard 3 om man kan köra flashme istället?

har en till fråga, kan man köra spel via internet även om man har flashat den?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Det tar inget på batteritiden.

gött!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
men varför skaffa passcard 3 om man kan köra flashme istället?

har en till fråga, kan man köra spel via internet även om man har flashat den?

för om du flashar den typ med flashme osv så ryker garantin men om du kör med passcard3 så behöver du inte flasha den utan den bootar från passcard3 så att den blir bara "flashad" när du kortet inne i ds:et. kör du utan passcardet så blir den som vanlig igen

därför ska du skaffa passcard3,enligt mig iaf

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Enligt "folk" (googlade) suger Passcarden upp nästan halva batteritiden..

Själv går jag i tankarna att skaffa en G6 Lite och Passcard3 nu, men jag vet inte om jag får nå batteritid över att spela på mellan laddningarna med den kombinationen.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

"Folk" (googlade) påstår att de får runt 5-6h batteritid med max. ljusstyrka och Passcard3 + M3/SD och liknande konfigurationer.

Nintendo säger ju själva "5-8h" för DS Lite med max ljusstyrka, så det låter inte som att det är så dramatiskt vad gäller batteritiden? (Jag bara antar att 5-8 då är lite optimistiskt, som tillverkare brukar vara.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Denna URL har visats typ tre gånger redan, men ändå: http://en.wikipedia.org/wiki/Nintendo_DS_homebrew

Där står det inget om dålig batteritid på Passcard3, däremot på PassMe*.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots