Permalänk
Inaktiv

OMFG! kollade första sidan, såg en gul pruttkudde på en stol. Det såg roligt ut. 11 sidors forum, orka läsa. gick till sista sidan. den där draken kallar jag bra förvandling från en pruttkudde iaf:P Riktigt snyggt, kanske ska bemöda mej med att läsa tråden senare....synd du inte gjorde en bygglogg å en feedbacktråd istället GoTall....ajja, fortsätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
antar du menar den
http://www.customengraver.se/bigimages/DSC_6585.JPG

hur kunde du veta det haha

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
OMFG! kollade första sidan, såg en gul pruttkudde på en stol. Det såg roligt ut. 11 sidors forum, orka läsa. gick till sista sidan. den där draken kallar jag bra förvandling från en pruttkudde iaf:P Riktigt snyggt, kanske ska bemöda mej med att läsa tråden senare....synd du inte gjorde en bygglogg å en feedbacktråd istället GoTall....ajja, fortsätt!

"pruttkudden" har inget me det här bygget att göra..
det är tydligen till ett helt annat bygge, om du vill veta mer får du ta o läsa dom första sidorna

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

Hmm jag tror att det som gör krokodilkänslan är det runda huvudet och jag tycker du ska ta bort rundheten med lite spetsigare, spretigare och taggigare huvud med fyra rejäla bakåtstrukna horn och ett gäng mindre som utfyllnad, typ om du fattar.

Annars så kanske om det vore möjligt så kanske du skulle minska blaffnageln ett par hekton, den är lite väl.

Tror du att du kanske kan skapa något som liknar dennas nosnagel lite mer, den var fin.

Annars så kan man lägga ner hur mycket tid som hellst på ögonen om man vill, men jag tycker ivargefall du kanske kan flytta pupillerna så att den tittar frammåt istället, den ser lite vindögd ut när den glor åt två vitt skilda håll sammtidigt.

Permalänk
Medlem

Men, det finns inget rätt eller fel eftersom det inte finns någon exakt bild av hur en drake ser ut, och jag tycker det är jävligt snyggt. Ni som klagar, gör något bättre själv eller är ni tyst och kollar inte i denna tråd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R | |< |{
Men, det finns inget rätt eller fel eftersom det inte finns någon exakt bild av hur en drake ser ut, och jag tycker det är jävligt snyggt. Ni som klagar, gör något bättre själv eller är ni tyst och kollar inte i denna tråd?

det är skillnad på att klaga och ge tips....bara så att du vet.

och jag tror inte gotall bryr sig om någon enstaka person ogillar hans bygge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
och jag tror inte gotall bryr sig om någon enstaka person ogillar hans bygge

Precis, för för varje person som ogillar det, finns det 15 som gillar det

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Precis, för för varje person som ogillar det, finns det 15 som gillar det

Ja, självklart, men det är inte så roligt att läsa all kretik, och det räcker kanske med att en skriver istället för att 20 st skriver samma sak?

Permalänk
Medlem

ja tänkte bara kolla. vissa skriver typ "har du nån gång sett en drack med ..... "eller liknande, men vem bestämmer egenligen hur en drack ser ut?:P

För ja är MYCKE tveksam till att nån faktiskt har ett sett drake.. bara en tanke ja hade å va tvungen å fråga!.

Permalänk
Medlem

jag har .. jag har en i hallen

Permalänk
Medlem

Den enda riktiga draken som finns är denhära http://www.virtualkitestore.com/s_kite_closeup2_lrg.jpg
och om det är den GoTall försöker göra så är han ganska borta.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GozZLeY
ja tänkte bara kolla. vissa skriver typ "har du nån gång sett en drack med ..... "eller liknande, men vem bestämmer egenligen hur en drack ser ut?:P

För ja är MYCKE tveksam till att nån faktiskt har ett sett drake.. bara en tanke ja hade å va tvungen å fråga!.

Det var ju det jag menade:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Den enda riktiga draken som finns är denhära http://www.virtualkitestore.com/s_kite_closeup2_lrg.jpg
och om det är den GoTall försöker göra så är han ganska borta.

fel fel fel....det finns en drake till: http://svt.se/content/1/c6/56/66/18/bolibompa_155.jpg

Permalänk
Medlem

åsså håller vi oss tebax till topic ..

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att det alltid vill bli offtopic?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Hur kommer det sig att det alltid vill bli offtopic?

börja inte ens.....

Permalänk
Medlem

Haha, offtopicinlägg håller tråden till liv xD

ont: Klarlackar du med paintbrush eller med sprayflaska?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Inaktiv

Otroligt imponerad av dina talanger, ditt tålamod och ditt resultat.
Om du inte skulle vara fixerad vid dator så skulle du typ hålla med vad det nu finns för bra arbeten i det hållet, men ja har man en passion så har man.

Iaf jag hade bara tänkt på att du moddar ju så mycket så att dina ideer tar ju nästan slut (omedvetet tror jag) och då så kommer du på såna saker som att göra ett drakhuvud, det är kanske det som du är ute efter, en showoff på DH och en köpare som ställer ut den som uppvisning på sitt företag. Vad vet jag men jag tänker mer att du med dina talanger borde kunna göra något mer flexibelt, mer användbart och mer nytänkande än detta fräniga objekt.

Typ som att gör en LAN-låda ir bygger ihop skärm data o tangentbord ir något i den stilen, detta var exempel och finns redan jag vet det.

OnT: Tycker det blir riktigt snyggt, ögona platser mer in med den "ondsinta glimten" i ögat. Annars tycker jag nosen är lite för stor för huvudet, nog rätt svårt att ändra men iaf, kritik är kritik, den serveras inte alltid på silverfat Annars så är det overall mycket snyggt, och snälla hitta ett smidigt ställe för dvd-spelaren den brukar 9 av 10 sticka ut alldeles för mycket, typ skär av en bit, ploppa dit spelaren, lima på biten ovanpå. Ja inte så konkret mer så att du förstår .

Gött Gotall

Permalänk
Medlem

jag håller med Mquis, du med dina tallanger skullesenare kanske kunna göra en riktigt praktisk dator för ett visst användningsområde typ somsagt en LAn-dator och den kanske skulle ha två fristående datorer inuti samma chassi så att man kan ha en server uppe utan att den störs av allt man håller på med med den andra datorn typ starta om och så.

sorry oft

ONT: JOBBA PÅ FÖR FAN!!!! DET BLIR JU SINNESSJUKT BALLLT!!!

Permalänk
Medlem

Reser bort nu i 4 dagar, kan man kolla uppdates från mobilen? =D

Visa signatur

I<Cross>I

Permalänk
Inaktiv

Blir ganska fint faktiskt, och känn dig hedrad, jag brukar inte gilla dina byggen.

Fundera lite på att sätta några småå horn ovanpå överkäken, jag tror att det skulle få den att se lite mindre krokodil ut, om du nu tycker att den ser ut som en sån. Sen tycker jag att du ska göra de där vingliknande grejerna vid kinderna också, det såg bra ut. Sen kanske några taggliknande böjar ner under hakan i stil med hornen efter bakhuvudet fast lite längre och lite mer böj på dem, dessutom så ska de se ut att vara av hud, har för mig att jag sett drakar som har sånt.. ..På bild.. ..Tecknad bild.

Permalänk

Ny här och när jag såg den första bilden så kunde jag bara inte släppa och gå ut härifrån, förstår bara inte var du har fått all denna kunskap ifrån Ser absolut UNDERBART fint ut ! Skicka in lite mer bilder xD!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Narthasol
Ny här och när jag såg den första bilden så kunde jag bara inte släppa och gå ut härifrån, förstår bara inte var du har fått all denna kunskap ifrån Ser absolut UNDERBART fint ut ! Skicka in lite mer bilder xD!!

ny? dec 05? Ganska länge sen:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, du har säkert redan tänkt på det här, men var ska datorn vara? Moderkortet, graffet osv. Var ska det sitta?

Permalänk
Medlem

ajfan de hade jag glömt ..

nej datorn skall vara här , väntar bara på lite prylers så ska det bli fortsättning..

Permalänk
Medlem

Alltså, det är ju för snyggt. Ska du inte lägga upp en projektlogg för projektet? För jag menar, gaaaahh! Det är ju sjukt snyggt. Skulle inte du kunna skriva upp allt material du har använt? Och hur mycket? Och hur mycket det gick på i sej? För det gick ju på 2500 rikstalos men nu måste det vara dryga 3000lappen.

Tycker att kinderna ser lite fluffsiga ut, ska det inte vara några "fenor" ( ) på kinderna, som små vingar.

Btw, har du inget annat jobb än moddare? Det låter lite udda. Men, men. Valet är ditt. Samma sak med vingarna, och jag tyckte faktist att de vita ögonen var snyggare än de röda. Men det är ju upp till var och än vad dom tycker, plus att det är ju ditt bygge, vi som sitter och dreglar framför det kan ju inte vägleda dej hela tiden.

Tack och hej!

Mvh //Orjan

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

oki liten update ..

väntar fortfarande på sista delarna speciellt moderkortsplåten men den är skickad ..

vill ta tillfället i akt att tacka de sponsorer som givmilt gått in o hjälpt mig ..

Corsair med minne..

Abit mitt givna val när det gäller moderkort

Gtek för moderkortsplåt till detta projekt

Och Samsung för skärmen som skall göras iordning till detta projekt

Permalänk
Medlem

Va behöver du jobba för o bli sponsrad? Jag får allt mitt gratis utan o behöva göra nånting, är det inte så för alla?
Jag lägger inte ut nåt här på sweclockers bara, ingen är värdig o se mina byggen så jag har allt hemma istället, så bara jag får njuta av min storhet!

.....

Seriös fråga här dock..
Finns det någon som faktiskt jobbar heltid med o modda chassin? Jag vet att det finns många extremt duktiga moddare, men jag har inte sett någon som gör enbart det och får betalt, finns dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keigan
Va behöver du jobba för o bli sponsrad? Jag får allt mitt gratis utan o behöva göra nånting, är det inte så för alla?
Jag lägger inte ut nåt här på sweclockers bara, ingen är värdig o se mina byggen så jag har allt hemma istället, så bara jag får njuta av min storhet!

Hur menar du i denna mening? ( ? ) Jag menar, får du allt gratis? Vad? Varifrån? Varför?

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL

Abit mitt givna val när det gäller moderkort
http://www.customengraver.se/ads/abit.jpg

Offt:
får man fråga varför? Trodde du var mer DFI-typen.

Förresten, hur gör man för att skicka två inlägg i rad? Har du några überhax för det?