Permalänk
Medlem

I want to see more! Det här lutar att bli bland det coolaste jag har sätt dig bygga! KEEP IT UP!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

ok först ett par bilder efter att lacken torkat.. ja den är fortfarande glansig..

ok har aldrig lekt med att gör ett öga tidigare och kan säga att det är inte det lättaste ... försöka få ett djup i en bit spackel som jag använde är inte det lättaste .. men men .. detta är vad jag gjorde och även resultatet av det ..

fixar en "grädd spritser" för spackel ..

¨
glasfiber finspackel..

spritsar i ögonhålorna på båda sidor ..

nu skall det slipas..

lite bättre.. men fattas nåt..

lägger till en liten kant "skinn" runt ögat..

nu skall det "målas" och hur fasen ser ett draköga ut ..
börjar med att pensla ett lager vitt som när det torkat skall gnuggas bort till 90%..

missar ett part kort då har svårt att airbrusha och ta kort samtidigt .. men detta är resultatet . det kanske ser jätte ojämtut men det som ser väldigt ojämnt ut är inuti ögat och ger ett litet djup..

lite närmare bild..

och en lite större bild..
http://www.customengraver.se/bigimages/eye.JPG

Permalänk

Ooooosh, vilka rysningar jag får najjs sjukt detalierat öga

Permalänk
Medlem

fruktansvärt snyggt

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Fan vilka najjs ögon asså! Kan du förklara lite nogrannare hur du gjorde dom? (Hur många lager av vad osv..)

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

asså man blir fan rääd av att se ögonen

Permalänk
Medlem

Blir nog ett stiligt drakhuvud detdär...men datorchassi?
Njaa..det är mer en skulptur som har volym nog att rymma en dator...

Visa signatur

£$
Niemand kennt den Tod

Permalänk
Medlem

detta är enbart en del av det som komma skall .. och ja det kommer bli datorchassi .. hade jag velat haft en skulptur hade jag gjort en smurf

Permalänk

SNYYYYYYGT.. caps lock ;)... btw inte för att vara negativ med de flesta filmer och bilder har inte de typ mer massa små bulor eller "finnar" under o över ögat typ?..

sen har du bestämt dig om du ska ha några horn? isf lång eller korta?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jo horn blir det troligen men har intehaft tid att forma ett par ännu då jag måste göra en form som passar först..

dock blir det troligen minst 4st horn 2 större och 2 mindre eller 6st 4 mindre och 2 större

Permalänk
Medlem

Någonting sånt här vore snyggt. Med hornen... http://cloudcastle.hut.ru/pics/images/dragon_054.jpg

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

hur lyckas du med att få sånna fina ögon

Permalänk
Medlem

ok soms agt aldrig gjort ögon förut och har heller aldrig sett en drake live.. men tror jag gjorde ett tappert första försök .. nu ville jag att det vart mer kontrast mellan ögon och resten av huvudet så rött skall det bli .. dock vet jag inte om jag råkade förstöra det..

ögat som skall förstöras..

och så här blev det ..

kanske inte lika detaljerat men tror det fyller sin funktion

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt.. Lite grumliga kanske.. Fast jag vet ju inte hur ett "riktigt" draköga ser ut

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Haha, röda ögon, draken har rökt på

Allvarligt nu, skitnice bygge

Permalänk
Medlem

gillar andra bilden skarpt, bra jobbat

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

ok en sak som inte jag kan släppa är .. en del folk har sagt att den är för glansig och därav liknar en krokodil , en del har sagt det utan att kommentera glansigheten, mennär min son säger att det liknar en krokodil så får man skämmas detgör ont i själen ,,

men men .. började leka lite med tanken idag gällande horn etc som jag ska sätta dit men har inte hittat rätt placering .. men dock tror jag att jag kom på en annan grej kanske som kan kompletera 2 horn iallafall..

kommentera gärna.. jag gjorde en pappskiva först men fick ingen direkt "wow ser bra ut" då det är svårt mend justen vit pappskiva.. så målade den lite snabbt för att få en annan syn.. vad tror ni om man gör nåt sånt .. "dock inte i papp"

och sen kompletera med lite horn..?!

Permalänk

ser bra ut, och när man vet hur bra du e på det du gör så tvivlar jag inte en sekund på att "vingarna" kommer att bli fula utan enbart kompletera draken mycket bra...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Bra tänkt med vingarna. Ju mer ogästvänligt huvet ser ut desto mer drake liknar det.
Nu är ju inte jag någon drakexpert, men jag tror du ska ha vingarna längre bak på huvet, och längre upp. För att inte riskera någon "dumbo-öron-look". Sen blir det nog bäst om man som du säger kompletterar med lite horn. Hur tror du det skulle se ut om man gjorde nån liten tagg-man?

Permalänk
Medlem

jag tror det skulle bli snyggare med några små horn som satt uppe på huvet, kanske sitter 2 för sig i 2-3 rader ist.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm, krokodil looken kan komma ifrån att "nosen" är väldigt platt och lång, jag föreställer mig en drake som med kort och trubbig. Men det är lite sent att ändra på det nu, små vingar och lite horn kommer nog att göra susen. tänkte på en sak om ögonen, försök att få dem skarpa, känns mer realistiskt än att de är krumliga, draken ser lite synskadad ut annars väldigt hett bygge

Permalänk
Medlem

gällande ögonen kommer de förbli "synskadade", gällande den "långa" looken på huvudet så kanske man kan hålla med om det är därför den känns krokodilaktig ut men det är ju just en fantasy drake, dock vet jag inte om man skulle kalla det vingar i ansiktet på han men pappskivan kanske ser ut så .. det var lite mer åt detta håll just på det jag kanske tänkt mig

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
gällande ögonen kommer de förbli "synskadade", gällande den "långa" looken på huvudet så kanske man kan hålla med om det är därför den känns krokodilaktig ut men det är ju just en fantasy drake, dock vet jag inte om man skulle kalla det vingar i ansiktet på han men pappskivan kanske ser ut så .. det var lite mer åt detta håll just på det jag kanske tänkt mig

Ser bra ut, sjukt bra! Du har inte sysslar med Warhammer månne?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Gör den du gjorde en mall på draken med (pappskivan). gör den lite "spretigare" om du förstår... tror det skulle se lite bättre ut. Bara min åsikt

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
gällande ögonen kommer de förbli "synskadade", gällande den "långa" looken på huvudet så kanske man kan hålla med om det är därför den känns krokodilaktig ut men det är ju just en fantasy drake, dock vet jag inte om man skulle kalla det vingar i ansiktet på han men pappskivan kanske ser ut så .. det var lite mer åt detta håll just på det jag kanske tänkt mig
http://fallimar.angrygoats.net/dragonhead.jpg

Tror definitivt på denna idén det ger det som du säger en mer fantasy-look.

Permalänk
Medlem

Tycker underkäken ser lite för "tom" ut längst fram. Kanske lägga till en liten "näbb" på den också? Om än bara en lite uppstickande bit längst fram..

Enligt mig så ska en drake kunna "bita fast" något längst fram också, på ditt huvud blir det mer att bara trycka fast snarare än nagla fast..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

ok liten update .. har börjat med nåt som kan antydas likna horn aktigt..
några små..

gjorda på samma sätt som tänderna men mycke kortare,, bara för att få bort tomheten på skallen..

bara en början..

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt, ett förslag är att göra dom 2 sista lite längre och även bredare kanske..

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

de 2 sista är bredare än de längre fram även då bilden kanske inte ser så ut ..