Permalänk
Medlem

Ny färdigbyggd dator för ca 10.000

Ska köpa en ny dator för ca 10.000 (utan skärm osv). Vilken ska man välja? Spelar lite då och då så grafikkortet ska vara minst 256 mb. Vill också gärna ha ett RAM på 2 gig.

Nån som har nåt tips?

Permalänk
Medlem

Det här blir nog bra:
http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=366745&...

Men du får bygga den själv. Inte svårt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, men som jag sa så vill jag att den ska vara färdigbyggd. Har inga kunskaper själv tyvärr i hur man bygger och orkar inte lära mig.

Permalänk
Medlem

Står ju till och med i topic att han söker en fördigbyggd dator! Så ger du honom ett försag som kräver att han sätter ihop det själv...

Kolla runt på komplett.se, datorbutiken.se osv. De har färdigbyggda datorer.

Du ska dock veta att det inte är alls svårt att bygga själv. Finns många guider som du kan få hjälp av. Samt hjälp här.

Visa signatur

Lapptöpp

Permalänk
Medlem

Men det finns nog någon datoraffär som sätter ihop den för typ 500 eller nåt .. men det är inget svårt att montera den sj ..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K_Brs
Står ju till och med i topic att han söker en fördigbyggd dator! Så ger du honom ett försag som kräver att han sätter ihop det själv...

man kan väl få argumentera för att bygga själv

1. man sparar pengar på det

2. det är väldigt enkelt att göra det

3. man har (minst) 1 eller 2 års garanti på alla delar (ryktet om att man inte har någon garanti när man bygger själv är alltså falskt)

4. det är "bra att ha" kunskap

5. om något fel uppstår i framtiden är det lättare att felsöka

6. man känner sin dator bättre

7. lättare att uppgradera, då man inte behöver lämna in den för att göra det

detta är de främsta argumenten för att bygga själv

Permalänk

Ett bra paket.
Ett annat (i mitt tycke bättre) val är http://www.netgiganten.se/product_info.php?products_id=270
Som har med den efterlängtade Conroe processorn.
Edit: Såg inte att den var i delar.