Raptor 36GB i raide eller 74GB

Permalänk

Raptor 36GB i raide eller 74GB

Blir det snabbare att ha 2st Raptor 36GB i raide som sys disk eller bara ha en Raptor 74gb som sys disk..?

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk

det borde väl bli snabbare med 2x36 i raid, men varför behöver du så stor systemdisk?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Till windows skall du ha singel 36 gb.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

ok

trodde bara att det blev snabbare med 2 st raptor som sys bryr mig inte om storleken

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk
Medlem

Söktiden blir inte bättre av raid0

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Jag läste på Windows Vista's hemsida att det kräver 40gb utrymme + 15 gb ledigt utrymme. Kan det verkligen stämma? Då räcker det ju inte med en raptor på 36gb..

/johnnyr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnnyr
Jag läste på Windows Vista's hemsida att det kräver 40gb utrymme + 15 gb ledigt utrymme. Kan det verkligen stämma? Då räcker det ju inte med en raptor på 36gb..

/johnnyr

Det räcker visst, Vista tar 15GB men de skrivet 40 för att ha lite marginal med övriga filer och liknande och nästan inga har mindre diskar än 40GB nu mera.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Så man klarar sig med en på 36 GB. Ursäkta att jag bröt tråden, men jag står i valet och kvalet just nu med ett inköp.

/johnnyr

Permalänk
Medlem

En Raptor på 36 gigabyte är snabb, en Raptor på 74 gigabyte är ännu snabbare. 2*raptor (36 gigabyte) är segare som systemdisk, då operativet blir snabbare med lägre accestid. Accestiden höjs om man raidar dom. Det ända som händer med RAID-0 är att du får snabbare överföringshastigheter osv. inte ett snabbare operativsytem.

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk

så ?

om jag nu skall handla en disk skall jag ta 36g eller 74g?

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk

beror på ekonomin, den på 74gb är som AdaaM sa snabbare än den på 36gb...

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home