Permalänk
Medlem

Inget ljud ur Sennheiser. Hjälp

Hej
Det började med att mitt sennheiser pc160 åkte i golvet igår kväll. Borde inte vara så allvarligt tänkte jag då det stod att dom var kevlar förstärkta när jag köpte dom. Men nu till problemet. Det kommer inget ljud ur lurarna!

Jag testade micken i "Ljudinspelaren" som finns i Windows. Micken fungerade, men jag kunde inte lyssna eftersom det inte kom något ljud. Det enda tecken jag fick att micken fungerade var att jag såg ljudvågorna från micken i programmet.

Finns det någon med liknande problem eller är det bara att jag varit klumpig?

Skulle också vilja tilläga om detta skulle kunna gå på garantin. Köpte det på datorbutiken i sommras.

MvH
hmstr

Permalänk

Re: Inget ljud ur Sennheiser. Hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av h4mstr
Hej
Det började med att mitt sennheiser pc160 åkte i golvet igår kväll. Borde inte vara så allvarligt tänkte jag då det stod att dom var kevlar förstärkta när jag köpte dom. Men nu till problemet. Det kommer inget ljud ur lurarna!

Jag testade micken i "Ljudinspelaren" som finns i Windows. Micken fungerade, men jag kunde inte lyssna eftersom det inte kom något ljud. Det enda tecken jag fick att micken fungerade var att jag såg ljudvågorna från micken i programmet.

Finns det någon med liknande problem eller är det bara att jag varit klumpig?

Skulle också vilja tilläga om detta skulle kunna gå på garantin. Köpte det på datorbutiken i sommras.

MvH
hmstr

du har kollat så ljudet inte sänkts på den där volymkontrollen på sladden?

har likadant headsett åkte i backen för några dar sen men det funkar fint fortfarande

Permalänk
Medlem

Jo jag har testat, har hänt mig innan att jag råkat ta ner volymen men inte denna gång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h4mstr
Jo jag har testat, har hänt mig innan att jag råkat ta ner volymen men inte denna gång

aj då.sladdarna sitter fortfarande i helt å så?

Permalänk
Medlem

Japp. Kan ju hoppas att det går på garantin.

Permalänk
Medlem

Det låter som om en lödning hoppat loss inne i lurarna. Detta kan ju ha inträffat när lurarna gick i backen. Får du inte ett par nya på garantin, vilket jag inte tänker spekulera i, så kan du ju öppna dem och se om något sitter löst samt åtgärda det med en lödpenna. Om du gör det så undvik kallödning då det kan ge sämre ljudkvalitet.

PS: Jag har också sennheiser pc160 sedan 2 veckor tillbaka, älskar dem

Visa signatur

Abit KN8-SLI, XFX 7800GT,1 x Crucial Ballistix 1024MB pc4000 (En till på ingång), A64-X2 3800+@250x10

Permalänk

Sennheiser står för kvalité, pfft

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wufflon
Det låter som om en lödning hoppat loss inne i lurarna. Detta kan ju ha inträffat när lurarna gick i backen. Får du inte ett par nya på garantin, vilket jag inte tänker spekulera i, så kan du ju öppna dem och se om något sitter löst samt åtgärda det med en lödpenna. Om du gör det så undvik kallödning då det kan ge sämre ljudkvalitet.

PS: Jag har också sennheiser pc160 sedan 2 veckor tillbaka, älskar dem

hmm jo vet inte om jag vågar ge mig på att löda i det. Är inte så hajj på det Tack för tipset iaf!

Permalänk
Avstängd

Jag har haft 2st pc150, en min andra brorsans. Båda gick sönder med tiden, jag tror att jag också tappade dom eller ngt. Hursomhelst så blev man ju lite besviken, nu har jag pc160 och än så länge fungerar den bra.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se