Permalänk
Medlem

f.e.a.r SPEC??

vad behöver man för dator för att spelet F.E.A.R ska flyta bra och med bra graffe??

minne: ?
processor: ?
grafikkort: ?

=P

Permalänk
Medlem

Google är din vän?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

haha? inte så jag menade,för ofta man har högre än högre än rek elr minum så brukar det hacka typ ändå? elr hur mycket stämmer det egentligen? xD ä noob

Permalänk

Ja det verkar så du, du lär klara det utan större problem. testa, klarar du rekomenderat lär det flyta på, man behöver ju inte ha allt på max

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Inaktiv

ja har en 3000+ 1 gb ram x1900gt det flyter bra

Permalänk

Jag kör nästan på fullt med 1024 upplösning och det flyter på bra..

Permalänk
Medlem

Allt är ju relativt...
Ska du köra i 1600x1200 med AF 16x och AA 4x samt resten på max. Ja då kan du räkna med Quad SLI osv..

Permalänk
Medlem

ha inte på soft shadows så tjänar du en del prestanda för så mkt skillnad gör det inte att det motiverar att ha på med den prestanda droppen man får, soft shadows trycker ned mina 7900gt SLI på knäna direkt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu har jag förvisso bara kört i 1024x768, men med allt på max. Även FSAA och aniso. Då hamnar jag enligt det performance test som finns med på:
Fps
Min 64
Average 124
Max 309
Systemet i min signatur ger med andra ord tillräcklig prestanda.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Re: f.e.a.r SPEC??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
vad behöver man för dator för att spelet F.E.A.R ska flyta bra och med bra graffe??

minne: ?
processor: ?
grafikkort: ?

=P

Välj F.E.A.R på http://www.srtest.com/ så ser du om din dator kan palla F.E.A.R

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

är det en SERIÖS sida???

Permalänk
Medlem

flyter på min 2200+ med rad9600. dock har jag bottnat allt och kör i 1024. fast det är inte fullständigt flyt, för det blir ännu mer fluid i fightscener om man 'pixeldoubblar'. sa quakaren som kräver 125 konstant haha!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Google är din vän?

hoppas du skämtar... är inte detta ett spelforum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob007
är det en SERIÖS sida???

Har inte hänt något för mig när jag har använt www.srtest.com

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
hoppas du skämtar... är inte detta ett spelforum?

Nja, först och främst är det väl ett DATOR-forum förstås, med eventuellt viss tyngdpunkt på hårdvara. Spel kan förvisso sägas ingå i forumets behandlade ämnen, för all del. Sedan är det inget skämt nej. Det finns rätt gott om sidor som ger beräknade minsta möjliga specs för allsköns spel, såväl som rekommenderade riggar. Det kan knappast sägas vara för mycket begärt att man lägger typ 2 min på att leta reda på dessa. Googla på tex fear system requirements så får du 15 600 000 svar. De första 5-10 länkarna kommer med råge besvara frågan.

Kort sagt frågan kunde ha formulerats tydligare, som den är ställd är RTFM ett tämligen givet svar. Nu tog jag till ett svar som i vänlighetsgrad ligger snäppet ovanför det.
Man kunde ha frågat något i denna stil istället: "Vad är en lämplig hårdvarukombination map processor, grafik och minnen för att kunna köra på x-upplösningen i y-storlek?" eller "Vad för slags fps ska jag förvänta mig med min dator som har följande specs".
Helt enkelt ställa en bättre fråga.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Nja, först och främst är det väl ett DATOR-forum förstås, med eventuellt viss tyngdpunkt på hårdvara. Spel kan förvisso sägas ingå i forumets behandlade ämnen, för all del. Sedan är det inget skämt nej. Det finns rätt gott om sidor som ger beräknade minsta möjliga specs för allsköns spel, såväl som rekommenderade riggar. Det kan knappast sägas vara för mycket begärt att man lägger typ 2 min på att leta reda på dessa. Googla på tex fear system requirements så får du 15 600 000 svar. De första 5-10 länkarna kommer med råge besvara frågan.

Kort sagt frågan kunde ha formulerats tydligare, som den är ställd är RTFM ett tämligen givet svar. Nu tog jag till ett svar som i vänlighetsgrad ligger snäppet ovanför det.
Man kunde ha frågat något i denna stil istället: "Vad är en lämplig hårdvarukombination map processor, grafik och minnen för att kunna köra på x-upplösningen i y-storlek?" eller "Vad för slags fps ska jag förvänta mig med min dator som har följande specs".
Helt enkelt ställa en bättre fråga.

Ja men om alla ska göra som du vill då behövs det ingen forum eller hur?
Då kan man ta bort hela spelforumet och börja använda google istället..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Ja men om alla ska göra som du vill då behövs det ingen forum eller hur?
Då kan man ta bort hela spelforumet och börja använda google istället..

word.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Livegamers
Ja men om alla ska göra som du vill då behövs det ingen forum eller hur?
Då kan man ta bort hela spelforumet och börja använda google istället..

Ta och läs sista paragrafen jag skrev en gång till.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!