Permalänk

Problem med skrivare

Vad menas med time-out värden? Jag har installerat en skrivare, satt in nya bläckpatroner och när jag ska skriva ut dokument får jag hela tiden till svar att jag ska öka time-out värdena; när jag till slut hittade detta under "egenskaper" gjorde det mig inte mycket klokare, jag har ökat på dessa siffror, men inget händer. Vad ska jag göra?
Novisen vid datorn

Visa signatur

Cordelia

Permalänk
Medlem

Vad har du för skrivare? spåkulan är på lagning.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk

Tänkte inte på det! Jag har en H&P Deskjet 690 och jag fick hjälp med att installera den; tyvärr hade jag inte förstått att när man har en färgskrivare behövs det occkså en svart bläckpatron, men jag kunde få ut lite färgglada dokument, alltså skrivaren fungerade. Sedan satte jag alltså i en svart bläckpatron och det var efter det som meddelandena om time-out värden började komma upp, om bläckpatronen har blivit felaktigt insatt borde väl datorn meddela detta?
Novisen vid datorn

Visa signatur

Cordelia

Permalänk
Medlem

Det brukar vara omöjligt att sätta den åt fel håll utan våld.
Om du har någon programvara med till skrivaren så borde den säga till.
Prova att ta ur den svarta och kolla vad den säger.
Eller instalera om skrivaren.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk

Jag måste gå ut och klippa gräset nu, ska pröva det du föreslog senare. Tack så länge!

Visa signatur

Cordelia

Permalänk
Medlem

Klippa gräset? Får du betalt för det eller? Annars så kommer ju snart snön och jorden vill inte frysa.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk

No such luck! Jag får inte betalt för att klippa gräset; först fick jag plocka upp ungefär en miljon fågelbitna äpplen, när jag äntligen var klar med det började det ösregna....
Så jag gick in och följde dina instruktioner; tog bort den svarta bläckpatronen och försökte skriva ut ett dokument med färg (i Paintprogrammet, fast det känns som Painprogrammet), samma svar om att utöka time-out värdena, men jag såg att den gula lampan för papper började att blinka när jag tog bort patronen, nu har jag försökt att se papperen eller dess hållare står snett, men kan inte se att så är fallet. Det här börjar verkligen tära på mina nerver, vad är time-out värden egentligen är det något som Mona Sahlin har hittat på?!

Visa signatur

Cordelia