Permalänk
Medlem

Vad e fel

Hej!
Jag har nyligen köpt ett uppgraderingspaket från Komplett + ett chassi från Webhallen.
Då jag köpte allt och kopplat ihop det hela startade datan först, men sen dog den bara som om det vore nå kortslutning.
Jag testade allt men inget gick, så jag antog det var Moderkortet, så jag skicka tillbaka det och fick ett nytt.
Allt var likadant efter det, inget fungerade. Nu fixade jag ett nytt chassi me nytt nätagg, men inget fungerar nu heller.
NU tror jag det kan vara fel på minnesmodulen eller liknande.
Kan det vara fel på processorn kanske?

Någon som har en bra idé av vad som kan va fel och hur jag ska lösa detta problem?

Visa signatur

// Kajjan

Permalänk
Medlem

Detta kräver en mer uttömmande beskrivning än den du har gett här, och jag misstänker att problemlösningen också blir mer omfattande än man kan enkelt behandla på ett forum. Därför föreslår jag att du försöker hitta en kompis eller en kompis kompis som kan hjälpa dig, för det kräver troligen handpåläggning. Du har säkert gjort så gott du kunnat, men det förefaller som om någon med mer erfarenhet behövs.

Vill du ändå prova själv, ta isär allting och sätt ihop det igen. Jag är tveksam till att du har provat "allt" (det är praktiskt sett omöjligt) men om möjligt se om de olika grejerna fungerar på andra datorer. Utgå från det absoluta minimum: moderkort, processor, minne och grafikkort. Då du kan posta detta har du kommit en bit på väg åtminstone. Men min rekommendation kvarstår.

Och i språkbrukets namn: det heter "datorn" inte "datan". Alfvéns gamla namnförslag är tack och lov förkastat.

Lycka till.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!