Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Hade du läst hela tråden så skulle du märka att vi redan har kommit fram till det.
(16:e är på måndag nästa vecka för övrigt:p)

Hur som helst, vad jag har hört från Telias support så lär det inte bli senast den 16:e heller.

Oj då, nästa måndag. haha, fredag. jaja, men palla läsa hela. skumläser lite bara.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Tidigast den 9:e (idag) och senast den 16:e (fredag). Läste det någonstans, men kommer ej ihåg vart.

Har också hör det... Btw, den 16:e är på måndag

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

haha, ja vet Jag som tänkte fel My bad! Jag har inte fått min upload än. Hoppas på idag Men jag brukar ha otur, så måndag får jag det på!! =(

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

2.5Mbit uppload

Har pratat med teknisk support nu.

Han jag pratade med sade att dom försökte i måndags,
men det gick citat " käpprätt åt helvete"

Alla som uppgraderar till 24Mbit läggs automatiskt in på 2.5Mbit.
Men vi andra får nog dröja som det ser ut.

Tyvärr=(

Man känner sej som ett barn på julafton, som blir blåst på paketen som ligger under granen. Hehe

//Kabben

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Fa n också

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Hoppas TDC kontrar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Hoppas TDC kontrar

Jag har mailat och frågat dem. De hade ingen information om när/om TDC tänker stödja annex M.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
Jag har mailat och frågat dem. De hade ingen information om när/om TDC tänker stödja annex M.

Om tillräckligt många mailar och frågar TDC så kanske dom fattar att många vill ha det och då skyndar dom sig att uppgradera dom också

Permalänk
Medlem

TDC kör utrustning från alcatel, inte ens säkert att den stödjer annex m.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Tror tdc modemet stödjer annex iallafall

Permalänk
Medlem

Hmm, har det svarta 660H modemet, men uppdateringen hade inte kommit till det ännu eller hur var det?

Testade btw, tptest nyss då jag inte har gjort det på länge.. Fick bara 8 mbit :S. Brukar få mellan 18 och 20. När jag sedan tog hem en fil från sunet gick det bara i 900kb/s så tptest resultatet verkar stämma. Konstigt i och med att det bara var några dagar sedan jag tankade i ~2,3mb/s.

Kan ovanstående ha något med telias uppgraderingar att göra?

Edit

Uppgraderade modemet till nyaste mjukvaran och får faktiskt återigen ut ~19 mbit. Positivt i allra högsta grad, dock är uploaden helt oförändrad, men den mjukvaran som möjliggör högre hastighet uppströms var inte släppt än eller vad kom ni fram till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Telia har även ökat avståndet nu.

2 Mbit : max 9 kilometer från stationen.
8 Mbit : max 5.5 kilometer från stationen.

Så nu kan jag byta mina 0,25 Mbit mot 2 o här sitter ni och är glada över att få högre upload än vad jag får som download.

Var har du hittat detta?
Har bläddrat runt bland sidorna på telia.se men hittar inget om avstånden längre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Hmm, har det svarta 660H modemet, men uppdateringen hade inte kommit till det ännu eller hur var det?

Testade btw, tptest nyss då jag inte har gjort det på länge.. Fick bara 8 mbit :S. Brukar få mellan 18 och 20. När jag sedan tog hem en fil från sunet gick det bara i 900kb/s så tptest resultatet verkar stämma. Konstigt i och med att det bara var några dagar sedan jag tankade i ~2,3mb/s.

Kan ovanstående ha något med telias uppgraderingar att göra?

Fick sådär för några dagar sedan också med mitt svarta modem.
Jag gjorde en reset av modemet (omstart hjälpte inte) så fick jag normala värden igen.

Permalänk
Medlem

fortfarande inte fått 2.5 upp man tp testar och startar om modemet som aldrig förr...

ngn som vet om man måste "reseta" (alltså trycka in pinnen där bak) ?

kan inte telia skynda sig för en gångs skull.. ringde för övrigt telia igår.. o då sa de det läskiga svaret "vi vet inte riktigt när vi fixat problemen och kan fortsätta uppgradera"... Ringde dock de idag igen(bredbandet låg nere i 1 timme) och då sa han att de höll på o uppgradera stationerna allteftersom....

Jobbigt att jag uppgradera till 24mbit för typ 29e augusti... annars hade man ju haft 2.5 upload nu :S

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett mail till telia kundtjänst och fick detta svar:
Den planerade klartiden var från början 16/10, men exakt datum är ännu inte satt då det stött på vissa problem med uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Blev uppkopplad mot Telia 24 i augusti o kollade för nån vecka sen hur det ligger till med annex m. Jag har 1600 m till telestation och 15.2/2.2 som max mot telia i TPtest. Kör Zyxel trippelplaymodemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberMan
Var har du hittat detta?
Har bläddrat runt bland sidorna på telia.se men hittar inget om avstånden längre...

Gör en sökning så ser du att du nu kan få 2.0 om du tidigare bara kunnat få 0.25 eller 0.5.

Jag bor 7 kilometer ifrån stationen. TPtest visar idag mellan 2.0 och 1.99 Mbit.

De nya avstånden infördes den 25 sep.

Det går även bra att ringa kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Gör en sökning så ser du att du nu kan få 2.0 om du tidigare bara kunnat få 0.25 eller 0.5.

Jag bor 7 kilometer ifrån stationen. TPtest visar idag mellan 2.0 och 1.99 Mbit.

De nya avstånden infördes den 25 sep.

Det går även bra att ringa kundtjänst.

Gjorde det och nu säger den att jag kan få max 2Mbit, har dock haft det sen dom släppte det på 3,5km i stort sett... Enligt denna sökning har jag 6080m till stationen men har ändå haft 0.5Mbit sen det släpptes på 5500m. Antar att sökningarna Telia gör vid beställning kan skilja en del, kanske 10%. Förut sa telias sökning att jag bara kunde få 0.5Mbit som max...

Permalänk
Medlem

Yes, gjorde en sökning och såg att jag kunde uppgradera till 8Mbit från 2Mbit nu, är överlycklig

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Hmm jag har 1300m till telestationen och bara 15 i mottagning, var kan felet ligga?

De har förövrigt inte upgraderat till 2,5 här ännu...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Något nytt om andra modem än Zyxel som fixar Annex M? Undrar om min Net Gear DG834 fungerar, eller om man ska inhandla ett nytt.

Permalänk
Medlem

Tjena, fick mitt 'nya' telia 24mbit i dagarna.
Jag är ca 1500meter från basen och kommer upp i 16mbit ner och 2.2 upp.

Några tips på hur man kan bättra på? Inte för att jag är missnöjd, men mer skadar inte

Visa signatur

OPTY@FX62|1gb BH-5|Antec P150|ATI X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Graniz
Något nytt om andra modem än Zyxel som fixar Annex M? Undrar om min Net Gear DG834 fungerar, eller om man ska inhandla ett nytt.

mitt tdc modem (speedtouch 716g) har en bockruta för annex m.. kan inte 100% garantera att det funakr med den dock

Permalänk
Medlem

Ok, optimerade TCP nyss och kom nu upp i 1.9mb/sec!
Inte illa Telia

Visa signatur

OPTY@FX62|1gb BH-5|Antec P150|ATI X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killajaz
Ok, optimerade TCP nyss och kom nu upp i 1.9mb/sec!
Inte illa Telia

Ner är ju ganska ointressant, va fick du i UL?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killajaz
Ok, optimerade TCP nyss och kom nu upp i 1.9mb/sec!
Inte illa Telia

Den hastigheten klår jag med 450-500Kb/sec utan TCP optimizer.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Hmm, har det svarta 660H modemet, men uppdateringen hade inte kommit till det ännu eller hur var det?

Finns här: 660H Annex M

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Har som sagt denna FW men än så länge ingen ökning i UL. Hoppas att Telia får snurr på det snart.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Drygt att man bara har det gamla 645mp då ;(.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jippi fick mitt Zyxel modem från Telia idag liger väntar på Posten ska bara min fassa hämta ut de. Hoppas de funkar nu också då. ENligt Telia så är de igång här redan sen flera dagar.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.