Bilder på Crysis med Direct X 10

Permalänk
Melding Plague

Bilder på Crysis med Direct X 10

Microsoft Direct X 10 är snart på ingång och även ett par spel som stödjer de nya shaderversionerna och teknikerna. Crysis från Crytek är ett av de spelen. I dagarna har det dykt upp några nya skärmdumpar som verkligen visar potentialen med Direct X 10.

Läs nyheten: Bilder på Crysis med Direct X 10

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ruskigt galna screens! Ser ju nästan realistiskt ut!

Permalänk
Medlem

Hade vart intressant att se hur mycket sämre det hade vart i dx9...

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk
Medlem

2,0 gigahertz och 512 megabyte minne minimikrav MY ASS!!! Det där måste fan kräva ett jefla monster till dator. Jag blir glad om min spelPC(specs nedan) fixar det på low res när det kommer. Undrar om man borde införskaffa en X2 rätt omgående för jävlar vad det spelet ska bli nice att spela.

Permalänk
Medlem

det där var minimumkraven, dvs där spelet ser ut som quake 1 ungefär

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Tycker det påminner lite om Pong, rent grafikmässigt dvs, fysiken är nog snäppet vassare i Crysis iofs.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Man skulle vilja se mer högupplösta bilder, men visst ser det bra ut.

Visa signatur

flaah!

Permalänk
Medlem

frågan är...hur många såna där detaljerade miljöer får man se i crysis?
Crysis är, vad jag sett, mera djungel. Same shit hela tiden.
MEN jag måste säga att jag ser fram emot spelet. Annars hoppar väl all a på mig

Permalänk
Medlem

Det är ju så smått så det är ju omöjligt att se nått ju...

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Skulle var skoj att se det spelet med DX9, bara för att se skillnaden känns som om dom blåser upp DX10 som om det vore någon hyper super grej.

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga... WOW

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Dom har fortfarande problem med att få till gräset realistiskt, vill se mer screens.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grafikkort

Hur är det med grafikkorten som kommer att stödja dx10, När kommer dem och hur bra,dyra kommer dem att vara, någon som har koll?

Permalänk
Medlem

ni har inte kollat in screens på deras hemsida?

http://incrysis.com/crysis/index.php?option=com_content&task=...

Visa signatur

"vad ere för idioter som är ute i solen när man kan sitta inne vid datorn?" -BasseBaba

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D4
ni har inte kollat in screens på deras hemsida?

http://incrysis.com/crysis/index.php?option=com_content&task=...

Jag gjorde nyss... Om det flyter lika bra som det ser snyggt ut kommer det bli förbannat intressant. Hoppas det får en aktiv modcomunity med.(Tyvärr något EA kommer kämpa mot.)

Permalänk

Snyggt ja, defenitivt.
Dock grymt missvisande med jämförelsen med referensbilderna då de gjort dom microsmå. Visst är det realistiskt men man hade tydligt sett skillnaden mellan bilderna, hade dom varit större.

Jase, marknadsföring.

Tyvärr har vi nog alla sett att det flyter på lika bra som Doom 3 på en 66 Mhz Pentium 1 i dom videos som publicerats.

Finns helt enkelt inget nog kraftigt graffe att driva allt det där ännu. Hoppas verkligen de hinner optimera detta spel bra, för jag kommer då inte ha råd med ett nytt DX10 grafikkort tills när detta släpps. Ser dock fram emot att testa spelet oavsett.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk
Medlem

Ungefär lika hög upplösning på de bilderna som på min avatar.. pffff!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
Dom har fortfarande problem med att få till gräset realistiskt, vill se mer screens.

Vågen såg också lite "skum" (=)) ut.

Hur många kommer köpa spelet bara pga grafiken?

Vad menas med "2GHz"?
Är väl lite skillnad på 2GHz i en ny CPU och i en gammal.

edit: Varför inte stödja fyra kärnor när man ändå håller på?

Permalänk

kör säkert över 2000 upplösning och gör den mindre för allt ska se bra ut, hade till och med oblivion sett lika fräscht ut.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

vilken av bilderna är de verkliga, de översta? :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

Man menar Pentium 4 2 ghz eller motsvarande.

Skulle i för sig inte förvåna mig om man behöver Core 2 Duo 2.13 Ghz processor:P, alltså E6400 för att kunna njuta av något.

Ska inte ha någon utläggning om skillnaden mellan gamla och nya processorer men här har du en fingervisning om vad som är bäst resp. sämst för spel.

Intel Core 2 Duo
AMD X2
AMD 64
Intel Pentium 4

Notera att de överlappar varandra så de bästa processorerna ur en grupp längre ner på listan tar budget segmentet i en övre grupp. Finns även FX och Extreme edition men det behöver vanligt folk inte bry sig om.
Singeltrådiga processorer är bättre för spel än vanliga dubbelkärniga men det är endast om du bara har spelet på så därför rekomenderar jag inte att köpa en sådan.

Angående grafiken, svar: Ganska många, mycket av directX 10 spelens fördelar är just grafiken varav Crysis är det mest hypade.

4 trådar, asså dröjer minst ett år till innan någon normal människa har råd med sånt. Dessutom är utvecklarna ute på hal is om de ska hoppa direkt från singel-trådigt till 4-trådigt. Det är både svårare att utveckla plus att det är svårt att beräkna hur stor del av spelarna som har tillgång till den teknik som behövs för spelet vid releasen. Ex. skulle tekniken vara utbredd först ett halvår senare är de rökta då det finns andra bättre spel att tillgå.

Vadå t.om. Oblivion, du låter som om det är stenålders.

Permalänk
Medlem

Vah jag har hört så räcker det iprincip att göra spelen multithread så spelar der ingen roll om man har dual eller quad core. Funkar i vilket fall

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

bilderna ser som tillgjorda ut.

Permalänk
Avstängd

Kommer inte ihåg hur länge sedan jag såg dom bilderna. Men dom är väl inte färska direkt va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Man menar Pentium 4 2 ghz eller motsvarande.

Skulle i för sig inte förvåna mig om man behöver Core 2 Duo 2.13 Ghz processor:P, alltså E6400 för att kunna njuta av något.

Ska inte ha någon utläggning om skillnaden mellan gamla och nya processorer men här har du en fingervisning om vad som är bäst resp. sämst för spel.

Intel Core 2 Duo
AMD X2
AMD 64
Intel Pentium 4

Notera att de överlappar varandra så de bästa processorerna ur en grupp längre ner på listan tar budget segmentet i en övre grupp. Finns även FX och Extreme edition men det behöver vanligt folk inte bry sig om.
Singeltrådiga processorer är bättre för spel än vanliga dubbelkärniga men det är endast om du bara har spelet på så därför rekomenderar jag inte att köpa en sådan.

Angående grafiken, svar: Ganska många, mycket av directX 10 spelens fördelar är just grafiken varav Crysis är det mest hypade.

4 trådar, asså dröjer minst ett år till innan någon normal människa har råd med sånt. Dessutom är utvecklarna ute på hal is om de ska hoppa direkt från singel-trådigt till 4-trådigt. Det är både svårare att utveckla plus att det är svårt att beräkna hur stor del av spelarna som har tillgång till den teknik som behövs för spelet vid releasen. Ex. skulle tekniken vara utbredd först ett halvår senare är de rökta då det finns andra bättre spel att tillgå.

Vadå t.om. Oblivion, du låter som om det är stenålders.

Crysis är flertrådat.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Crysis är flertrådat.

Jo, men "fler..." betyder "två" i det här fallet.

Permalänk
Avstängd

Såhär har jag tänkt mig att min datorn kommer se ut när jag ska lira crysis:
E6300 @ 3ghz
ngt dx10 kort
2gb corsair minnen

Tror ni det låter vettigt? Processorn flaskhalsar väl inte?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
2,0 gigahertz och 512 megabyte minne minimikrav MY ASS!!! Det där måste fan kräva ett jefla monster till dator. Jag blir glad om min spelPC(specs nedan) fixar det på low res när det kommer. Undrar om man borde införskaffa en X2 rätt omgående för jävlar vad det spelet ska bli nice att spela.

Det är väl inte så farligt för ett spel som släpps 2007/2008.. Det där kravet har jag klarat i 3 år nu och ändå så köpte jag inte någon värstingdator. Tycker faktiskt det var rätt snälla minimikrav.

Permalänk
Medlem

Vem vet?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk

en bild säger mer än tusen ord och dom bilderna säger att jag måste fixa seriös prestanda fort som fan!

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"