Permalänk
Medlem

Nvidia geforce NX6600

Hur länge tror ni mitt AGP nvidia NX6600 256 MB kommer att hålla? Och vad står alla 7500 typ GT och FX och alla sånna nummer om? Alltså hur förstår man om grafikkortet är bra eller inte ? Och alla pro och såntdär? jag som bara söker för att spelet ska kunna flyta vad ska man skaffa då för ett bra pris och varför?
Dessutom måste jag checka mellan något med mina RAM minnes MHZ och något med graffekortet för att få det att funka bra tillsammans? Något speciellt jag måste checka för att få dom att funka bra tillsammans?

Permalänk
Medlem

Huga! I ett nötskal: försök hitta jämförande tester online där du tar de modeller du är intresserad av, och se om det spel du är intresserad av (eller liknande) blir använt i testerna. På så sätt får du en uppfattning om hur de olika korten presterar i förhållande till sina konkurrenter.
Här får du en första länk:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Lite annorlunda uttryckt: det finns inga genvägar till kunskap.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket , Men är det något annat jag ska tänka på förutom vilket utag jag har för att dom ska passa bra tillsammans? Jag sitter ju på ett såntdär asrock som man kan använda både AGP och PCI-E. Men är det något jag måste kolla upp innan jag köper ett graffekort för att det finns hcans för att moderkortet brinner eller inte klarar utav att köra det med bra prestanda?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tänka mig att de skulle bygga ett moderkort som inte klarar standardkraven på grafikkort, så det är nog bara att blåsa på. Om du fortfarande känner dig osäker är det ett gott tips att söka på detta forum, sannolikheten att eventuella problem med moderkort (åtminstone sådana som sålt hyggligt eller mer) finns avhandlade här, är ganska god.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

tack så mycket änen gång ... Men en sista sak, alltså detdära med GT, FX och sånt + 3885 7500 9800 typ är det bara modeller det eller kan man få ut något speciellt ur att veta att dom är 9800 tex?

Permalänk
Medlem

När det gäller Nvidia så är det så här.

På t.ex 6600 så är första sexan serie namnet, altså geforce 6.

resterande 600 är hur bra den är i princip, ju högre desto bättre,

det betyder att ett 7300 inte är bättre än t.ex 6800,
det är bara en nyare serie.

om man ska spela spel så ska man helst köpa ett *800 kort eller högre från Nvidia. *600 går också bra men då kan man nog inte maxa den tidens superspel.

XT och LE är budget
GS är bättre
GT är ännu bättre
GTX är bäst.

Sen finns det några andra benämningar fast de här över är standard.

Fast på ATI grafikkort så är XT en av de bättre benämningarna.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Devildoll
[B].

XT och LE är budget
GS är bättre
GT är ännu bättre
GTX är bäst.

Men GTO då?

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

Tackså mycket Devildoll, det var det jag var ute efter.. Nu vet jag vad det betyder, ursh så skönt