Battlefield 2142-tråden

Permalänk

Har inga problem

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Läääääääääsncka inte skit om bf2142 -.-
Ngn som vet vart man kan hitta motståndare för clan matcher, nu när spet är så nytt ^^

Visa signatur

AMD athlon 3500+, 2 gb ddr2 667mhz, 250 gb sata, 7950 GT

Permalänk
Medlem

någon mer som inte kan logga in på sin profil i början? står att EAs server inte kan nås elelr något.

Permalänk
Medlem

Helt klart ett roligt spel! Nu ska ja tränga mig in på datorbutikens swerver o lira:D

Fortfarande riktigt dålig på spelet dock:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
någon mer som inte kan logga in på sin profil i början? står att EAs server inte kan nås elelr något.

Jepp, har du en router eller brandvägg så är det förmodligen det som strular. Inaktivera dem och försök igen. Annars sök på vilka portar man ska öppna i routern om du inte kan koppla dig förbi den. Min D-Link Di-604 funkar inte alls med BF2142 kan tilläggas.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

I vissa servrar kan jag inte spona på titan är det fler som har det problemet?
Å hur f** skall man kunna nå toppen i detta game lär man vara arbetslös eller? får inte tiden att räcka till folk spelar ju dygnena runt,
å ändå har jag skaplig ppm

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem

Kan man ta bort en karraktär från kontot? Man har ju nämligen "delete soldier" knappen innan man loggar in och trycker man på den så kommer det fram att alla dina stat/unlocks kommer tas bort etc.
Nu är det ju så att även om jag tar bort en karaktär och sen skapa en ny med samma namn så finns alla stats/unlocks kvar.

/Martin

Permalänk
Medlem

Japp, det verkar som det är brandväggen i diverse routrar som är problemet med att folk tappar kontakten med EA's Master Server.
Problemet diskuteras bla. i denna tråden: http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?t=4091

Jag hade problemet själv med min gamla router en Netgear 614v1. Både jag och min rumskamrat blev utslängda efter 2-4 minuters spelande. Jag har dock länge funderat på att köpa en ny router eftersom min 614 är riktigt kass, slutar sända, inga uppdateringar på firmwaren från Netgear sedan 2004, etc.

Köpte igår en Zyxel V-550 på Compusa efter jobbet. Kopplade in den och det funkade prima både för mig och min rumskamrat, spelade hela kvällen efter det.

Enda stärre problemet som jag ser det nu är lagget som uppstår när man flyttar Titans. Men det är ett mindre problem just nu. Jag kan ju spela nu ))

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem

spelet värkar ju helt ok... men varför så jäkla lite vapen?? skandalöst inte ens en jäkla handgranat. Styrningen är ju också helt ur balans.. sprecis som lag men tvivlar på att det är så illa med en ping på 18 och en någerlunda bra dator.
gillar inte alls spelkänslan.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
spelet värkar ju helt ok... men varför så jäkla lite vapen?? skandalöst inte ens en jäkla handgranat.

Fler vapen och handgranater finns under unlocks.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

jo jag har fått dem nu efter lite spelande, men gämför man med BF2 så ligger detta spel inte alls bra till. hittar inte alls spel skänslan.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat demot, så fick jag hela spelet idag. Ca 4 timmar i sträck så blev jag bara "utslängd" en gång. Dock på ett dåligt ställe, hade precis gått upp till tredje graden för en unlock, men eftersom jag blev utslängd där så hann jag inte unlocka någonting. Upp i rang hade jag gått. Så det känns som jag blev "stulen" på en unlock..

Men väldigt kul hade jag.

Edit: Screw that. Nu fick jag tillgång till en ny unlock äntligen.

Permalänk
Medlem

Ingen som har dragit ihopp en BF2142 FAQ än? Jag vill veta hur poängsystemet fungerar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Widde
Kan man ta bort en karraktär från kontot? Man har ju nämligen "delete soldier" knappen innan man loggar in och trycker man på den så kommer det fram att alla dina stat/unlocks kommer tas bort etc.
Nu är det ju så att även om jag tar bort en karaktär och sen skapa en ny med samma namn så finns alla stats/unlocks kvar.

/Martin

Reggade du namnet i Veteran-programmet? För isf är är namnet bundet till ditt EA-konto.

NetBat-systemet (eller BatNet, BattleNet eller vad det nu hette), hur fungerar det? Jag har förstått att om någon i min grupp har sett någon fiende, och har en NetBat-hjälm på sig, och fienden är i närheten av mig, ser jag en röd romb på skärmen. Men sen då, man skulle väl kunna se mer info om fienden? Hur gör man det?

Slutligen, hur fungerar det egentligen med utmärkelsesystemet, lämnar inte servrarna man är inne och spelar på info till BFHQ-servrarna efter varje rond, eller skickas bara infon iväg efter man loggar ut? Igår fick jag i en rond två utmärkelser och gick upp i rang, sen nästa rond slängdes jag ut till skrivbordet efter jag hade fått en pin... När jag startade spelet igen och logga in, fick jag en unlock (så ranken hade sparats) men mina pins/medaljer syntes inte till, varken de jag hade fått i den tidigare ronden eller den som jag hade fått när spelet buggade ur..... :/

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

har försvunnit för mig.. värdelöst, hur ändrar jag upplösning till någon bra wide screen upplösning, kan ju bara ändra till 1024*???, lite trist.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Tyckte någon av er här inne att spelet var bra? :S svårt att bedömma det just nu .. för få fordon framför allt!

kanske suger balle att spela single player?

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Relik 📜

Singel är ju katstroftråkigt!

Jag tycker det är rätt kul, faktiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderMannen
Tyckte någon av er här inne att spelet var bra? :S svårt att bedömma det just nu .. för få fordon framför allt!

kanske suger balle att spela single player?

Tycker att det är ruskigt roligt. Samla ihop några polare och lira över ventrilo brukar vara en höjdare. Personligen föredrar jag de mindre stadsbanorna framför Titan-mode. Tycker det är lite bull när det tar flera minuter om man tvingas springa mellan olika ställen. 32-spelar servrar med conquest-mode är favoritkombon.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

Fan va kul demon är:D Är helt förälskad i spelet, nästan;)

Börjar nästan li bra med:P
Tycker inte demo banan är så jätte tråkig heller, faktiskt lite kul:)

Stämmer aftonbladet recension tycjker ni?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,916850,00.htm...

Ja tycker inte att de stämmer så jättebra, då ja gillar demon skarpt:D

Permalänk
Medlem

har fått samma problem med bf2, har lanat hemma hos en kompis men inte på min skärm, så nu när jag är hemma och vill spela det igen så funkar det inte, kan klicka på genvägen på skrivbordet så ser det ut som det skall starta det blir sart sen hamnar man bara ute i windows igen.

jag har för mig at det har med skärmarnas Hertz:en att göra? att skärmarna klarade olika, kan det vara så? och hur löser ja gproblemet.

tack på förhand:)

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad det är för skillnad på poäng å karriärpoäng?

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem

AA i BF2142!

Hej. Någon som har en lösning på detta eller är det en bugg i spelet? När jag ställer in 6xAA och verkställ, ställer spelet ner sig till 4xAA. Har testat olika konfigs men utan resultat

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke
Tycker att det är ruskigt roligt. Samla ihop några polare och lira över ventrilo brukar vara en höjdare. Personligen föredrar jag de mindre stadsbanorna framför Titan-mode. Tycker det är lite bull när det tar flera minuter om man tvingas springa mellan olika ställen. 32-spelar servrar med conquest-mode är favoritkombon.

håller med, tyckler TITAN-mode är ap trist och 64 maps är för tok för många spelare på, blir lite mer spel skänsla i 32 maps, kan vara 32 maps med 40-50 spelare.. tycker jag är kanon.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att man har problem med ens stats, spelat rätt ofta men mina stats uppdateras dåligt på Dice/Ea och inte alls på Bredbandsbolaget spelarena. =/

Tar lite lusten ur en att spela då tycker jag.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Helt sjukt roligt spel!

Någon som kan tipsa om bra unlocks?
Samtliga unlocks till gruppchef är jag mest nöjd med än så länge.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Någon som kan tipsa om bra unlocks?

Det bästa är att unlocka saker till klassen man kör mest.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det bästa är att unlocka saker till klassen man kör mest.

Jepp Annars är granater bra det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det bästa är att unlocka saker till klassen man kör mest.

Klart, men jag menar man kanske blir sugen att satsa på en annan klass om dess unlocks är nice
Minorna till ingenjören är riktiga poängsamlare! Skoj att lägga ut EMP/rörelseminor runt silosen/flaggan och en minut senare få 2-3 kills

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

hatar EMP
skönt att man kommer upp i rank så snabbt i alla fall.. någon som lirar sniper?
har inte tagit det nya geväret till snipern men tog det från en annan kille och provade, varför är siktet så jäkla mörkt? typ mörk grön.. ser ju knappt något igenom det. den här stabilisatorn som man låser upp tycker jag är onödig.

vad lirar ni på för servers? säg nu inte bredbandsbolaget utan har ni inge andra tips? lirar mest på UK servers..har varit kanon bra team work på dessa.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html